Gå til innhold

Greit å vaske underlivet med Lano?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går på svømming og der er ofte ei dame jeg veit er lege. Hun har alltid med Lano som hun vasker hele seg med ( ikke håret da) Trodde det var best å ikke bruke noe særlig såpe i underlivet, og kanskje intimsåpe bare hvis man skal. Hva tenker du?

Anonymkode: 2ec19...66f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke såpe i underlivet (selv om halve KG kommer til å være uenig). 

Hvorfor stirrer du på hva hun gjør i dusjen, egentlig? 

Anonymkode: fb6d9...b91

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lano er en mild og skånsom såpe, kan fint brukes i underlivet

Anonymkode: 08a0d...5df

• Liker 2
Skrevet

😂 og du får med deg at denne legen bruker lano i underlivet?  Veeeel…. 
Og man trenger ikke såpe i underlivet 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Muskath skrev (2 minutter siden):

😂 og du får med deg at denne legen bruker lano i underlivet?  Veeeel…. 
Og man trenger ikke såpe i underlivet 

Det er jo ikke til å unngå, når man står rett overfor hverandre flere ganger i uka? :) 

Skrevet

Har brukt vanlig dusjsåpe i underlivet i årevis og ikke fått problemer med det. Føler ikke det blir skikkelig rent med bare vann 😬

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke såpe i underlivet. Huden rundt tåler fint vanlig såpe. 

Anonymkode: 468f0...ac4

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt vanlig dusjsåpe i underlivet hele mitt liv. Går helt fint. 

Anonymkode: c1d7f...d87

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lano funker til alt. Den er mild og løser fett og skitt, og den jobben gjør den like bra på henda som i håret.

Jeg bruker Lano håndsåpe til hele kroppen, inkludert håret. Kjøper den billig på 5 liter kanner på Felleskjøpet. Eier ingen annen såpe jeg bruker på kroppen. Har gjort det i minst 15 år, og har aldri problemer med hud og hår. Å bruke tusenvis av kroner på dyre spesialsåper med alle slags pleiende ingredienser(og andre kjemikalier), har ingenting for seg for normal hud og normalt hår. Og sliter man med hud- og hårproblemer, bør man få råd fra lege, apotek eller andre fagfolk i stedet for å eksperimentere selv.

Anonymkode: 45836...833

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker head and shoulders shampoo både i håret, på kroppen og på stellet (ikke langt oppi der da men litt sånn i ytterkantene😅)

Anonymkode: b111d...aa2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke til å unngå, når man står rett overfor hverandre flere ganger i uka? :) 

Dra til deg øya i dusjen / garderoben. 

Anonymkode: 1b1b2...6c9

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jo, det er lett å unngå. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk reagerer sikkert individuelt på såper som på andre ting. Jeg kan ikke bruke såpe i underlivet, mens hun tydeligvis kan bruke Lano. 

Anonymkode: 66645...ba1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jo. Slutt å glane på andre. Det er ubehagelig - og ja, vi legger merke til det!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vasker med den såpa som er tilgjengelig. Svetter mellom veina også, så greit å bruke såpe der også.

Anonymkode: eb561...3a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lichen og har fått beskjed om å vaske underlivet med olje. Det gjør godt for sykdommen, men det er ubehagelig å ikke føle seg ren, redd for at det skal lukte. Så i gode perioder bruket jeg vanlig dusjsåpe, føles mye freshere 

Anonymkode: ec5bf...1ac

AnonymBruker
Skrevet

Altså, noen tror at i underlivet betyr inn i skjeden. Dit skal ikke såpe. Alt som ikke har slimhinner kan vaskes med såpe. Hvis man tåler Lano så tåler man Lano. Noen er mer sensitive.

Anonymkode: 03864...d06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ymse typer såpe jeg fyller oppi Lanobeholderen. 

Anonymkode: d776d...1f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, noen tror at i underlivet betyr inn i skjeden. Dit skal ikke såpe. Alt som ikke har slimhinner kan vaskes med såpe. Hvis man tåler Lano så tåler man Lano. Noen er mer sensitive.

Anonymkode: 03864...d06

Slimhinnen er også på utsiden. Det som er naturlig vått (slim) skal ikke ha såpe. 

Såpe i lysken? Ja. Såpe på og i tissen? Nei.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt sjukt at du har fått med deg at hun vasker underlivet med lano. 

nei, for meg hadde det vært uaktuelt, men jeg vasker ikke henda med lano engang, begynner å svi i øynene og nyse om jeg tar meg i ansiktet etter å ha vasket hendene med den såpen.  Nå vasker jeg med asan og det er vel det denne tråden kommer til å handle om. Jeg tenker at jeg gjør hva som er best for meg, også aner jeg ingenting om hva folk jeg svømmer med vasker underlivet med. 

Anonymkode: e4e63...30e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...