AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:07 #21 Skrevet fredag kl. 19:07 sanny1232005 skrev (12 timer siden): Hei alle. Kjenner på at jeg trenger litt flere perspektiver på dette, selv om jeg til syvende og sist må ta beslutningen selv. Jeg er ei jente på snart 21 år, født og oppvokst i en forferdelig liten by i Trøndelag. Jeg har alltid elsket å reise, møte nye folk og oppleve — men jeg har jo alltid kommet hjem igjen etter kort tid. I fjor bestemte jeg meg for å søke på jobber i utlandet, og jeg fikk jobben jeg søkte på i USA (jeg er klar over situasjonen i USA). Jeg har visst dette i 6 måneder, og avreise nærmer seg med stormskritt, 20.juli. Jeg blir der fra 20.07.2026 - 04.08.2027. Jo nærmere avreisedato, jo mer gruer jeg meg. Jeg har det siste året også møtt en gutt, og vi tilbringer mye tid sammen og jeg gjorde den store feilen med å forelske meg i Norge før jeg må dra. Jeg gruer meg så mye til å reise fra venner, familie, kjæledyr og han. Ikke minst generelt norsk natur og luft. Jeg får vondt i magen av tanken. Jeg har den siste tiden vurdert å bli hjemme og heller gå skole. Men burde jeg dra? Jeg husker hvor mye jeg gledet meg da jeg fikk jobben, og det er jo en utrolig sjanse for å få kunne oppleve og lære mer om verden og meg selv. Jeg kan også reise hjem igjen når jeg vil om jeg føler jeg ikke trives. Men hva om jeg faller utenfor her hjemme? Hva om vennene mine går videre uten meg? Hva om ting aldri blir det samme med han igjen? Hva om noe skjer innen familien? Som dere hører så krisemaksimerer jeg veldig, og trenger litt andre synspunkter. Har dere bodd utenlands i 20 årene deres? Jeg vil ikke anbefale å reise. USA er det, i stor grad "over og ut" med. Det er blitt et ekstremt regime, og landet er blitt mye verre de siste 10 år, siden januar 2017 da Trump tok over makta for første gang, og den fascistiske grisen holder på ennå og er enda galere enn første gangen. Selv når han går av, så er landet likevel ferdig som "drømmeland" eller "drømme destinasjon", med mindre du er ei evangelisk fanatiker etter Project 2025 nivå, krydret med litt Ku Klux Klan og digger Sørstatene fra borgerkrigen og sånt. Arbeidsforholdene i USA, inkludert Epcot, er ikke akkurat noe å rope halleluja for. Du er ei kvinne (ikke jente) på 21 år, fortsatt ung dog, og være der alene som utlending setter deg allerede i en sårbar posisjon. Ferske tall publisert tidligere denne uka viser en nedgang på over 4.000.000 turister og de brukte 8.4 milliarder USD mindre for året 2025. Bra, håper at trenden fortsetter, for terror-regimet bør boikottes med alle midler. Og tallene for 2026 er ikke inne ennå, men noen tall for januar 2026 indikerer at nedgangen fortsetter for full styrke og det blir bare verre utover i 2026, selv om tullingen i det hvite hus håper på bedre tall i sommer på grunn av World Cup. Jeg vil aldri råde deg å ikke reise på grunn av en "gutt" (fyr), så han bør ikke en gang være med i vurderingen, uansett hvor "forelsket" du skulle være. For hvis du har nære venner i Norge, så er det fare for at du mister dem. Bare du vet selv hvor nær du er med dine venner. Å miste venner er ikke bra, verken for det sosiale eller for nettverket i Norge. I Norge teller nettverk en del, og mister du bekjentskaper, så mister du på mange måter nettverket. Jeg "advarer" deg ikke bare mot regimet i USA. Jeg "advarer" deg også mot å legge for mye tid i denne "forelskelsen" i Norge siden du sier selv at du bruker MYE tid med denne "gutten" (mannen). Det betyr at tiden du kunne brukt på venner i Norge, eller på jobb i Norge, blir brukt på - sorry at jeg sier det - sex og banging og annet bullshit, og vennene dine får mindre tid med deg, samtidig som du vurderer å jobbe i Epcot i USA, mens de aller, aller fleste arbeidsgivere i Norge driter hardt i at du jobbet ved en fornøyelsespark i USA i ett år. Selv om du sier at du "gledet deg til denne jobben", så sier kroppen din at noe er galt og det er en grunn til at du stiller en del spørsmål. Gå på skole her i Norge er min anbefaling og ikke minst - bruk mer tid på dine venner (nettverket) her i Norge og ro ned ca 5 hakk med denne nye fyren som du har fortapt deg totalt i. Så her får du to anbefalinger - distanser deg både fra regimet i USA og fra denne forelskelsen i Norge som tar opp altfor mye av din tid som du kunne brukt på venner (nettverket), skole og annet. Anonymkode: 2479a...c2d 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:22 #22 Skrevet fredag kl. 19:22 Reis! Jeg studerte og jobbet i utlandet i til sammen ni år og vokste enormt på det. Litt hjemlengsel hadde jeg, men det tenker jeg er et sunnhetstegn - det betyr at du trives hjemme, også. Vennskapene ville jeg ikke bekymret meg for overhodet. Jeg har fortsatt den samme venninnegjengen tjue år etter vgs. 😊 Anonymkode: 71a8e...908 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:23 #23 Skrevet fredag kl. 19:23 Hvis vennene dine går videre uten deg fordi du er borte ett år, er det venner du egentlig vil ha? Jeg bodde to år utenlands i 20 årene, 15 år senere har jeg daglig kontakt med venner jeg ble kjent med der. Etter utenlandsopphold fikk jeg jobb på en helt annen kant av landet enn der jeg vokste opp. Om en del venner gikk videre? Joda. Men det gjorde jeg også. Men de virkelige vennene fra hjemstedet? De har jeg selvsagt fortsatt kontakt med. Avstand og tid fra hverandre ødelegger ikke ekte vennskap. Anonymkode: 54cfa...fa0
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:43 #24 Skrevet fredag kl. 19:43 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg vil ikke anbefale å reise. USA er det, i stor grad "over og ut" med. Det er blitt et ekstremt regime, og landet er blitt mye verre de siste 10 år, siden januar 2017 da Trump tok over makta for første gang, og den fascistiske grisen holder på ennå og er enda galere enn første gangen. Selv når han går av, så er landet likevel ferdig som "drømmeland" eller "drømme destinasjon", med mindre du er ei evangelisk fanatiker etter Project 2025 nivå, krydret med litt Ku Klux Klan og digger Sørstatene fra borgerkrigen og sånt. Arbeidsforholdene i USA, inkludert Epcot, er ikke akkurat noe å rope halleluja for. Du er ei kvinne (ikke jente) på 21 år, fortsatt ung dog, og være der alene som utlending setter deg allerede i en sårbar posisjon. Ferske tall publisert tidligere denne uka viser en nedgang på over 4.000.000 turister og de brukte 8.4 milliarder USD mindre for året 2025. Bra, håper at trenden fortsetter, for terror-regimet bør boikottes med alle midler. Og tallene for 2026 er ikke inne ennå, men noen tall for januar 2026 indikerer at nedgangen fortsetter for full styrke og det blir bare verre utover i 2026, selv om tullingen i det hvite hus håper på bedre tall i sommer på grunn av World Cup. Jeg vil aldri råde deg å ikke reise på grunn av en "gutt" (fyr), så han bør ikke en gang være med i vurderingen, uansett hvor "forelsket" du skulle være. For hvis du har nære venner i Norge, så er det fare for at du mister dem. Bare du vet selv hvor nær du er med dine venner. Å miste venner er ikke bra, verken for det sosiale eller for nettverket i Norge. I Norge teller nettverk en del, og mister du bekjentskaper, så mister du på mange måter nettverket. Jeg "advarer" deg ikke bare mot regimet i USA. Jeg "advarer" deg også mot å legge for mye tid i denne "forelskelsen" i Norge siden du sier selv at du bruker MYE tid med denne "gutten" (mannen). Det betyr at tiden du kunne brukt på venner i Norge, eller på jobb i Norge, blir brukt på - sorry at jeg sier det - sex og banging og annet bullshit, og vennene dine får mindre tid med deg, samtidig som du vurderer å jobbe i Epcot i USA, mens de aller, aller fleste arbeidsgivere i Norge driter hardt i at du jobbet ved en fornøyelsespark i USA i ett år. Selv om du sier at du "gledet deg til denne jobben", så sier kroppen din at noe er galt og det er en grunn til at du stiller en del spørsmål. Gå på skole her i Norge er min anbefaling og ikke minst - bruk mer tid på dine venner (nettverket) her i Norge og ro ned ca 5 hakk med denne nye fyren som du har fortapt deg totalt i. Så her får du to anbefalinger - distanser deg både fra regimet i USA og fra denne forelskelsen i Norge som tar opp altfor mye av din tid som du kunne brukt på venner (nettverket), skole og annet. Anonymkode: 2479a...c2d Rar tekst med mange unødvendige anførselstegn Anonymkode: e93ba...3ba 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:58 #25 Skrevet lørdag kl. 07:58 Jeg reiste ut et år etter vgs og det var kanskje det mest definerende året i mitt liv. Det var nydelig å komme ut i verden fra det lille stedet jeg vokste opp på. Fikk venner fra hele verden (som jeg fremdeles har kontakt med, over 20 år senere), lærte et språk, ble myyyye mer selvstendig og fikk enormt mange opplevelser. Jeg er veldig tilhenger av å komme seg ut og se litt av verden før man slår seg ned, kanskje spesielt om man er fra et lite sted. Klart du kommer til å få hjemlengsel. Det er ikke farlig. Du kan reise hjem halvveis om du fortsatt mistrives etter et halvår. Mest sannsynlig kommer du til å elske det! Anonymkode: b9e5f...3bf 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:06 #26 Skrevet lørdag kl. 08:06 sanny1232005 skrev (På 29.5.2026 den 8.16): Jeg har det siste året også møtt en gutt, og vi tilbringer mye tid sammen og jeg gjorde den store feilen med å forelske meg i Norge før jeg må dra. Hva om ting aldri blir det samme med han igjen? Hvis du ikke reiser kommer du til å bruke det mot han ved den minste uenighet. Anonymkode: bdc01...b37
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:12 #27 Skrevet lørdag kl. 08:12 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du ikke reiser kommer du til å bruke det mot han ved den minste uenighet. Anonymkode: bdc01...b37 Nei. Alle mennesker bærer ikke nag mot andre pga egne valg. Hvis man gjør det så burde man slutte pronto. Anonymkode: 8d9ba...7ae 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:16 #28 Skrevet lørdag kl. 08:16 Nå er jo USA en "verdens del" på linje med Afrika og Europa. Ser man litt større på ting og har litt hjerne så skjønner man fort at Europa som et enkelt land generelt er en værre plass enn USA. Men så er det denne propagandaen enkelte tar innover seg. Kjenner flere på din alder som reist over dammen for å studere eller jobbe. Mange trives veldig godt andre ikke. Mange bosetter seg der permanent. Anonymkode: ad539...e9b 1
Sniff76 Skrevet lørdag kl. 08:18 #29 Skrevet lørdag kl. 08:18 Jeg kan også være sånn på store beslutninger eller hendelser i livet. Kjenner på nervene når det nærmer seg og blir i tvil. Men det er lurt å gå tilbake på de tankene og følelsene du hadde da du søkte jobben og bestemte deg for å ta et år utenlands. Også tenke gjennom hvordan du vil kjenne det hvis du blir hjemme, forholdet med kjæresten ryker, og flere av vennene flytter til andre deler av landet for studier eller jobb. Tror du at du da vil kjenne på anger for at du ikke tok muligheten du hadde rett foran nesa? 2
sanny1232005 Skrevet lørdag kl. 15:23 Forfatter #30 Skrevet lørdag kl. 15:23 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg vil ikke anbefale å reise. USA er det, i stor grad "over og ut" med. Det er blitt et ekstremt regime, og landet er blitt mye verre de siste 10 år, siden januar 2017 da Trump tok over makta for første gang, og den fascistiske grisen holder på ennå og er enda galere enn første gangen. Selv når han går av, så er landet likevel ferdig som "drømmeland" eller "drømme destinasjon", med mindre du er ei evangelisk fanatiker etter Project 2025 nivå, krydret med litt Ku Klux Klan og digger Sørstatene fra borgerkrigen og sånt. Arbeidsforholdene i USA, inkludert Epcot, er ikke akkurat noe å rope halleluja for. Du er ei kvinne (ikke jente) på 21 år, fortsatt ung dog, og være der alene som utlending setter deg allerede i en sårbar posisjon. Ferske tall publisert tidligere denne uka viser en nedgang på over 4.000.000 turister og de brukte 8.4 milliarder USD mindre for året 2025. Bra, håper at trenden fortsetter, for terror-regimet bør boikottes med alle midler. Og tallene for 2026 er ikke inne ennå, men noen tall for januar 2026 indikerer at nedgangen fortsetter for full styrke og det blir bare verre utover i 2026, selv om tullingen i det hvite hus håper på bedre tall i sommer på grunn av World Cup. Jeg vil aldri råde deg å ikke reise på grunn av en "gutt" (fyr), så han bør ikke en gang være med i vurderingen, uansett hvor "forelsket" du skulle være. For hvis du har nære venner i Norge, så er det fare for at du mister dem. Bare du vet selv hvor nær du er med dine venner. Å miste venner er ikke bra, verken for det sosiale eller for nettverket i Norge. I Norge teller nettverk en del, og mister du bekjentskaper, så mister du på mange måter nettverket. Jeg "advarer" deg ikke bare mot regimet i USA. Jeg "advarer" deg også mot å legge for mye tid i denne "forelskelsen" i Norge siden du sier selv at du bruker MYE tid med denne "gutten" (mannen). Det betyr at tiden du kunne brukt på venner i Norge, eller på jobb i Norge, blir brukt på - sorry at jeg sier det - sex og banging og annet bullshit, og vennene dine får mindre tid med deg, samtidig som du vurderer å jobbe i Epcot i USA, mens de aller, aller fleste arbeidsgivere i Norge driter hardt i at du jobbet ved en fornøyelsespark i USA i ett år. Selv om du sier at du "gledet deg til denne jobben", så sier kroppen din at noe er galt og det er en grunn til at du stiller en del spørsmål. Gå på skole her i Norge er min anbefaling og ikke minst - bruk mer tid på dine venner (nettverket) her i Norge og ro ned ca 5 hakk med denne nye fyren som du har fortapt deg totalt i. Så her får du to anbefalinger - distanser deg både fra regimet i USA og fra denne forelskelsen i Norge som tar opp altfor mye av din tid som du kunne brukt på venner (nettverket), skole og annet. Anonymkode: 2479a...c2d Må si at måten du skriver til meg på, og ikke minst om meg på er veldig frekt og usaklig. «og ro ned ca 5 hakk med denne nye fyren som du har fortapt deg totalt i» «Jeg "advarer" deg også mot å legge for mye tid i denne "forelskelsen" i Norge siden du sier selv at du bruker MYE tid med denne "gutten" (mannen). Det betyr at tiden du kunne brukt på venner i Norge, eller på jobb i Norge, blir brukt på - sorry at jeg sier det - sex og banging og annet bullshit, og vennene dine får mindre tid med deg, samtidig som du vurderer å jobbe i Epcot i USA, mens de aller, aller fleste arbeidsgivere i Norge driter hardt i at du jobbet ved en fornøyelsespark i USA i ett år» Jeg tilbringer mye tid med vennene mine, selv om jeg dater en veldig fin mann (siden ‘gutt’ provoserer deg så kraftig). Vennene mine liker denne mannen og er glad på mine vegne ved både han, og muligheten min til å bo i utlandet et år, da de vet hvor mye jeg ønsker det. Jeg har også en fin inntekt hver måned, fordi jeg også jobber her i Norge, siden du antydet noe annet. «Så her får du to anbefalinger - distanser deg både fra regimet i USA og fra denne forelskelsen i Norge som tar opp altfor mye av din tid som du kunne brukt på venner (nettverket), skole og annet.» ^Veldig dårlig smak av deg.^ Jeg håper du har en litt bedre dag i dag, og eventuelt får det bedre med deg selv senere i livet, slik at du ikke sitter og siterer en ‘ung kvinne’ sitt innlegg på den måten du gjør. Ekstremt dårlig smak. Velger å ikke høre på folk som deg. Ha en dag du fortjener! 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:49 #31 Skrevet lørdag kl. 15:49 sanny1232005 skrev (20 minutter siden): Må si at måten du skriver til meg på, og ikke minst om meg på er veldig frekt og usaklig. «og ro ned ca 5 hakk med denne nye fyren som du har fortapt deg totalt i» «Jeg "advarer" deg også mot å legge for mye tid i denne "forelskelsen" i Norge siden du sier selv at du bruker MYE tid med denne "gutten" (mannen). Det betyr at tiden du kunne brukt på venner i Norge, eller på jobb i Norge, blir brukt på - sorry at jeg sier det - sex og banging og annet bullshit, og vennene dine får mindre tid med deg, samtidig som du vurderer å jobbe i Epcot i USA, mens de aller, aller fleste arbeidsgivere i Norge driter hardt i at du jobbet ved en fornøyelsespark i USA i ett år» Jeg tilbringer mye tid med vennene mine, selv om jeg dater en veldig fin mann (siden ‘gutt’ provoserer deg så kraftig). Vennene mine liker denne mannen og er glad på mine vegne ved både han, og muligheten min til å bo i utlandet et år, da de vet hvor mye jeg ønsker det. Jeg har også en fin inntekt hver måned, fordi jeg også jobber her i Norge, siden du antydet noe annet. «Så her får du to anbefalinger - distanser deg både fra regimet i USA og fra denne forelskelsen i Norge som tar opp altfor mye av din tid som du kunne brukt på venner (nettverket), skole og annet.» ^Veldig dårlig smak av deg.^ Jeg håper du har en litt bedre dag i dag, og eventuelt får det bedre med deg selv senere i livet, slik at du ikke sitter og siterer en ‘ung kvinne’ sitt innlegg på den måten du gjør. Ekstremt dårlig smak. Velger å ikke høre på folk som deg. Ha en dag du fortjener! Du må gjerne tolke det slik, men når er head-over-heels for han fyren der, så tyder det på at du blir sur fordi jeg kritiserer at han tar MYE av tiden din. Husk at jeg kommenterer det DU skrev og ikke minst, er det du som laget tråden og spurte om diverse "perspektiver", og du fikk både perspektiver og fakta. Ok, så plutselig nå er han en "fin mann", men likevel sier du at det var ikke helt godt sjakktrekk å forelske seg før du eventuelt reiser. Altså, dette er selvmål på rekke og rad. Veldig bra at vennene dine liker denne fyren som du er forelska i. Det nøytraliserer likevel ikke det jeg har ramset opp, som er at norske arbeidsgivere driter langt i at du har jobbet ett år i en fornøyelsespark. Eneste grunnen til at du klikker må være fordi du ser helt klart at jeg var nedlatende mot Trump'ern din og hva USA har utviklet seg til. Om du er langt ut på høyresiden, akkurat slik sjansen er for at den "fine mannen" du dater er, så absolutt, bare reis. Men ingen progressiv, liberal kvinne som stemmer på venstresiden eller på partiene i sentrum hadde reist til en psykopat stat som Florida, som ellers er styrt av Ron DeSantis (Også kjent som De-Satan 😂). Som sagt: By all means: Om ytre høyre styre både i Florida og ellers i USA er "your thing", jobb der i ett år i denne fornøyelsesparken under amerikanske forhold mens du forlater venner i Norge. Anonymkode: 2479a...c2d 1
sanny1232005 Skrevet lørdag kl. 15:58 Forfatter #32 Skrevet lørdag kl. 15:58 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må gjerne tolke det slik, men når er head-over-heels for han fyren der, så tyder det på at du blir sur fordi jeg kritiserer at han tar MYE av tiden din. Husk at jeg kommenterer det DU skrev og ikke minst, er det du som laget tråden og spurte om diverse "perspektiver", og du fikk både perspektiver og fakta. Ok, så plutselig nå er han en "fin mann", men likevel sier du at det var ikke helt godt sjakktrekk å forelske seg før du eventuelt reiser. Altså, dette er selvmål på rekke og rad. Veldig bra at vennene dine liker denne fyren som du er forelska i. Det nøytraliserer likevel ikke det jeg har ramset opp, som er at norske arbeidsgivere driter langt i at du har jobbet ett år i en fornøyelsespark. Eneste grunnen til at du klikker må være fordi du ser helt klart at jeg var nedlatende mot Trump'ern din og hva USA har utviklet seg til. Om du er langt ut på høyresiden, akkurat slik sjansen er for at den "fine mannen" du dater er, så absolutt, bare reis. Men ingen progressiv, liberal kvinne som stemmer på venstresiden eller på partiene i sentrum hadde reist til en psykopat stat som Florida, som ellers er styrt av Ron DeSantis (Også kjent som De-Satan 😂). Som sagt: By all means: Om ytre høyre styre både i Florida og ellers i USA er "your thing", jobb der i ett år i denne fornøyelsesparken under amerikanske forhold mens du forlater venner i Norge. Anonymkode: 2479a...c2d Jeg kan ikke fordra Trump eller noen av de som stemmer på hans side Påsto heller aldri at han jeg dater ikke er en fin mann, men å forelske seg var dumt med tanke på at jeg skal reise. Men dessverre bestemmer man ikke selv hvem man forelsker seg i Jeg velger heller ikke å ta denne jobben for å ha noe fint på CVen min, jeg har også en fin utdanning etter videregående og har vært i arbeidslivet siden starten av tenårene. Jeg reiser mer for opplevelsen av et annet land og nye mennesker, så får jeg heller reise hjem igjen om jeg angrer. Ha en fin dag
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #33 Skrevet 15 timer siden Hadde reist, det blir mest sannsynlig et fantastisk år. Bodde selv i USA i to år og det gav med venner og minner for livet. Anonymkode: f9a1d...06f
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #34 Skrevet 14 timer siden Sniff76 skrev (På 30.5.2026 den 10.18): Jeg kan også være sånn på store beslutninger eller hendelser i livet. Kjenner på nervene når det nærmer seg og blir i tvil. Men det er lurt å gå tilbake på de tankene og følelsene du hadde da du søkte jobben og bestemte deg for å ta et år utenlands. Også tenke gjennom hvordan du vil kjenne det hvis du blir hjemme, forholdet med kjæresten ryker, og flere av vennene flytter til andre deler av landet for studier eller jobb. Tror du at du da vil kjenne på anger for at du ikke tok muligheten du hadde rett foran nesa? Akkurat dette tenkte jeg også! Det er veldig naturlig at man begynner å tvile på store avgjørelser. Jeg ville heller stilt på de vurderingene du opprinnelig tok. Vi hadde en lang og veldig kostbar reise for ett år siden. Jeg hadde gledet meg til det i to år, og kun gledet meg. Men når det nærmer seg avreise tvilte jeg på hele reisen, og var redd det skulle bli helt forferdelig. Men det ble jo slik jeg hadde drømt, og ingen av de skumle tankene hadde rot i virkeligheten. Det går jo an å prøve å reise. Om du misliker det og det ikke ble som du forventet, så er det mulig å reise hjem før tiden! Anonymkode: 3df36...6b8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå