Gå til innhold

Minipille i perimenopausen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som i TIDLIG perimenopause har hatt god nytte av å bruke minipille , for å jevne ut svinginger og ubalanse? Jeg tror muligens jeg har ubalanse med for lite progesteron ift østrogen (men har ikke direkte symptomer på for mye østrogen), men tåler HRT dårlig og er sensitiv for alle slike endringer.  Jeg vet heller ikke om jeg er i perimenopause , eller om jeg pga annen sykdom bare ikke takler hormonsvingninger lenger og mye stress skaper en ubalanse. 

håper å høre om noen har hatt noe god nytte av minipille for lignende. 

jeg ønsker svar fra de som har prøvd dette med hell. Trenger ikke halleluja innlegg om HRT fra alle som mener det er løsninga på alt :)

Anonymkode: 8f524...8f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rart om du får tilbud om HRT i det hele tatt? Hvem er det du går til? De fleste kvinner blir kun tilbudt prevensjon frem til 50 årsalderen. Min erfaring er at man skal gjennom mye prøving og feiling med p piller og spiral, før man får tilbud om HRT. 

Så heldig du er som har fått valget. 

Om du ikke vet hva som forårsaker problemene dine, så er andres erfaringer poengløse. Kanskje du har hashimoto liksom. Minipiller kan gjøre det verre.

Anonymkode: 20eb7...8b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rart om du får tilbud om HRT i det hele tatt? Hvem er det du går til? De fleste kvinner blir kun tilbudt prevensjon frem til 50 årsalderen. Min erfaring er at man skal gjennom mye prøving og feiling med p piller og spiral, før man får tilbud om HRT. 

Så heldig du er som har fått valget. 

Om du ikke vet hva som forårsaker problemene dine, så er andres erfaringer poengløse. Kanskje du har hashimoto liksom. Minipiller kan gjøre det verre.

Anonymkode: 20eb7...8b9

Hmm de fleste gynekologer gir jo hrt i hytt og pine. Problemet mitt er som jeg skrev ar jeg ikke tåler svingningene mine i syklus lenger 

Jeg har leger. De snakker jeg med. Men andres erfaringer på dette området her er mer verdt faktisk 

Anonymkode: 8f524...8f1

AnonymBruker
Skrevet

Fikk kun tilbud om å prøve minipille fordi jeg er noe ung for å ha kommet i perimenopausen. Hos meg ble det mye verre, og etter 3 uker turte jeg ikke å bruke de lengre.

Anonymkode: 6db92...db0

AnonymBruker
Skrevet

Det går jo an å få lavere doser av andre medikamenter enn det som er i minipiller, hvis det er sånn at du er veldig sensitiv.

Anonymkode: 3fc10...c00

Skrevet

Jeg er i perimenopause (påvist ved målinger hos gynekolog). Det siste året før perimenopause ble påvist gikk jeg på minipiller som prevensjon. Jeg gikk til legen fordi jeg sov dårlig pga. hetetokter og var veldig emosjonelt ustabil. Så minipiller hjalp i hvert fall ikke meg.

Anonymkode: 61ab6...dde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...