Ann Mari Skrevet 17. april 2006 #1 Del Skrevet 17. april 2006 Dagbok ja, kanskje det Det er jo bare å starte gildet det. I dag er det fri, egentlig. Jeg har jobbet litt jeg da, ganske mye faktisk, ok det. I morgen er vi igang på ordentlig igjen, greit det også egentlig. Egentlig er egentlig et dumt ord, må slutte med det ordet..... egentlig Skal giftes da..... igjen, gleder meg, blir litt rart, men koselig, trygt og deilig å være gift med elskllngen. Har kjøpt kjole, fiiiin kjole, ikke hvit men rosa, gammelrosa. Hodet mitt er opptatt av barn, friske barn og syke barn. Min nittenåring tar mye plass for tiden, litt drittsekk er han, egoistisk i tankebanen sin, men det er kanskje sånn nittenåringer skal være ? Pappan hans er redd for at han skal havne på "skråplanet". Tror pappan hans og jeg har forskjellig syn på hva "skråplanet" er. Han driver jo ikke med noe kriminelt, han røyker ikke dop, han drikker ikke så mye, men av og til. Driver med idrett og er kjempeflink. Jeg er stolt av ham Litt lat er han ennå, og kanskje ikke helt nitten år i hodet sitt, men han er jo snill, omsorgsfull og ganske grei. Nei, skråplan blir feil i min verden da. Mange tanker om min "store gutt", han klarer seg helt sikkert, er vel ikke bare lett å være nitten år heller, skulle ta alvorlige valg ? Trøtt nå, legger meg jeg, godnatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mari Skrevet 18. april 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 18. april 2006 Nok en dag, skjedde ikke stort i dag av spennende ting, dersom man ikke synes årsoppgjør er spennende da. Deilig middag, ganske godt bare å være kjærsten og meg av og til. Har bestilt cruise i dag, fra Mallorca og rundt forbi de farvann en ukes tid, det kan vi tåle Har også meldt oss på sommertreff, skal bli kjempespennende å møte alle disse flotte menneskene man føler at man kjenner så godt, men aldri har pratet med. Men vi har viktige fellesnevnere i livene våre, ting ingen i samme situasjon kan forstå. Hihi, nesten som en hemmelig klubb. Pratet med minsten i telefonen, han er så utrolig god, i dag har de hatt matlaging på skolen, har bakt snurringser. Han elsker matlaging, enda han ikke klarer å løfte armene for å røre i en gryte, ikke er han verdensmester i å rulle boller heller. Men å knuse kavring, ja der er det ikke mange som slår ham gitt. Putt kavring inn i 2 poser, legg de på gulvet og han kjører over et par ganger med rullestolen sin, vips, knust kavring på en to tre. Hører ham le inni hodet mitt, han er lett å glede, minsten min. Den evnen han har til å være positiv, blid og lykkelig skulle jeg ønske fler av oss var i besittelse av. Snodig det der, det virker som om de som virkelig har grunn til å klage over urettferdigheten i vårt samfunn er de som klager minst, det er de som klarer å se de små gledene i hverdagen som vi andre overser, jeg er lykkelig fordi jeg har en gutt som kan minne meg om dette av og til. I morgen har eldstemann bursdag, han har fått klokke og solbriller som han ønsket seg, og en caps. Rart at han har blitt så stor, det er ikke lenge siden han satt i baksetet på bilen vår på vei til sin første skoledag og sa: Nå, mamma, nå starter alvoret. Datteren min kom hjem i helgen med sugemerke, hun ble lita erta av brødrene sine , skal bli frisør jenta mi, det er i allefall planen nå, så får vi se hvordan livet fører henne i utdanningen sin. Kjenner meg så godt igjen i mange av tankene hennes, fra da jeg var seksten år. men allikevel ikke helt, og det er jo ikke så rart det, vi er jo to forskjellige mennesker. Mange tanker om ungene i dag, det er fordi det er tirsdag, og jeg ikke har sett dem siden fredag. Godt det finnes telefon Ser dem om to dager igjen, heldigvis Tar kvelden snart, trøtt igjen gitt, hmmm. alder tro ? Neihei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 20. april 2006 #3 Del Skrevet 20. april 2006 Hei! Velkommen som dagbokskribent, koselig å lese om deg og dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mari Skrevet 20. april 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 20. april 2006 Hei! Velkommen som dagbokskribent, koselig å lese om deg og dine. ← Takk, så koselig med besøk i dagboka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 21. april 2006 #5 Del Skrevet 21. april 2006 hei! Så ikke deg før nå jeg. Velkommen som dagbokskriver i nabolaget A-E ! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mari Skrevet 21. april 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 21. april 2006 Takk, god helg til deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mari Skrevet 26. april 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 26. april 2006 Da var det endelig stille i heimen, og jeg drikker kaffe og holder meg våken slik at jeg får skrevet litt i denne dagboken min. Uka har vært hektisk, det er sikkert og visst. Huset mitt blir liksom litt sånn hotell i helgen, ungene har besøk som skal sove over, de spiser gjerne middag her både fredag og lørdag også. Det er koselig det, og helt greit men jeg blir litt forsynt søndags kveld må jeg innrømme. Ikke har jeg hjemmehjelp til minsten heller i helgen så da blir det jo litt ekstra ekstra på mor da. Selvangivelsen er også godt i gang, skal rette masse på den i år da jeg har mange fradrag, havnet i feil skatteklasse har jeg også. Lillebroren min blir førti år i dag, har vært bortom med sjokolade og kort og klemmer, nevøen min på 3 år var også lykkelig tilstede, han er jo kjempemorsom da, og flink til å prate. I dag har jeg sagt gratulerer med dagen pappa, mange ganger jeg tante marihøne Han kaller meg det pga. min store samling av marihøner. Minsten har vært hjemme fra skolen idag, han var sliten sa han og det var han nok, for jeg måtte vekke ham klokka halv tolv, og han er egentlig en liten morgenfugl. Vi har snakket om operasjon av ryggen hans idag, den begynner å bli så skjeiv nå at vi snart må igang med den, og vi gruer oss. Men nå har han begynt å innse selv at det må til, og det er ganske deilig på en vond måte. I morgen skal jeg til byen, skal i møte på trygdekontoret, gruer meg. Vet at damen jeg skal møte ikke er noe særlig hyggelig eller samarbeidsvillig, og jeg skal søke på noe jeg vet at hun sier at jeg ikke kommer til å få. Men jeg søker allikevel jeg. Hun må jo hjelpe meg med det, det er jo jobben hennes det. Nå kjenner jeg at jeg er ganske så svimmel og ør, trenger nok min skjønnhetsdupp tror jeg. God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 29. april 2006 #8 Del Skrevet 29. april 2006 Hei Gratulerer med dagbok Høres flott ut med en aktiv nittenåring. De er veldig egosentriske på den aldreren, særlig gutter tror jeg (de virker kanskje lettere sånn for de skal jo være tøffe også). Håper du koser deg i helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mari Skrevet 30. april 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 30. april 2006 Takk Joda, er nok masse rett i det du sier, tror han sliter litt med å finne "plassen" sin, men jeg har stor tro på at det ordner seg. Helgen er sånn litt opp og litt ned, har lett feber og er forkjøla, det er jo klart at det kommer når man har fri Møtet på trygdekontoret gikk over all forventning. Man stiller opp og forventer at man skal forsvare opp og i mente, også møter man en hyggelig dame som er helt enig med meg, og som sier at gutten min har riktig diagnos i forhold til pleiepenger. Blir helt satt ut og rimelig forvirra da og ikke minst litt flat - hvordan skal jeg forholde meg til dette. Men bra var det. Fikk en telefon fra sjefen min på fredag, pga. manglende oppdrag i bedriften blir jeg sagt opp, men det er greit det tror jeg. Jobber bare halv tid pga. gutten min som er syk, nytter ikke å jobbe full tid da. Har ikke helt klart å svelge og tenke på hva jeg nå skal gjøre, men det er ikke verdens undergang. Nå skal jeg bare legge kroppen sakte ned på sofan og pleie forkjølelsen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 3. mai 2006 #10 Del Skrevet 3. mai 2006 Bare så synd at man MÅ møte opp med en slik ordning når det gjelder slike ting. Men så fint at det ordna seg. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mari Skrevet 29. juni 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 29. juni 2006 Åh, nå var det jammen veldig lenge siden. Har vært rimelig bizzi. 10 juni giftet vi oss, min elskede og jeg. Dro rett på cruise og kom hjem etter en uke til minsten som har kræsja med rullestolen sin og ligger i strekk på sykehuset med to brukne lårben - hipp hipp hurra. Stakkars lille gutten min, så uheldig som du skal være da Nå blir det 4 uker på sykehus for minsten og meg, kan jo bli en hyggelig sommerferie det Men....... det kunne jo gått så mye verre, får trøste oss med det. Klem fra frua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 29. juni 2006 #12 Del Skrevet 29. juni 2006 Gratulerer som nygift! Og god bedring til gutten din, stakkar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mari Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 30. juni 2006 Takk og takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå