Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min ble irritert i dag morges da jeg ba han slutte å kaste våte treningsklær fra dagen før på baderomsgulvet og heller vaske de eller legge de på hans rom. Han spurte irritert tilbake hvorfor jeg "ikke bare kunne vaske de og hva som var så vanskelig med det?!".

Når jeg svarte at jeg var faktisk lei av å vaske hans klær, og å måtte gjenta irritasjonen min over våte treningsklær på baderomsgulvet gang på gang, reagert han med å skyve meg bort for å komme forbi "Ja, da får jeg vel gjøre det da!". Alt dette skjedde rett foran barnet vårt. Han dro på jobb uten å si at han var lei for det/krysset en grense/overreagerte. Min tone var hele tiden rolig, og jeg har vist han hvilket hurtigprogram han kan bruke for treningsklær mange ganger.

Han har fremdeles ikke ringt/sendt melding i dag. Dette er første gang noe slikt skjer, og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette nå. Vurderer å sove borte med barnet mitt i natt da jeg ikke orker å se han egentlig. 

Hva gjør jeg nå? 

Anonymkode: be62d...2a1

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1/10 trolling

Anonymkode: 31d97...f40

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Og hva gjør du med det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

1/10 trolling

Anonymkode: 31d97...f40

Hva betyr det? Du mener at jeg finner dette opp? Hva gjør at du tror at jeg finner opp dette, er det fordi dette høres så vilt ut/urealistisk ut? Det kan jo faktisk være en pekepinn på at det jeg ble utsatt for i dag morges virkelig ikke er greit..

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ber folk gjøre noe, for så å stå i veien, så må du jo flyttes da. Du gjør et poeng ut av at stemmen din var rolig. Det er som regel den rolige som er kalkulerende og manipulerende. Den som er mest oppfarende er den som blir tyna. 

Anonymkode: 6160f...241

• Liker 3
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du ber folk gjøre noe, for så å stå i veien, så må du jo flyttes da. Du gjør et poeng ut av at stemmen din var rolig. Det er som regel den rolige som er kalkulerende og manipulerende. Den som er mest oppfarende er den som blir tyna. 

Så du tenker at det er innenfor å skyve noen bort foran et lite barn i stedenfor å prate ferdig med dem og lytte til dem? Jeg sto i veien, ja, men jeg sperret han ikke inne. Jeg ble så utrolig satt ut av det som skjedde, og begynte å gråte etterpå uten at han kom inn på rommet før han måtte gå

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Mannen min ble irritert i dag morges da jeg ba han slutte å kaste våte treningsklær fra dagen før på baderomsgulvet og heller vaske de eller legge de på hans rom. Han spurte irritert tilbake hvorfor jeg "ikke bare kunne vaske de og hva som var så vanskelig med det?!".

Når jeg svarte at jeg var faktisk lei av å vaske hans klær, og å måtte gjenta irritasjonen min over våte treningsklær på baderomsgulvet gang på gang, reagert han med å skyve meg bort for å komme forbi "Ja, da får jeg vel gjøre det da!". Alt dette skjedde rett foran barnet vårt. Han dro på jobb uten å si at han var lei for det/krysset en grense/overreagerte. Min tone var hele tiden rolig, og jeg har vist han hvilket hurtigprogram han kan bruke for treningsklær mange ganger.

Han har fremdeles ikke ringt/sendt melding i dag. Dette er første gang noe slikt skjer, og vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette nå. Vurderer å sove borte med barnet mitt i natt da jeg ikke orker å se han egentlig. 

Hva gjør jeg nå? 

Hvorfor vasker dere klær hver for dere, om dere har barn sammen...?

Anonymkode: 7a026...2f1

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva gjør jeg nå? 

Vanskelig å si på denne historien. På éne siden kommer du godt ut som den 'rimelige parten' i dette, men samtidig for rimelig. For meg skurrer det litt om du blokkerer utgangen samtidig som du skriver "Min tone var hele tiden rolig". Er litt "alt jeg gjorde var riktig, han var urimelig"

Det er veldig tydelig at du ønsker sympati og kommentarer om hvordan mann er kjip og du er offer, men dette er jo såpass emosjonelt at ingen egentlig kan svare på det uten å ha sett det selv. Hva legger du i "skyve"? Sånn at du falt? Traff vegg? Eller som i litt tydelig skubb for å flytte deg vekk fra døren?

Tenker det siste stedet du bør gå med situasjoner som dette er et nettforum. Man presenterer saker ubevisst til egen fordel, og svar speiler dette. Det gir bare grunnlag for bitterhet når endeløse rekker med folk sier man er et offer på en historie som bare skriver sin egen sak.

Anonymkode: a626f...284

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du mener det er ok å reise bort med et barn fremfor å ta en prat med mannen under fredstid? Hva lærer du barnet da? At man skal rømme for hver minste motbakke, og barnet må frykte å ikke kunne se sin far igjen?

Anonymkode: 64c1a...514

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du tenker at det er innenfor å skyve noen bort foran et lite barn i stedenfor å prate ferdig med dem og lytte til dem? Jeg sto i veien, ja, men jeg sperret han ikke inne. Jeg ble så utrolig satt ut av det som skjedde, og begynte å gråte etterpå uten at han kom inn på rommet før han måtte gå

Jeg har vokst opp med og levd tett på min mor i 30 år. Jeg har traumediagnose pga henne. Din forklaring og offermentalitet minner veldig om mamma. Slike som deg er veldig lett å avsløre for slike som meg. Så bruk den rolige stemmen din, still deg i veien for å mane fram at han må flytte deg og gråt dine modige krokkodilletårer. Jeg biter ikke på det.

Her har du lagt opp til en situasjon, en eskalering og et resultat. Mannen din hadde ikke kommet korrekt eller bra ut av dette uansett. Mest trolig er verken du eller han bevisst på dynamikken, men det er ikke deg jeg er bekymret for.

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vokst opp med og levd tett på min mor i 30 år. Jeg har traumediagnose pga henne. Din forklaring og offermentalitet minner veldig om mamma. Slike som deg er veldig lett å avsløre for slike som meg. Så bruk den rolige stemmen din, still deg i veien for å mane fram at han må flytte deg og gråt dine modige krokkodilletårer. Jeg biter ikke på det.

Her har du lagt opp til en situasjon, en eskalering og et resultat. Mannen din hadde ikke kommet korrekt eller bra ut av dette uansett. Mest trolig er verken du eller han bevisst på dynamikken, men det er ikke deg jeg er bekymret for.

Teller ned til det kommer masse nye detaljer om hvordan mannen er kjip, og litt vridninger av historien som gjør henne litt mer tydelig som offeret.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Herregud så dramatisk over en filleting. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Hva du gjør? Du lar ham heretter ta sine våte treningsklær opp fra gulvet og vaske dem, ellers blir de bare liggende. 

Utover dette gjør du absolutt ingenting. Du har gitt beskjed, og er ferdig med det. Så la ham prossesere, la ham videre se at klærne ikke på magisk vis forsvinner fra gulvet, og la ham få muligheten til å ta dem selv videre. 

Å løfte dette til stordrama ved å reise bort er høl i hue. Vær så voksen at du viser at du har sagt ditt, og så går livet videre. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å si på denne historien. På éne siden kommer du godt ut som den 'rimelige parten' i dette, men samtidig for rimelig. For meg skurrer det litt om du blokkerer utgangen samtidig som du skriver "Min tone var hele tiden rolig". Er litt "alt jeg gjorde var riktig, han var urimelig"

Det er veldig tydelig at du ønsker sympati og kommentarer om hvordan mann er kjip og du er offer, men dette er jo såpass emosjonelt at ingen egentlig kan svare på det uten å ha sett det selv. Hva legger du i "skyve"? Sånn at du falt? Traff vegg? Eller som i litt tydelig skubb for å flytte deg vekk fra døren?

Tenker det siste stedet du bør gå med situasjoner som dette er et nettforum. Man presenterer saker ubevisst til egen fordel, og svar speiler dette. Det gir bare grunnlag for bitterhet når endeløse rekker med folk sier man er et offer på en historie som bare skriver sin egen sak.

Jeg sier også at jeg er lei av å vaske hans klær. Hans våte treningsklær kan han vaske fint selv, dette handler mye om at han aldri har vasket huset før, rydder aldri etter seg eller roter mer enn barnet vårt, uten å gidde å rydde opp etter seg.

Så nå har jeg bare sluttet å vaske klærne hans. Hvis han ikke bidrar i det hele tstt, kan han ihvertfall gjøre det. Så da slenger han like gjerne de våte klærne rett foran vaskemaskinen slik at jeg blir litt tvunget til å vaske de allikevel. Jeg er bare så utrolig lei av å være hans "vaskedame". At jeg sier det på en rolig måte handler om at det er barn i rommet, og at jeg ønsker å kunne ha en kommunikasjon i hverdagen som går på at det er greit å si ifra til hverandre på en fin måte, ikke få meg til å fremstille meg selv bedre. Det er sikkert mange her inne som mener at jeg ber en dårlig kone og bare kan fortsette å feie etter han for å "beholde husfreden", men det orker jeg ikke lenger.  

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da rydder du etter deg selv og barnet. Alt han roter lar du ligge. Det samme med treningsklær. Selv om de ligger foran vaskemaskinen, trenger du ikke vaske klærne hans.

Anonymkode: ea95b...28a

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden skal du reise bort? Mannen din var ferdig med å bli snakket til på den måten og flyttet på deg fordi du sto og blokkerte døren for han. Hva skulle han gjort da? Gått tvers igjennom deg? Snakk om å lage storm i vannglass! Ja, han burde ha flyttet klærne selv, men kanskje ikke tidlig på morgenen før jobb er tiden for moralpreken om husarbeid?

Anonymkode: d13d2...735

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sier også at jeg er lei av å vaske hans klær. Hans våte treningsklær kan han vaske fint selv, dette handler mye om at han aldri har vasket huset før, rydder aldri etter seg eller roter mer enn barnet vårt, uten å gidde å rydde opp etter seg.

Så nå har jeg bare sluttet å vaske klærne hans. Hvis han ikke bidrar i det hele tstt, kan han ihvertfall gjøre det. Så da slenger han like gjerne de våte klærne rett foran vaskemaskinen slik at jeg blir litt tvunget til å vaske de allikevel. Jeg er bare så utrolig lei av å være hans "vaskedame". At jeg sier det på en rolig måte handler om at det er barn i rommet, og at jeg ønsker å kunne ha en kommunikasjon i hverdagen som går på at det er greit å si ifra til hverandre på en fin måte, ikke få meg til å fremstille meg selv bedre. Det er sikkert mange her inne som mener at jeg ber en dårlig kone og bare kan fortsette å feie etter han for å "beholde husfreden", men det orker jeg ikke lenger.  

Hvordan blir du tvunget til å vaske hans klær av at han har lagt de på vaskerommet? Ser du ikke selv at du konstruerer dramatikk her?

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan blir du tvunget til å vaske hans klær av at han har lagt de på vaskerommet? Ser du ikke selv at du konstruerer dramatikk her?

Jeg vet ikke om dere har varmekabler, men vått treningstøy fra kvelden før lukter ikke bra av å ligge på slike i 12 timer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er generelt skeptisk når det kommer ny veldig-ille tilleggsinformasjon på partnerklage-innlegg etter det kommer motstand, men la gå.

Hvis mannen din er såpass ille som du beskriver så får du heller se etter løsninger som inkluderer separasjon. Enten at dere avtaler på en ryddig måte at dere bor fra hverandre i x-mengde tid slik at han får leve i eget rot, eller planlegger full separasjon. Men unngå flere situasjoner hvor mannen din 'settes i et hjørne' ved å blokkere utveier mens de skal på jobb. 

Uansett virker det litt barnslig når du beskriver det som at han skal komme inn og trøste deg eller sende beklagelser. Virker litt co-dependent på et vis. Ene parten blir lei seg og andre parten trøster, end-repeat. Er mye verre for ungen å være i virvelvinden av følelser enn at de ser skubbing.

• Liker 2
Skrevet

Det at han skjøv deg vekk tenker jeg ikke er noe å ta så på vei for, samme om det skjedde forran ett barn, regner med han bare la jevnt press på kroppen din for å flytte den, ikke slamret deg inn i veggen/døra med ett smell. Ut over det så er det å ta sånne ting på morgenen når alle skal ut døra det dårligste sjakktrekket du kunne brukt. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...