Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Anbefaler å følge Warunee på insta, dritgod mat og enkle oppskrifte.

Anonymkode: 2bdc9...80c

Hun har hatt stor innflytelse på middagsbordet hos oss. Har begge kokebøkene hennes og ihvertfall den første er veldig godt brukt allerede. Mandag lagde jeg thai kyllingtaco fra boka og det var SÅ godt!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (3 minutter siden):

Hun har hatt stor innflytelse på middagsbordet hos oss. Har begge kokebøkene hennes og ihvertfall den første er veldig godt brukt allerede. Mandag lagde jeg thai kyllingtaco fra boka og det var SÅ godt!

Taco har absolutt ingenting med autentisk thai-mat å gjøre.

Anonymkode: 8abbf...8cc

Skrevet
MarianneE skrev (8 minutter siden):

Hun har hatt stor innflytelse på middagsbordet hos oss. Har begge kokebøkene hennes og ihvertfall den første er veldig godt brukt allerede. Mandag lagde jeg thai kyllingtaco fra boka og det var SÅ godt!

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Taco har absolutt ingenting med autentisk thai-mat å gjøre.

Anonymkode: 8abbf...8cc

Selvfølgelig ikke, men vi lagde det uansett og det var godt.

Søndag har vi planlagt laab moo om det hjelper?

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor finner du det? Faktum er at bare 1 av 10 steder som selger thai-mat har thailendere ansatt, de fleste er fra Indonesia, Filipinene, Vietnam og andre steder, dette er info fra noen som solgte thaimat og de hadde problemer med å finne folk de kunne bruke.

Anonymkode: 8abbf...8cc

Spørs jo litt hvor i Norge du bor, her i Oslo er det nok thaier, og de er veldig imøtekommende og åpen om å invitere deg inn i kulturen sin. Ellers i landet blir det vel så som så, for det er jo forskjell fra thaikokk til thaikokk også.

AnonymBruker
Skrevet
piggrokken skrev (59 minutter siden):

Spørs jo litt hvor i Norge du bor, her i Oslo er det nok thaier, og de er veldig imøtekommende og åpen om å invitere deg inn i kulturen sin. Ellers i landet blir det vel så som så, for det er jo forskjell fra thaikokk til thaikokk også.

Dette er i Oslo-området, en del kunder kom fra andre siden av Oslo for å kjøpe mat, det er klart det er forskjell fra kokk til kokk men det er nok ikke så mange som egentlig er kokker som jobber på norske thai-steder heller, de prøvde å få inn ei kokke men UDI ville ikke gi henne visum fordi man trengte ikke spesialister på en take-away.

Anonymkode: 8abbf...8cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette er i Oslo-området, en del kunder kom fra andre siden av Oslo for å kjøpe mat, det er klart det er forskjell fra kokk til kokk men det er nok ikke så mange som egentlig er kokker som jobber på norske thai-steder heller, de prøvde å få inn ei kokke men UDI ville ikke gi henne visum fordi man trengte ikke spesialister på en take-away.

Anonymkode: 8abbf...8cc

Vel, jeg er i allfall fornøyd med min thaikokk. Noen ganger lager han også en fantastisk surret kylling, selv om ikke det er noen tradisjonell thairett, men en dunk i sataysaus, ja da snakker vi!

Alle fortjener en god thaikokk i livet, for maten er jo fantastisk.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det er kryddert, søker man på for eks våruller er det nesten ingen krydder i det 

jeg fikk en gang en oppskrift fra eks kona til pappa som er fra thiland og det var mye krydder som man ikke får kjøpt i vanelig matbutikk 

Anonymkode: 4f04f...9ff

Skrevet

Galangal, kaffir lime,  fiskesaus, sitrongress. 

AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (4 timer siden):

 

Selvfølgelig ikke, men vi lagde det uansett og det var godt.

Søndag har vi planlagt laab moo om det hjelper?

Larb er på topp fem av mine favoritter! :spise: Men det må være med moo (altså svinekjøtt), bør være lunken og serveres med kålblader og ikke minst sticky rice (det gjør en vesentlig forskjell på smaksopplevelsen synes jeg). Akkurat dette siste gjør at jeg sjelden lager dette hjemme, siden sticky rice er et lite prosjekt i seg selv…

Det er en enkel rett, men kanskje på grunn av enkelheten er dette med balanse i smakene alfa og omega. Riktige doser fiskesaus, lime, urter, rød løk og selvsagt ristet rispulver for litt knas gjør underverker. Får vann i munnen her jeg sitter...

Enjoy!

Anonymkode: 522dd...dc0

AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (På 29.5.2026 den 19.06):

Kan anbefale kokeboka Digg Thai. Etter jeg kjøpte den fikk middagene en ny spenst her i huset.

Samme her!

Anonymkode: 7fe4d...f38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 11.23):

Taco har absolutt ingenting med autentisk thai-mat å gjøre.

Anonymkode: 8abbf...8cc

Nei, men hørt om mat fusion? Thai taco er veldig godt, smashed thai tacoen til Warunee er også veldig god. 

Anonymkode: 2bdc9...80c

Skrevet

 

Teknikk og MSG.

Stekt ris er vel det enkleste å starte med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...