Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ramla og slo meg i hodet for fire dager siden. Besvimte og husker ikke noe av det. Etter det har jeg hatt vondt i hodet, vært litt kvalm, sliten og litt svimmel innimellom. Regner med jeg fikk en liten hjernerystelse.

Nå er jeg på jobb hvor jeg sitter mye foran pcn. Er det noen som vet om dette er farlig eller bare litt ubehagelig og slitsomt..? Greier jo å gjøre jobben, selv om jeg blir sliten. Men er det sånn at man kan få skadevirkninger av det, eller forlenge plagene ved å presse seg? Hvor dårlig skal man være før man bør sykemelde seg for noen dager..?

Veldig takknemlig for svar om noen har erfaringer.. :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Du bør være mest mulig i ro, og kontakte legevakta. Det første døgnet bør du vekkes annen hver time.

Når jeg sier du bør kontakte legevakta er det fordi de vil vurdere om det er nødvendig å ta en slik scanning av hodet (husker ikke hva det heter nå), for å se om det er brudd/brist etc. og da vil de sannsynligvis råde deg til å være lengre i ro og sykemelde deg.

Jeg sier ikke dette for å skremme, men jeg ville kontaktet lege.

Du kan få langtidsvirkninger etter en hjernerystelse, bl.a. konsentrasjonsproblemer.

Ring legevakta og snakk med dem om hva de mener du bør gjøre.

Skrevet

Takk for svar. :)

Jeg ringte legen og bestilte time og dro hjem og la meg. Tror det var lurt for da var jeg ganske så sliten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...