Gå til innhold

Liljens dagbok

Liljen

Anbefalte innlegg

:klø:

Vi prates senere, og så satser vi på storslagen sjokoladepuddingfest med påmelding neste gang :)

Det er kjempegøy med slike fester :)

:klem: så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist med hunden din, Liljen! :troest:

Jeg vet hvor vondt det gjør å miste kjæledyr. Har mista to katter tidligere. Man blir jo så vannvittig glad i dem! De blir tross alt en del av familien. Jeg får nesten tårer i øynene når jeg tenker på at vi skal miste de to kattene vi har nå en gang i fremtida.. :tristbla:

Litt mer :kose: til deg. Konsentrer deg om de gode minnene, og tenk på alt det fine du opplevde sammen med hunden din. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det forresten noen så nevnte hønemor her? Følte meg liksom litt truffet.. :sjenert:

Jeg har arva det etter mamma, som er en ekstrem-hønemor! Håper mannen kommer til å sparke meg bak dersom jeg blir altfor ille når vi får barn. Men han har et snev av det samme han også, det ser jeg bare på hvor engstelig han var for kattene i starten!

Hvordan skal vel dette gå? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld Liljen, det var ikke meningen. Du får skylde på meg til moren din. Men når man jobber i butikk, så blir man noen ganger forstyrret... Kan ikke kundene skjønne at jeg er på KG?

Og stakkars Bippe som kom når vi var gått :tristbla:

Men nå må meg nesten dra herifra. Heffalompen skal fikse bil så jeg må komme meg hjem :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker ikke skive så mye...

Gikk ikke bra med hunden.. Jeg måtte avlive den  :grine:

Næmmen, kjære deg! Dette var ikke noe greit. Håper det går bra med deg... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist med hunden din Liljen :tristbla: Fikk tårer i øynene her jeg nå for det er jo så forferdelig å miste hunden sin :tristbla: En god trøsteklem til deg vennen :kose::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære

Eeyore, Bippe, Kylling, Shatika og Pi@

Tusen takk for trøstende ord og gode klemmer. Dere er virkeli gode å ha altså. :klem: tilbake til dere alle sammen.

Har hatt en helt grusom dag. Det hele startet kl 8.30 med en tung biltur en time til veterinæren (jeg vil jo ha den beste) Vi skulle undersøke først, og se hvordan ting hadde utartet sei, og det viste sei at det var virkeli ille nå. Jeg har virkeli gjort alt for å hjelpe hunden. Veterinæren sa også det, men nå var det ikke mere jeg kunne gjøre, og det beste for hunden var å la han hvile og få fred nå. Jeg visste jo det jeg og, men du verden for noen vanskelige ord å få ut.. Hvisket dem i rommet nesten lydløst; ja det er nok det beste.. Så kom tårene. Satt en halvtime med han etter han var i narkose. Gråt og gråt, pratet og pratet. Veterinæren anbefalte meg til å gå fra han når jeg så han sov godt, for han merket ikke jeg var der. Så jeg gjorde det. Kjenner at beslutningen er riktig, og at han lider ikke mer nå. Nå skal vi spre asken hans i skogen der han likte sei aller best. Så blir han fri.

Over til andre mer hyggelige ting. I morgen skal jeg på julebord, men det blir nok ikke noe mer enn vin til maten tenker jeg. Men koseli og godt å gjøre noe annet likevell. Skal få tid til å ta meg en god dagbokrunde i morgen jeg, når alt er mye lettere.

Tusen takk nok en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å måtte avlive dyr er noe av det tristeste som finnes... og det er så trist når man venter at hunden skal komme å hilse på deg etter jobb... også kommer den ikke lenger.. foredrene mine måtte avlive hunden vår i våres (den ble 15 år og måtte avlives pga av alderdom).. og hvergang jeg kommer hjem på besøk venter jeg bare at han skal komme og forlange kos.. man han kommer jo aldri...

Kos deg på julebordet. Kanskje godt å få tankene over på noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg kjenner meg godt igjen i det du sier, IdaH. Mammas katt (som jeg vokste opp med) måtte avlives på grunn av kreft for seks år siden. Fortsatt kan jeg ta meg selv i å forvente han skal komme løpende ned trappa når jeg kommer inn døra der. Selv om det er så lenge siden. Det sier litt om hvor glad man blir i dyra. :hjerte:

:troest: og :kose: til deg, Liljen. Det er bra du skal på julebord i kveld, for da får du tenkt på noe annet en stund. Det er godt å komme seg ut litt når man har det trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Egentli skulle jeg ha vært ved strykebrettet og strøket skjorta til mannen, men jeg gidder ikke riktig enda.

Har gått til byen i dag i pøsregn, men det gjorde sanneli gode med litt regn og luft i hodet. Klarnet tankene.

Kjøpt meg ei bittliten flaske bayles.. :sjenert: ... :sjarmor:

Kylling: Ja.. :tristbla:

Pasha: Skiftet navn?? :) Ja, å avlive kjæledyrene sine er helt grusomt. Det er absolutt noe av det verste jeg har gjort. Min hund ble bare 7 1/2 år, og virket veldig frisk.. Egentli blir den rasen iallefall dobbel så gammel.. :grine:

Capricorn: Tusen takk, vennen. Jeg setter stooor pris på det..

Bippe: Ja, det er virkeli trist.. Men det skal bli godt å komme sei ut, tenke på andre ting, komme sei videre i livet. Livet går tross alt videre, og hunden min har det bra nå. Den lider og har det ikke vondt lenger.

Eeyore: Tusen takk, jeg syns også jeg har fortjent det. :)

Ja, det var en helt grusom gårsdag.. gråt stort sett hele dagen. Mimret og tenkte igjennom alt vi hadde gjort hunden og jeg. Stakkars voffsi.

Har forsont meg med at jeg gjorde det absolutt rette, og jeg gjorde alt i min makt for å få den frisk..

Så nå er det positiv tenking, og å komme sei videre i livet som gjelder. :) Gleder meg til fortsettelsen, og nå ser alt ut til å ordne sei. Eneste som mangler nå er en bitteliten arving.

Ha en strålende dag

stor stor stor :klem: til dere alle.

Endret av Liljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt å se at du prøver å tenke positivt, selv om du står midt oppi sorgen. Har aldri hatt hund, så jeg kan ikke helt sette meg inn i hvor fælt det er å måtte avlive, men jeg skjønner at det må være fryktelig.

Håper du storkoser deg på julebordet!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt en hund, men jeg måtte få hamsteren min avlivet når jeg var 11 år. Den hadde satt seg fast i det lille huset sitt og knakk brystbeinet så det stakk ut av huden dens. Den virket helt fin og var aktiv og sånt, men vi måtte få den avlivet uansett :(

Det er forferdelig trist når kjæledyr dør ja. Vil ikke en gang tenke på å måtte avlive kjæledyrene våre nå. De er babyene mine jo :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vennen så trist med hunden :troest:

Også har jeg ikke vært her inne og sett det før nå. Du skulle sendt melding så kunne jeg trøstet deg der :klem:

Håper du storkoste deg på julebord i går, og at det fikk tankene over på noe annet.

Håper du har en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...