ZIBRA Skrevet 17. april 2006 #1 Skrevet 17. april 2006 Har kun hatt briller i nesten 1 år. Liker det IKKE og har siden juletider prøvd meg på linser. Det som skjer er at det føles som om hodet dras bakover... og jeg får hodepine. Har prøvd litt forskjellige typer av linse merker, men det blir ikke bedre.. Noen som opplevd det samme og har løsningen til meg? (er langsynt)
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2006 #2 Skrevet 17. april 2006 Jeg har hatt samme problemet, og det skyldtes rett og slett at optikeren gav meg for sterke linser. Jeg vippet mellom to styrker og optikeren gav meg den sterkeste. Det fungerte ikke. Jeg gikk tilbake til den andre styrken og det fungerer mye bedre selv om jeg da ikke ser helt perfekt på laaaang avstand. Jeg har også opplevd å ha hodepine dersom øynene blir for tørre slik at det føles som om jeg har sand i øynene.
ZIBRA Skrevet 17. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2006 Brillene mine er svakere, men han sa at linser ska være sterkere siden jeg er langsynt. Men da ska jeg gå ned ett hakk. Ser jo bra uten noe egentlig, men det går ikke å gå runt uten briller el linser... Verlden blir MEGET merkelig.. Dere som er langsynt skjønner hva jeg mener.. hehe
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #4 Skrevet 18. april 2006 ja det er forskjell på styken på briller/linser. håper du har fått rett styrke gjennom optikeren.??
Gjest Catwoman Skrevet 19. april 2006 #5 Skrevet 19. april 2006 Jeg trodde alltid brillestyrken var sterkere enn linsestyrken jeg. Uansett om man er langsynt eller nærsynt, fordi brillene sitter lenger unna øynene enn linsene, derfor må og brillene vær elitt sterkere.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #6 Skrevet 19. april 2006 Ja, har ofte fått hodepine på grunn av linsene, og også irritasjons"kul" på begge øyne i hvitefeltet, som heter noe sånt som Pinguecole" eller neo sånt. Irriterende!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå