sanny1232005 Skrevet fredag kl. 06:16 #1 Skrevet fredag kl. 06:16 Hei alle. Kjenner på at jeg trenger litt flere perspektiver på dette, selv om jeg til syvende og sist må ta beslutningen selv. Jeg er ei jente på snart 21 år, født og oppvokst i en forferdelig liten by i Trøndelag. Jeg har alltid elsket å reise, møte nye folk og oppleve — men jeg har jo alltid kommet hjem igjen etter kort tid. I fjor bestemte jeg meg for å søke på jobber i utlandet, og jeg fikk jobben jeg søkte på i USA (jeg er klar over situasjonen i USA). Jeg har visst dette i 6 måneder, og avreise nærmer seg med stormskritt, 20.juli. Jeg blir der fra 20.07.2026 - 04.08.2027. Jo nærmere avreisedato, jo mer gruer jeg meg. Jeg har det siste året også møtt en gutt, og vi tilbringer mye tid sammen og jeg gjorde den store feilen med å forelske meg i Norge før jeg må dra. Jeg gruer meg så mye til å reise fra venner, familie, kjæledyr og han. Ikke minst generelt norsk natur og luft. Jeg får vondt i magen av tanken. Jeg har den siste tiden vurdert å bli hjemme og heller gå skole. Men burde jeg dra? Jeg husker hvor mye jeg gledet meg da jeg fikk jobben, og det er jo en utrolig sjanse for å få kunne oppleve og lære mer om verden og meg selv. Jeg kan også reise hjem igjen når jeg vil om jeg føler jeg ikke trives. Men hva om jeg faller utenfor her hjemme? Hva om vennene mine går videre uten meg? Hva om ting aldri blir det samme med han igjen? Hva om noe skjer innen familien? Som dere hører så krisemaksimerer jeg veldig, og trenger litt andre synspunkter. Har dere bodd utenlands i 20 årene deres?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:17 #2 Skrevet fredag kl. 06:17 Hadde reist. Anonymkode: 8d9ba...7ae 9 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:25 #3 Skrevet fredag kl. 06:25 Bodde utenlands ett år da jeg studerte. Kjempeglad for at jeg gjorde det! Anonymkode: d06c9...8f3 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:27 #4 Skrevet fredag kl. 06:27 Reis! Og det sier jeg som er veldig anti-USA i disse dager. Aldri la en mann stoppe deg fra å gjøre drømmene dine. Du hadde dratt med en gang hadde det ikke vært for han. Husk forsikring! Anonymkode: 64856...377 11 1 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:29 #5 Skrevet fredag kl. 06:29 Jeg stod i samme situasjon for 30 år siden. Valgte å ikke reise da, og jeg har ikke angret. For meg vet jeg at det var riktig, da jeg til og med den dag i dag sliter med hjemlengsel etter 1 uke. Men det er jo umulig å si hva du bør gjøre. Hadde venninner som reiste som au-pair. De mistet hvert fall ikke vennene sine, og tror ikke noen har angret på at de reiste heller. Det med kjærester er jo alltid vanskelig, men tror ikke det hadde stoppet meg. Jeg valgte å la være å reise, pga reisen i seg selv og det å vite at jeg måtte være borte et helt år uten å kunne se familien, eller bare det å være hjemme, gjorde meg dårlig. Anonymkode: cbe43...d19 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:35 #6 Skrevet fredag kl. 06:35 Reis. Jeg var au pair i London i 1 år da jeg var i tjueårene. Jeg skulle egentlig være lengre, men jeg greide å forelske meg i en kompis hjemme og flytta hjem etter det året. Det ble bare tull mellom oss... I dag husker jeg året i London som helt fantastisk, synes jeg var en idiot som dro hjem. Vennene mine var fremdeles mine venner. Du bør absolutt gripe sjansen. Anonymkode: 9e736...88f 3 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:38 #7 Skrevet fredag kl. 06:38 Reis! For all del, reis! Du vil vokse enormt på det. Jeg planla å flytte til USA med familie og amerikansk mann. Vi droppet det av to grunner: Jeg er ikke hvit og belastningen for barnet vårt dersom jeg skulle blitt fengslet uten grunn. Som hvit og barnløs vil det med 95% sikkerhet gå bra så lenge du tar visse forhåndsregler. Anonymkode: 8d740...b53 3 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:39 #8 Skrevet fredag kl. 06:39 Reis. Har du ordnet med bosted og forsikring? Anonymkode: 4d8f7...ce2 1
sanny1232005 Skrevet fredag kl. 06:54 Forfatter #9 Skrevet fredag kl. 06:54 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Reis. Har du ordnet med bosted og forsikring? Anonymkode: 4d8f7...ce2 Ja har en leilighet, allerede betalt første leie. Har forsikring i boks også. Eneste som ikke er gjort er flybillett 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:11 #10 Skrevet fredag kl. 07:11 sanny1232005 skrev (17 minutter siden): Ja har en leilighet, allerede betalt første leie. Har forsikring i boks også. Eneste som ikke er gjort er flybillett DRA! Anonymkode: 64856...377 2 1
Angelheart2 Skrevet fredag kl. 07:57 #11 Skrevet fredag kl. 07:57 Reis! Du angrer mest på det du aldri gjorde, er min filosofi. Selv var jeg akkurat i samme situasjon da jeg var 18. Jeg hadde kommet inn på et utvekslingsår i USA og skulle starte der i september. I mai fikk jeg kjæreste og var så redd for å miste han at jeg sa opp plassen min på skolen og startet på sisteåret på gymnaset lokalt i stedet. Etter 4 mnd oppdaget jeg at fyren var en stor fjott og slo opp.... Har angret siden! 4 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:12 #12 Skrevet fredag kl. 10:12 Reis. Jeg droppet noe lignende for mange mange år siden og har angret siden. Skulle bodd et år i New York 😔 Anonymkode: 08438...08b 2 1
FionaLi Skrevet fredag kl. 10:17 #13 Skrevet fredag kl. 10:17 Jeg ville reist. Omgivelser, venner og familie forandrer seg uansett om du drar eller ikke, og de som er glad i deg er der når du kommer tilbake selv om du er borte et år. Jeg gjorde feilen med å la være å reise til en annen by i Norge for utdanning, pga en mann. Veldig dumt. Nå er jeg over 50 og ønsker at jeg hadde reist. Du får sannsynligvis erfaringer og opplevelser du ikke ville vært foruten. 1 1
Ulven Skrevet fredag kl. 10:29 #15 Skrevet fredag kl. 10:29 Yngste her har studert i to forskjellige land, og jeg vet hun ville sagt at du bør dra. Er dette en mann det er verdt å satse på klarer han å vente på deg dette året. Den erfaringen du kommer til å sitte igjen med etter dette året er uvurderlig. Du vil vokse masse på å bo og arbeide i et annet land, så selv om USA ikke hadde vært mitt førstevalg i disse tider, mener jeg fremdeles at dette ikke er noe å tenke på. Dra og kos deg masse. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:45 #16 Skrevet fredag kl. 13:45 Jeg fikk jobb på Epcot-senteret da jeg var 18 år. Måtte være borte et helt år, og tanken på (av alle ting) å ikke være hjemme i jula, gjorde at jeg valgte å ikke dra. Det er snart 30 år siden, og jeg angrer enda på at jeg ikke gjorde det ☺️ Reis, opplev! Realistisk sett finner man ikke den man skal være med resten av livet som 20-åring uansett. God tur! Anonymkode: 8f19b...f7f 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:49 #17 Skrevet fredag kl. 13:49 Jeg ville reist. Uten tvil. Anonymkode: e93ba...3ba 1
WhimsyTea Skrevet fredag kl. 13:52 #18 Skrevet fredag kl. 13:52 Reis! Dette er tiden for å reise. «Snart» har du huslån, unger og diverse andre anker som gjør reising så mye vanskeligere. Du kommer garantert til å angre deg om du ikke drar. jeg har bodd 3 ganger i utlandet. Jobb og skole. Det var skummelt hver eneste gang, men man lærer så mye og får så utrolig mye igjen. Jeg bodde i usa, Skottland og Tyskland. just do it! Ta forhåndsregler and usa bare, hvilken stat du skal bo i spiller jo også en rolle ang hvor trygt man tenker at det er. masse lykke til. 1 1
sanny1232005 Skrevet fredag kl. 13:58 Forfatter #19 Skrevet fredag kl. 13:58 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg fikk jobb på Epcot-senteret da jeg var 18 år. Måtte være borte et helt år, og tanken på (av alle ting) å ikke være hjemme i jula, gjorde at jeg valgte å ikke dra. Det er snart 30 år siden, og jeg angrer enda på at jeg ikke gjorde det ☺️ Reis, opplev! Realistisk sett finner man ikke den man skal være med resten av livet som 20-åring uansett. God tur! Anonymkode: 8f19b...f7f Er faktisk på epcot jeg har fått jobb!🫶🏼
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:10 #20 Skrevet fredag kl. 16:10 Ja, du burde reise. Du kommer alltid til å angre dersom du ikke reiser. Angrer du på at du har reist, kan du reise hjem. Anonymkode: 30dac...d9f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå