Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Spørsmålet står egentlig øverst. Jeg gikk sikkelig på trynet i påsken, lurer på om jeg har fått en brist i ribbenet. Er det noe vits å gå til legen? Lege ngjør vel ingen ting med det uansett, bortsett fra eventuelt smertstillende. HAr blitt litt vondere etterhvert er 6 dager siden det skjedde nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Virvel
Skrevet

Nei, de kan jo ikke akkurat gipse det, så det må nesten bare gro av seg selv. Jeg bristet et ribbein i august, og det ble ikke helt bra igjen før i desember. :roll:

Gjest gjest1
Skrevet

Det må desverre gro av seg selv, men om du f.eks. får problemer med å puste ville jeg ha gått til legen.

Gjest Virvel
Skrevet

Og hvis du har så vondt at du ikke klarer å utføre jobben din skikkelig f.eks. kan det jo være aktuelt med en sykemelding.

Gjest gjest1
Skrevet

De trodde jeg hadde brist i ribbenet en gang, gjorde ingenting med det

Skrevet

Faren til en venninne av meg gikk skikkelig på trynet i alpinbakken, og fikk veldige smerter. På sykehuset tok de røntgen og sa at alt i orden. 6mndr senere hadde han fortsatt så vondt at han dro tilbake til sykehuset (et annet) og da fikk han vite at han hadde brukket flere ribbein på fire steder. I løpet av den tiden hadde det grodd sammen igjen, men det var grodd feil, så det måtte brekkes opp igjen!

Koster jo ikke allverdens å dra til legen! :blunke:

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, de kan være sløve. Jeg hadde ikke brist i ribbeinet i det hele tatt, men betennelse i hjertet :forvirret:

Gjest gjest1
Skrevet
OJ!!!  :overrasket:

Går det bra med deg?  :klem:

Meg? Joda, men bittert aa vite at det var betennelse der fra første hjerteoperasjon som ble oversett i to aar Ble litt mye "ekstra" liksom. kkunne godt vært det foruten

Gjest Catwoman
Skrevet

Ribbensbrudd kan faktisk være vanskelige å se på røntgenbilde.

Det er ingen vits i å gå til legen i utgangspunktet. Er lite han kan gjøre.

Men hvis smertene blir verre igjen, etter at de har begynt å bli bedre. (smertene gr gjerne på de første dagene) da kan det være lurt å oppsøke lege. Eller hvis du får problemer med å puste - da kan det være det ligger og trykker mot lungen eller noe.

Skrevet

Er det en brist kan ikke legen gjøre noe uansett. Men du har jo tydeligvis "stilt diagnosen" selv, og den er jo ikke nødvendigvis riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...