AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:31 #1 Skrevet tirsdag kl. 09:31 For noen måneder siden døde en av mine foreldre. Den ene foreldren min ble syk rett før jul og etter foreldren min døde følte jeg et stort ønske om å flytte tilbake til der jeg vokste opp. Min gjenlevende forelder er i midten av 70-årene og jeg ønsker h*n skal ha det bra. Jeg bor i en by noen timer unna. Jeg har en kjæreste her i byen, men vi har ingen barn sammen. Vi har vært sammen 1 år. Den ene av foreldrene mines bortgang gjorde at jeg søkte på jobb i den kommunen jeg kommer fra. Jeg hadde prøvd å søke på jobb der før uten at jeg hadde klart å få relevant jobb. Jeg endte med å sende åpe jobbsøknader fordi det ikke var noen ledige stillinger ute. Jeg fikk til slutt tilbud om jobb. Da jeg fortalte det til kjæresten min ble hun overrasket fordi jeg ikke hadde fortalt henne om at jeg søkte. Jeg fortalte henne at det var fordi jeg hadde hatt flere avslag tidligere og at jeg ikke hadde noe tro på at jeg kom til å få tilbud. Det angrer jeg selvfølgelig på nå. Vi diskuterte dette og jeg landet på at det var det beste for meg å flytte. Jeg endte med å akseptere dette tilbudet da jeg synes dette var for fristende til å la være. Dette er fordi lønna er betydelig høyere, det er billigere å kjøpe bolig, jeg ville være nærmere min familie osv. Jeg har sagt opp stillingen min og vil flytte i høst. Siden kjæresten min jobber i helsevesenet så får hun garantert jobb. Det har jeg fortalt henne. Men hun er ikke helt sikker på om dette er lurt for henne. Vi er begge i midten av tredveårene og ønsker barn. Hun sier at hun synes ikke det er lurt å bytte jobb pga. en porensiell mammapermisjon. Hun er heller ikke sikker på om dette er riktig for henne siden hun spør «hva det er for hene å flytte dit?». Hun er fra et annet land og har hennes familie over 8 timer unna så for henne vil flytting til et mindre sted gjøre det vanskeligere når hun skal reise hjem å besøke familie. Jeg kan ikke tvinge henne. Hun må bestemme hva hun vil selv. Vi har snakket om å reise på ferie til hjemlandet hennes, men jeg er ikke helt sikker da jeg har alt dette i tankene mine. Hva er framtiden vår sammen og burde man reise på ferie sammen hvis framtiden er uviss? Hva bør jeg gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: 36beb...7e0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:48 #2 Skrevet tirsdag kl. 10:48 Vil hun ikke flytte, så får du bestemme deg om du elsker henne høyt nok eller ikke. Anonymkode: b6296...d59 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 10:51 #3 Skrevet tirsdag kl. 10:51 Hvis hun ikke vil flytte med og ingen ønsker ett langdistanse forhold så er det jo slutt da. Anonymkode: 9a182...0be
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:56 #4 Skrevet tirsdag kl. 13:56 Dere er i midten av tredveårene og ønsker barn, men du søkte jobb et annet sted som ville innebære flytting - uten å snakke med henne først? Skjønner godt at hun ikke vil flytte fra venner, jobben og storbyen. Det er dessverre også veldig vanskelig å bli kjent med nye mennesker i voksen alder. Noe som sikkert er enda vanskeligere for en innvandrer. Jeg synes prioriteringene deres også virker litt ulike? Du er i tvil om du vil besøke hennes familie i hennes hjemland, men vil at hun skal flytte fra «alt hun har» til et sted hun har «ingenting». Anonymkode: f9436...253 5 1
Ibot Skrevet tirsdag kl. 14:06 #5 Skrevet tirsdag kl. 14:06 Høres ut som starten på et brudd. Du søker jobb og bestemmer deg for å flytte uten å ha lufta/konferert med henne. Hadde ikke følt meg særlig viktig for deg om jeg var i hennes sko. 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:06 #6 Skrevet tirsdag kl. 14:06 Du får gjøre det slutt da vettu. Dere har bare vært sammen i ett år. Du tok ikke forholdet seriøst nok til å informere at du ville tilbake til hjemkommunen og AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du er i tvil om du vil besøke hennes familie i hennes hjemland, men vil at hun skal flytte fra «alt hun har» til et sted hun har «ingenting». du vil at kvinnen skal ofre alt for deg, men du vil ikke ofre noe for henne. Anonymkode: 85132...355
Panda bear Skrevet tirsdag kl. 15:07 #7 Skrevet tirsdag kl. 15:07 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Dere er i midten av tredveårene og ønsker barn, men du søkte jobb et annet sted som ville innebære flytting - uten å snakke med henne først? Skjønner godt at hun ikke vil flytte fra venner, jobben og storbyen. Det er dessverre også veldig vanskelig å bli kjent med nye mennesker i voksen alder. Noe som sikkert er enda vanskeligere for en innvandrer. Jeg synes prioriteringene deres også virker litt ulike? Du er i tvil om du vil besøke hennes familie i hennes hjemland, men vil at hun skal flytte fra «alt hun har» til et sted hun har «ingenting». Anonymkode: f9436...253 TS har også nevnt at han søkte på jobb og lot være å nevne det fordi han var redd for avslag. Dette er mer vanlig enn folk tror. Enkelte mennesker ønsker ikke å spre håp om at de har søkt på en jobb hvis de allerede har hatt flere avslag tidligere. Nå er det vel åpenbart slik at hvis noen er i tvil om fremtiden til et forhold så er det kanskje ikke det lureste å bestille ferietur sammen. AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du får gjøre det slutt da vettu. Dere har bare vært sammen i ett år. Du tok ikke forholdet seriøst nok til å informere at du ville tilbake til hjemkommunen og du vil at kvinnen skal ofre alt for deg, men du vil ikke ofre noe for henne. Anonymkode: 85132...355 Ett år ikke lang tid, men tviler på at TS ikke vil ofre noe for henne. Ibot skrev (50 minutter siden): Høres ut som starten på et brudd. Du søker jobb og bestemmer deg for å flytte uten å ha lufta/konferert med henne. Hadde ikke følt meg særlig viktig for deg om jeg var i hennes sko. Det flere glemmer her er at når noen går gjennom nært dødsfall i familien da skaper det e reaksjon hos de aller fleste. Hvordan folk reagerer er selvfølgelig individuelt og det er ofte lett å skrive at jeg ville gjort tibg sånn og sånn uten at de har en anelse om hva denne personen har opplevd. Hva som bør gjøres her er ikke lett å si, men det er klart at ting kunne blitt håndtert på en annen måte. Når det gjelder ferie er det nok lurt å avklare fremtiden av forholdet først da det skjeldent er noen god ide å reise sammen med noen man ikke vet om man har en fremtid sammen med. Nå er jo dessverre ferietiden en tid der mange par finner ut at de ikke passer sammen også når de plutselig må tilbringe 24 timer i døgnet sammen. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:22 #8 Skrevet tirsdag kl. 15:22 Du har tatt ditt valg, uten å inkludere henne i dette. jeg forstår ditt behov, men du valgte deg selv fremfor en fremtid med henne. Hvordan hadde du opplevd situasjonen om hun plutselig hadde funnet seg jobb i hjemlandet sitt, uten å drøfte det med deg først? Anonymkode: 155eb...c25
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:30 #9 Skrevet tirsdag kl. 15:30 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva bør jeg gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: 36beb...7e0 Er ditt ønske om å flytte til hjemplassen større enn ønsket om å fortsette forholdet? Anonymkode: 2b4d3...46d
Trolltunge Skrevet tirsdag kl. 16:12 #10 Skrevet tirsdag kl. 16:12 Alle burde reise på (en lang) ferie sammen OG alle burde møte hverandres familie før man satser på hverandre. 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:57 #11 Skrevet i går, 07:57 Dette høres ut som starten på et brudd som noen andre skriver her. Nå må dere passe på å ikke bli gravide i løpet av sommeren da…. Synes du skal følge magefølelsen din og gjøre det som er bra for deg. Anonymkode: 877c7...9ed
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå