Gå til innhold

Hvordan liker du omelett?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liker du den godt stekt, stekt på lav varme, kun egg?, ulikt fyll? Har du i smør, fløte, melk, krydder osv?

Anonymkode: 8084c...2bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel lager jeg den bare på vann, men har oppi fløte eller en dæsj rømme hvis vi tilfeldigvis har det i kjøleskapet.

Krydrer med salt, pepper og et lite dryss med cayennepepper. Ikke slik at den blir sterk, bare for å gi en liten "oomph".

Fyll er alt etter hva vi har, ofte kyllingpålegg og ost. Men kan også variere med løk, cherrytomater og paprika, som er ting vi ofte har.

Steker den på litt lav varme over litt lengre tid slik at den blir gyllen og fin.

Anonymkode: 51623...4d8

Skrevet

Jeg rører cottage cheese med eggene og krydrer med gressløk, hvitløkspulver, løkpulver og salt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Omelett er for meg en måte å utnytte matrester på, så jeg kombinerer ulike fyll avhengig av hva som må brukes opp. Hvis jeg har en skvett fløte eller creme fraiche bruker jeg det, men jeg må ikke. Jeg vil helst ha omeletten ganske godt stivnet. Er ikke så glad i eggeretter med løs konsistens. Det kan gjerne bety steking på svak varme over noe tid, avhengig av tykkelsen.

Anonymkode: 04def...09d

AnonymBruker
Skrevet

Stables i den rekkefølgen det er nevnt. 

Brødskive, smør, Ajvar, fetaost (smuldres på) eggeomelett. 

Anonymkode: d120c...47b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...