AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Hei, Har noen erfaring med å bo i samme hus etter at man skilles? Jeg tenker da på å omgjøre huset til to boenheter. Er det mulig å leve slik? Anonymkode: 7ee3a...044
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Du blir ikke regnet som skilt dersom dere bor så tett på hverandre. Anonymkode: 9537a...04f 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du blir ikke regnet som skilt dersom dere bor så tett på hverandre. Anonymkode: 9537a...04f Stemmer Enten må huset gjøres om til 2 boenheter, med hver sine kommunale avgifter +++ eller en av dere flytter ut. Statsforvalter og NAV krever dette for å «godkjenne» skilsmisse og mtp barnetrygd og samværsavtale. Dere kan bo sammen inntil en av dere flytter ut og da begynner separasjonstiden som skal vare i 1 år. Fram til den ene flytter ut, vil ikke separasjon eller skilsmisse være mulig å gjennomføre. Å bo sammen etter bruddet er et faktum kan også være krevende. Barn kan bli forvirret og håpefull om dere sier at dere skal skilles, men bor sammen likevel. Også mtp framtidige partner som kan komme inn i bildet. Men å bo i nærheten av hverandre er jo ikke dumt, spesielt for barna, som kanskje slipper å bytte skole og kan ha friheten med å gå kort vei fra hus til hus. Anonymkode: 9049e...9e7 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Ts her Det er jo i så fall for noen år, til barna er store. Man kan vel bo som man vil i sitt eget hus, evt la være å ta ut separasjon. Er det noen som har erfaringer med det? Anonymkode: 7ee3a...044
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Har noen erfaring med å bo i samme hus etter at man skilles? Jeg tenker da på å omgjøre huset til to boenheter. Er det mulig å leve slik? Anonymkode: 7ee3a...044 Det må dere finne ut selv. Jeg hadde aldri orket. Må ha separat økonomi, fred og privatliv. Anonymkode: 02077...22b
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ts her Det er jo i så fall for noen år, til barna er store. Man kan vel bo som man vil i sitt eget hus, evt la være å ta ut separasjon. Er det noen som har erfaringer med det? Anonymkode: 7ee3a...044 Hvor gamle er barna? Er det ett hus som skal seksjoneres? Om dere er venner så går det nok fint. Står vel på statens sider i forhold til skilsmisse osv. Anonymkode: 35222...2a5
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Vi bytter på å bo i huset og flytter inn og ut annenhver uke, fungerer utmerket for oss og barna. Deler en annen leilighet i tillegg (og ja vi har kjærester, rause, voksne som også har et avklart forhold til sine ekser). Vi etterlater hus og leilighet ryddig og ordentlig. Dette handler om et udramatisk brudd hvor vi er fullstendig ferdig med hverandre, det siste jeg kunne tenkt meg var å dele seng med min eks. Men vi er venner, bedre enn før sier min yngste sønn. Men jeg trenger noe mer i voksenrelasjonen, og når det ikke fungerer, må jeg ha noe annet, enten alene eller med en annen. Mors psykiske helse er viktig for resten av familien, det vises i alle fall hos oss. Vi har ingen tidsperspektiv på ordningen, så lenge det fungerer fortsetter vi, hvis det ikke fungerer for den ene må vi legge en ny plan. Anonymkode: 4a6d8...98f
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her Det er jo i så fall for noen år, til barna er store. Man kan vel bo som man vil i sitt eget hus, evt la være å ta ut separasjon. Er det noen som har erfaringer med det? Anonymkode: 7ee3a...044 Trodde det handlet om at man ikke kunne bo i umiddelbar nærhet, for da regnes man som samboende. Så da med to boenheter vil ikke nav godta det. men ingen kan jo nekte dere å fortsette være gift og likevel bo hver for dere. Men da får dere ikke godene som aleneforeldre Anonymkode: eb547...e18
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Trodde det handlet om at man ikke kunne bo i umiddelbar nærhet, for da regnes man som samboende. Så da med to boenheter vil ikke nav godta det. men ingen kan jo nekte dere å fortsette være gift og likevel bo hver for dere. Men da får dere ikke godene som aleneforeldre Anonymkode: eb547...e18 Akkurat Er du aleneforelder er barnetrygden mer enn om dere bor i samme hus (samme boenhet med samme gnr/bnr/seksjon). Dere kan la være å ta ut separasjon, men hvordan blir det utad da ? Dere bor sammen men ikke sammen. Forvirrende. Scenario: ts møter en ny. Den nye får vite at ts fortsatt bor sammen med eksen. 1000 spørsmål: er dere helt ferdig med hverandre. Har dere fortsatt sex. Hvorfor flytter dere ikke fra hverandre. Hvorfor dra ut bruddet. Hvordan blir høytider og sånt. Er den nye invitert. Feiringer. Økonomi. Uforutsette utgifter til huset. Barneoppdragelse. Hvem tar vedlikehold and the list goes on. Det beste er å klippe strengen med en gang og bli ferdig med det. Om det er økonomiske motiver som ligger bak, så må man senke standarden. Er det pga ungene og barndomshjemmet deres, så blir de bare forvirret. For dere er ikke et par lenger og kjernefamilien er over og ut. Dra det ut pga barna blir feil. Hva skal de si da, hvis de får spørsmål. Osv osv osv Anonymkode: 9049e...9e7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå