Gå til innhold

Blir du ofte kontaktet av ekser?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her tenker jeg ikke på dere som er venn med eller f.eks har barn med eksen og må ha kontakt. Opplever dere at eksen plutselig tar kontakt etter mange år? Uren at det er noe grunn?

Jeg har en eks som jeg slo opp med for 10 år siden. Noen år tilbake sendte han meg en melding og lurte på hvordan det går. Vi gikk fra hverandre i god tone, og jeg skrev bare tilbake at jeg ikke er interessert i noe kontakt. For noen dager siden, uten at det har vært noe grunn til det, så sendte ham en melding til meg. Jeg svarte ikke. Jeg er singel nå, men om jeg hadde hatt kjæreste så hadde jeg opplevd det som veldig ubehagelig at eksen bare tar kontakt. Lurer på hvor vanlig det er.

Anonymkode: 2d1ba...038

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden ble jeg sammen med en fyr, men ganske tidlig i forholdet fant han ut at eksen var gravid og mente det riktige var å gå tilbake til henne. Greit nok det, no hard feelings fra min side. Noen år etter fikk jeg plutselig melding, da ville han ta opp tråden med meg igjen. Men da hadde jeg gått videre.

Anonymkode: b9b04...be3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en eks jeg ikke er venner med lengre som har sendt meldinger sånn hvert andre år. Jeg svarer bare kort, er ikke interessert i prat. 

Tror noen bare er nysgjerrige muligens. 

Anonymkode: cc86d...90b

AnonymBruker
Skrevet

Sorg og savn går i bølger 

Anonymkode: 56801...ced

AnonymBruker
Skrevet

Ja har flere ekser som tatt kontakt. Tror det er ganske vanlig.

Anonymkode: 53096...016

AnonymBruker
Skrevet

Ja, alle ekser har tatt kontakt. Noen etter flere år. Må si jeg synes det er rart. I mitt hode så er slutt, slutt, sånn i hovedsak.

Men at jeg ikke skjønner meg på eksene, er vel god grunn til at det bør forbli slutt. Jeg tenker bare, hvor desperat går det an å bli...og det selv om jeg oftest ble forlatt. Jeg er nok lite nostalgisk. Går de, så går jeg videre. 

Anonymkode: de15b...973

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja,har jo det.

Har ikke flydd med alt og alle så mange er det ikke,men til gjengjeld oppegående mennesker. 

Ser på det som normalt å "høre" hvordan det går med folk man mer eller mindre har delt alt med fra før. 

Anonymkode: 90f4c...4ad

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en som ofte tok kontakt. Jeg blokkerte faenskapet, det ble for intenst.

Anonymkode: 9a718...d63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, alle ekser har tatt kontakt. Noen etter flere år. Må si jeg synes det er rart. I mitt hode så er slutt, slutt, sånn i hovedsak.

Men at jeg ikke skjønner meg på eksene, er vel god grunn til at det bør forbli slutt. Jeg tenker bare, hvor desperat går det an å bli...og det selv om jeg oftest ble forlatt. Jeg er nok lite nostalgisk. Går de, så går jeg videre. 

Anonymkode: de15b...973

Du tenker i de baner. 

Så du delte ikke familien med dine ekser? Enkelte hendelser er det jo greit å opplyse om etter å ha levd sammen i 5-10-15 år.

Anonymkode: 90f4c...4ad

AnonymBruker
Skrevet

Kun de gangene den ene eksen ville skape en historie om at jeg ikke lot han være i fred ovenfor ny dame. Var jo han som ikke lot meg være i fred. Svarte aldri på noen av forsøkene hans som pågikk i 3år. 

Anonymkode: 541f0...d4e

Skrevet

Aldri opplevd. Har bare kontakt med eksen jeg har barn med, og det omhandler jo bare dem. De andre har jeg ikke hatt noe kontakt med etter at det ble slutt. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har kun opplevd det én gang, men det var hyggelig når det skjedde. Hun tok kontakt cirka fire år etter bruddet og vi fikk snakket om alt som hadde skjedd siden.

Anonymkode: f4eda...343

Skrevet

Har opplevd det et par ganger, og det har  vært fordi de ønsket å møtes og hooke. Selv om jeg er lykkelig gift 😅 har måttet blokkere 

Skrevet

Det har skjedd. Må innrømme at jeg er nysgjerrig på hvordan noen av mine ekser har det i dag. Ikke fordi jeg vil ha kontakt eller gjenoppta noe, men fordi jeg er nysgjerrig av natur. Håper de har det bra. Lurer også hvordan livene til tidligere venner ser ut i dag, de man hang med på vgs f eks, hvor kontakten bare har sklidd ut. Er ikke interessert i å gjenoppta noe med noen, som sagt, så da sender jeg selvfølgelig ikke melding. Har nok med å pleie kontakt med de menneskene som står meg nærmest i dag, synes jeg har litt for liten tid til både foreldre, søsken med familie og venner. Jobb krever en del energi og så er selvsagt barna mine (unge voksne, foreløpig barnløse) pri en, dernest kjæresten. 

Anonymkode: 30b99...a62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...