Gjest Cerise Skrevet 22. mars 2007 #2821 Del Skrevet 22. mars 2007 God morgen! Så fælt med vond rygg, det hørtes ikke bra ut. Men bra du fikk kranglet deg til en legetime! (Savner en girlpowersmiley her nå... hehe!) Spennende med EL-testing! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #2822 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg kan være så sta som en okse (jeg er tyr og da.. ) og jeg SKAL inn å prate med legen jeg Ny lege og.. Er litt spent på hvordan han er.. Har hørt han er ung Har kopiert over noen punkter/ huskeliste som jeg skal prøve å følge her : 7 steg på veien mot et sunt svangerskap Stress mindre: Når menn og kvinner stresser mye, enten det er på jobben eller hjemme, om det er fysisk eller psykisk stress, kan det påvirke fertiliteten. Kvinnens eggløsning kan stoppe opp, og mannens sædproduksjon kan reduseres. Vet dere at en periode men mye stress venter, kan det være smart å vente til alt er normalisert med å prøve å bli gravid. (åå denne må jeg jobbe hardt med altså, men har blitt bedre) Spis sunt: Idealet er et balansert og variert kosthold. Å endre kostholdet betyr ikke å kutte ut alt man liker. Fredagskosen eller en tur på McDonalds en gang imellom er ikke forbudt, men hovedregelen skal være at maten er sunn. Årsaken er enkel. Kroppen trenger vitaminer og mineraler for å fungere optimalt. Under svangerskapet vil barnet dessuten ”stjele” slike næringsstoffer fra mors lager, og er de ikke velfylte, er det du som får straffen. (kosthold kan jeg tror jeg) Tren: Fysisk aktivitet er sunt og godt, og bra for fruktbarheten. Hormonnivået stabiliseres. Sædkvaliteten bedres. Humøret blir bedre, man tåler stress bedre, og har mer energi til kos og ”babyproduksjon”. En sterk rygg tåler også svangerskapets belastninger bedre. Og ikke minst så legger man til seg en god vane. (en sterk rygg ja... her må det jobbes.. ) Slutt å røyke: Gjelder både mor og far. Å kutte røyken kan føre til at eggceller og sædceller blir av bedre kvalitet, slik at prøveperioden kan ta kortere tid. Det finnes en rekke gunstige effekter for dere selv (bedre luktesans, smakssans osv). Og ikke minst, barnet har bedre forutsetninger for å vokse seg stor og sterk inni mor. (Barn av røykere er mindre og svakere, og fødes oftere før termin). Vi jobber virkeli hardt med denne. Jeg skal lese enda mer i boka mi i dag. Snart ferdi jeg Ikke drikk alkohol: Vi vet ikke i dag hvor mye alkohol som skal til før barnet blir skadet. De tydelige skadene ses først og fremst i tilfeller hvor mor har nytt alkohol daglig, men de fleste steder anbefaler man likevel å unngå alkohol i svangerskapet. Den samme regelen gjelder før svangerskapet – vi vet ikke nøyaktig hvor mye alkohol som skal til for å redusere sjansene for et vellykket svangerskap, og derfor er det ingen grunn til å friste skjebnen. Ingen alkohol på meg DEN DAGEN jeg blir gravid, det sier sei vell selv Unngå store mengder koffein: Er du av typen som ikke klarer å åpne øynene uten kaffekoppen på senga, skal vi ikke skremme vannet av deg her. Men store mengder koffein er skadelig for barnet, og ikke særlig gunstig for fruktbarheten. Kutt derfor ned på antallet kaffekopper, unngå andre drikker med mye koffein, og ikke spis sjokolade (inneholder koffein!) i tide og utide. Jah, så var det denne da.. Har understreket det viktige her.. Bare 2 kopper på meg dagen Tenk positivt: Det finnes ingen sikre kilder til dette, men det kan vike som om unnfangelse av barn går lettere om begge kommende foreldre er positivt innstilt til det å få barn. Det kan umulig skade! Denne er jeg flink på altså, innbiller jeg meg selv iallefall Syns denne lista var grei jeg. Kjekk å ha liksom Er rimeli overtrøtt idag etter enda en natt med aaaltfor lite søvn. Går jo ikke ann å sove. Så snart tablettene slutter å virke, våkner jeg. Etter 4 timer.. Men det skal vell gå sei til så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 22. mars 2007 #2823 Del Skrevet 22. mars 2007 Hørtes ut som en fornuftig liste. Bare ikke tenk på den hele tiden, for tror man kan bli stressa da og... Ha en fin dag, Liljen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 22. mars 2007 #2824 Del Skrevet 22. mars 2007 Hei vennen Håper ryggen din ikke er alt for vondt, og at du får hjelp hos legen i morgen. Du er ikke på jobb idag med vondt rygg? Ha en strålende dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 22. mars 2007 #2825 Del Skrevet 22. mars 2007 God bedring med ryggen din. Krysser fingre for positiv el-test i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 22. mars 2007 #2826 Del Skrevet 22. mars 2007 Fin liste du hadde! Jeg har virkelig gjort masse for å ha et bedre kosthold (aldri spist så mange grønnsaker/fisk/helkorn (for å ikke nevne en liter melk om dagen) før i hele mitt liv ), men husk at morgenkvalmen lett kan ødelegge alle de gode planene du hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 22. mars 2007 #2827 Del Skrevet 22. mars 2007 Det der med redusering av koffeininntaket er ikke lett, jeg bare advarer . Jeg drakk ikke noe kaffe da jeg var kvalm, men nå sliter jeg veldig med å begrense meg. Håper ryggen blir fort bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #2828 Del Skrevet 22. mars 2007 Hei hei snupper ja, jeg vet, det er ingen enkel liste, men en grei milepæl syns jeg Jeg kommer aldri i livet til å klare alt det der, men kanskje begrense meg i forhold til hva jeg har vært. Er ikke fanatisk. Klarer aldri aldri kutte kaffi tror jeg. Det er noe med det der å ha den om morgenen. Kose sei med tv og en god kopp kaffi, men jeg trenger ikke bøtte innpå heller. Det var mest til vi har fått klaff jeg tenkte siden det kan hindre befruktning. Jeg har vært på jobb i dag jo, men gikk hjem før tiden. Har tatt egenmelding i morgen, så kommer jeg til å spørre etter sykemelding. Har tidenes hodepine nå og føler kanskje hodet eksploderer hvert øyeblikk. Spørs om ikke det er en noe kraftig influensa på gang her. Jeg som var så fornøyd og hadde sluppet unna denne gangen.. Alle andre rundt meg har ligget strødd utover med feber osv.. Ja, så ble det positiv EL test i dag. Noterer ned at det var torsdag i dag og 14 dager til IKM. Greit å vite så jeg ikke kommer ut av det en gang til Litt morsomt da, for jeg fikk positiv test i morges, og en time senere var "skuddet" sikret Her tar man ingen sjanser, kjører på og satser på at spiren snart klorer sei fast. Fikk svar på blodprøven i dag. Tok blodprøve for å sjekke om prolaktinnivået hadde gått ned. Mitt var noe høyt i desember, og nå var det kjempefint Spørs om det ikke var en liten spire på gang da. Jeg er rimelig sikker jeg, så da sier vi det sånn Positiv innstilling ser dere Nå skal jeg lempe innpå paracet og putte meg i seng. Kiropraktor kl 8.15, og jeg akter ikke komme for seint der nei stor til dere alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 22. mars 2007 #2829 Del Skrevet 22. mars 2007 Spørs om ikke det er en noe kraftig influensa på gang her. Jeg som var så fornøyd og hadde sluppet unna denne gangen.. Alle andre rundt meg har ligget strødd utover med feber osv.. ← Jeg har og vært veldig glad for å ha sluppet så billig unna i vinter...men nå fikk jeg straffen... Jaja, har ikke vært så veldig ille enda da. Ja, denne gang skal vi klare det begge to. Vi har hvertfall gjort en god innsats da Hvertfall kjekt å se at du er så positiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 23. mars 2007 #2830 Del Skrevet 23. mars 2007 Blir deilig med kiropraktortime da. Håper han får knadd opp skikkelig slik at ryggen din blir bedre Hvorfor har du sjekka det der prolaktin-nivået egentlig :klø: Ha en strålende fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 23. mars 2007 #2831 Del Skrevet 23. mars 2007 Ja, jeg lurte også på det med prolaktinnivået... Hva er det? Har etterhvert innsett at det er MYE jeg ikke vet om prøving, fruktbarhet og svangerskap Gikk liksom på med innstillinge det er bare å litt så går det nok bra Har lært masse disse månedene og lærer fortsatt nye ting hele tiden. Håper du får orden på ryggen din vennen. Det der hørtes ikke noe godt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 23. mars 2007 #2832 Del Skrevet 23. mars 2007 *innom og snoker* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #2833 Del Skrevet 23. mars 2007 Hei hei Capricorn: Ja, denne gangen skal det klaffe, dermed basta!! Innsatsen har det ikke manglet på nei Impala: Det var fantastisk med kiropraktortime. skal fortelle mer om det og prolaktinnivået nedenfor Eeyore: Jeg lærer også fortsatt veldig mye. Tror aldri en blir utlært på dette området jeg MrsN: koseli det Grunnen til at jeg sjekket prolaktinnivået var for det var for høyt i desember. Det er det hormonet som kommer i kroppen når en forbereder på å produsere melk f.eks, blir svimmel.. I mitt tilfelle var jeg ekstremt svimmel. Det kan vært en graviditet, men det er ikke alltid det heller. Blir ikke klok på slikt, det viktigste er at det var lavt igjen nå, så nå er jeg fornøyd Ryggen ja.. Har vært hos kiropraktor i dag, som jeg forøvrig forsov meg til. Skulle være der kl 8.15, og våkna da.. Ble helt fortvilet og ringte ned, skulle bare forte meg litt, så skulle jeg få komme inn. Det var en opplevelse. Ryggen var helt på tur, og han var ikke fornøyd. Alt fra topp til tå var sklidd ut, og i tillegg til en betennelse mellom skulderbladene.. Lurte på om jeg kunne jobbe, og fikk streng beskjed om at det kunne jeg absolutt ikke.. Hjem å hvile sa han. Ingen alkohol, bare brus sa ha og Var hos legen og i formiddag, og den nye legen var FANTASTISK!!!!! Helt utrolig, han virkeli lyttet på meg, og sa at jeg måtte bli hjemme og skreiv ut en sykemelding til og med onsdag. Jeg fikk smertestillende, og skulle ta di gjennom hele dagen så ryggen fikk slappet av. Ville ikke ha noe betennelsedempende for jeg vet hva slikt gjør med egga mine så nå sitter jeg her i paralginrusen.. Har forhørt meg, og paralgin er ufarlig for et eventuellt foster. Var ingen fare med det, skulle ikke ta store doser bare. Nå blir det en kjapp dagbokrunde før jeg må dra i butikken å handle litt. Har ikke tatt noe pille siden i formiddag, så nå kan jeg kjøre. Sulten. stor til alle dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 23. mars 2007 #2834 Del Skrevet 23. mars 2007 Oi, den ryggen din hørtes ikke god ut nei.. Håper du blir frisk som en Liljefisk fort! Deilig at du har fått en lege som endelig hører på deg, det gjør underverker å føle at man blir tatt seriøst! God bedring, og god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 23. mars 2007 #2835 Del Skrevet 23. mars 2007 Pass på ryggen din, nå... Hørtes ikke bra ut. Ha en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 23. mars 2007 #2836 Del Skrevet 23. mars 2007 Godt at du får hjelp for ryggen din. Også hopper jeg litt for den positive EL-testen. Og at gårsdagens innsats gir resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 24. mars 2007 #2837 Del Skrevet 24. mars 2007 Hvordan er ryggen i dag vennen? Kanskje du kan få den nye legen til å skrive ut pergo? Verdt et forsøk Lørdags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 24. mars 2007 Forfatter #2838 Del Skrevet 24. mars 2007 God dagen Cerise: Kan ikke anbefales med en sånn rygg nei.. Vannmelon: Jeg gjør så godt jeg kan.. Frida Frosk: for positiv EL test, innsatsen feiler det ingeting på nei Eeyore: Jeg turte ikke spørre om pergo i går jeg men skal spørre neste gang jeg går, må bare finne motet først. Føler jeg maser, for det står jo nesten ingenting annet enn ryggproblemer og ufrivillig barnløs på skjermen der Skal fortelle mer om ryggen nedenfor Rygg ja, noe forbanna herk er det. Gleder meg til å bli bedre da skal det trenes i stor dimensjon, det er helt sikkert. Jeg vet det hjelper. !!!! Har ikke tatt noe annet enn en paracet i dag, og det hjelper ingen steder. Måtte trille meg ut av senga i dag og. Gikk bøyd i en 90 graders vinkel en halvtime i morges før jeg klarte rette meg ut. nei jeg har ingenting på jobb å gjøre det er helt sikkert. Må nok i paralginene i kveld og, men vil vente i det lengste. Tar minst mulig av slike ting. God at di ikke er skadelige for ett foster hvis det skulle være noen der inne. Nå skal jeg ha meg en kjempelang varm god Ha en strålende kveld, jenter. Ååå jeg glemte noe jeg leste inne på en annen side. visste dere at eggløsningen skjer først når du får negativ test etter positiv test Hmm.. her er det ingen grunner til å legge sei på latsiden i såfall.. Kan dette virkeli stemme?? stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 24. mars 2007 #2839 Del Skrevet 24. mars 2007 Huff, den ryggen din høres ikke bra ut nei. Jeg anbefaler jo akupunktur mot alt... hvertfall hvis det er spenninger og sitter muskulært så kan det hjelpe, men ellers så er nok trening tingen ja. Tok aldri EL-tester jeg, men lurer på om jeg kan ha lest noe liknende? I så fall er det jo bare å stå på. Men så sier de jo at sædcellene gjerne skal være på plass når EL skjer. Og da er jo ikke innsatsen som er gjort hittil bortkastet hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toblerone Skrevet 24. mars 2007 #2840 Del Skrevet 24. mars 2007 Stemmer nok at EL er første dag med negativ EL-test etter at den har vært positiv ja. Er derfor vi anbefales å teste til den er negativ igjen for å se om den blir positiv i en eller to dager. God bedring med ryggen din vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå