Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte ikke på om navnet mitt stod i dødsannonsen da, men reagerte på det nå og følte meg lite verdsatt.

I et tidligere forhold døde onkelen til min kjæreste, og han tok meg med i begravelsen etter tre uker sammen.

Jeg husker at jeg syntes det var litt for tidlig, men han ønsket å ha meg der, og hele familien tok meg varmt imot.

Ts

Anonymkode: 33f77...33d

Å bli med i en begravelse, og å stå i en dødsannonse er totalt forskjellig. Det ble slutt mellom dere, så det passet at du ikke sto. En dødsannonse er offisiell. 

Anonymkode: 45354...5eb

• Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte ikke på om navnet mitt stod i dødsannonsen da, men reagerte på det nå og følte meg lite verdsatt.

I et tidligere forhold døde onkelen til min kjæreste, og han tok meg med i begravelsen etter tre uker sammen.

Jeg husker at jeg syntes det var litt for tidlig, men han ønsket å ha meg der, og hele familien tok meg varmt imot.

Ts

Å være med noen som støtte i en begravelse er noe helt annet enn å stå oppført som nær pårørende til avdøde i dødsannonsen.

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere ikke var gift, så er det vel ikke naturlig å føre opp deg? 
Dette er jo dessuten lenge siden, hvorfor bry seg om det nå? Hadde dere vært gift og hatt barn, hadde det vært noe annet. 

Gift? Vi lever ikke i 1920

Ts

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vent, hæ? Dette er 6 år siden, og du blir såret nå - den dag i dag?

Anonymkode: acad7...566

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det gjør man ikke. Man betaler pr linje. 

Anonymkode: 7f963...0fe

😶 

takk. Da lærte jeg noe nytt! 

(og fant enda en løgn fra min mor… lurer på når jeg skal lære meg å ikke stole på en dritt av det hun sier..) 

Anonymkode: 0171e...baa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å bli med i en begravelse, og å stå i en dødsannonse er totalt forskjellig. Det ble slutt mellom dere, så det passet at du ikke sto. En dødsannonse er offisiell. 

Vi var sammen 6 år etter at moren døde

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts

Hvis det er noen trøst så hadde jeg ikke utelatt deg fordi du ikke var verdsatt eller elsket, men fordi jeg hadde ikke tenkt du hadde en naturlig tilknytning til den avdøde. For meg er det kun om man er knyttet sammen som familie man er i dødsannonsen, fex om du var gift eller hadde barn med han du var sammen med. 

Jeg på min side synes det høres veldig tidlig ut å bli med i en begravelse etter noen uker og det hadde gjort meg veldig ukomfortabel. 

Sier ikke at det du føler er feil, jeg prøver bare å vise at ekskjæresten din neppe hadde til intensjon om å såre deg. Han tenkte nok bare det ikke var naturlig. 

Anonymkode: fc5d8...1ef

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Som oftest bare samboere/ektefeller som står i dødsannonsen. Når min far døde så sto ikke kjæresten til min søster i annonsen! 

Anonymkode: 7be3d...1c0

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min kjæreste/ særboer og jeg var sammen i 13 år og etter 7,5 år døde hans mor, som jeg aldri møtte fordi hun hadde psykiske problemer, men hun visste at jeg var sammen med hennes sønn.

Jeg var nyoperert og var på sykehuset den uken hun døde og også da hun var bisatt, så vi snakket ikke om min deltagelse i bisettelsen, men jeg tok for gitt at navnet mitt sto i dødsannonsen sammen med min kjæreste, siden vi hadde vært sammen lenge og jeg kjente godt til hele hans familie, og tilbrakte ofte både julaften,  nyttårsaften, 17 mai og bursdager sammen med hans søsken og nevøer.

I dag bladde jeg gjennom et album som min eks har lagt igjen, og der så jeg at han hadde klippet ut dødsannonsen til sin mor, men mitt navn var ikke oppført i dødsannonsen ved siden av hans.

Ble veldig såret😔

Og du så dødannonsen først nå? Såret i ettertid? Kanskje du kan føle deg litt forundret, men det er uansett historie. Du må ha  en vanskelig liv...

Anonymkode: 6487f...94e

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi var sammen 6 år etter at moren døde

Ts

Det har jo ingen ting å si. Det vet man jo ikke den dagen annonsen trykkes. Dere kunne vert gift nå, men det hadde ikke endret på at dere «bare» var kjærester da annonsen ble trykket. Det er ikke vanlig å føre opp kjærester til de pårørende i annonsene. 

Anonymkode: fc5d8...1ef

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi at jeg ønsket å blir inkludert og respektert av han, og det følte jeg flere ganger av jeg ikke ble gjennom forholdet vårt.

Ts

Men nå er det slutt. Ingen poeng i å bli såret over noe som skjedde for mange år siden, som du ikke engang la merke til da det var aktuelt.

Hvor lenge er det siden det ble slutt, egentlig?

Anonymkode: 0dba0...b8e

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er et tvilstilfelle, hvor både det å inkludere deg, og å ikke inkludere deg, er helt ok. Du hadde tross alt aldri møtt vedkommende. Det er også noe helt annet å ta deg med i en begravelse. I begravelser er det ofte mange titalls. I en dødsannonse bare noen få - de aller nærmeste. 

Likevel, tillat deg å føle det du føler, og ikke la andre si hva du skal føle. Hvorfor blir du såret så mange år etterpå? Hvorfor bryr du deg, er du kanskje ikke helt over ham?

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Men nå er det slutt. Ingen poeng i å bli såret over noe som skjedde for mange år siden, som du ikke engang la merke til da det var aktuelt.

Hvor lenge er det siden det ble slutt, egentlig?

Anonymkode: 0dba0...b8e

To år

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min kjæreste/ særboer og jeg var sammen i 13 år og etter 7,5 år døde hans mor, som jeg aldri møtte fordi hun hadde psykiske problemer, men hun visste at jeg var sammen med hennes sønn.

Jeg var nyoperert og var på sykehuset den uken hun døde og også da hun var bisatt, så vi snakket ikke om min deltagelse i bisettelsen, men jeg tok for gitt at navnet mitt sto i dødsannonsen sammen med min kjæreste, siden vi hadde vært sammen lenge og jeg kjente godt til hele hans familie, og tilbrakte ofte både julaften,  nyttårsaften, 17 mai og bursdager sammen med hans søsken og nevøer.

I dag bladde jeg gjennom et album som min eks har lagt igjen, og der så jeg at han hadde klippet ut dødsannonsen til sin mor, men mitt navn var ikke oppført i dødsannonsen ved siden av hans.

Ble veldig såret😔

Du leter etter noe å surke over? Det er over 6 år siden.  Skjerpings!
Foreslår du gjør en innsats på å se framover i livet, dagene som var kommer aldri tilbake. 

Anonymkode: 273f2...e69

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Altså hæ. Hvorfor i alle dager sitter du og gnurer over dette? Snakk om å kaste bort tiden på fjas. 

Anonymkode: 176f5...2d3

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ble veldig såret😔

Kanskje han har arvet de psykiske problemene?

Men du er jo en eks.

Her jeg bor pleier ikke ekser å stå. Da hadde annonsene blitt lange når det er  store barneflokker.

Anonymkode: 22a8a...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er et tvilstilfelle, hvor både det å inkludere deg, og å ikke inkludere deg, er helt ok. Du hadde tross alt aldri møtt vedkommende. Det er også noe helt annet å ta deg med i en begravelse. I begravelser er det ofte mange titalls. I en dødsannonse bare noen få - de aller nærmeste. 

Likevel, tillat deg å føle det du føler, og ikke la andre si hva du skal føle. Hvorfor blir du såret så mange år etterpå? Hvorfor bryr du deg, er du kanskje ikke helt over ham?

Jeg og han flyttet sammen de 5 siste årene vi var sammen, og gjennom vårt 13 år lange forhold hadde jeg ønsket at vi skulle gifte oss, men han sa at han ikke trodde på ekteskapet.

Det siste året vi var sammen fridde han, men da sa jeg nei, fordi jeg ikke stolte på han og hadde sterk mistanke om utroskap i fylla hos han.

Så det var på en måte jeg som dumpet han mot min vilje 😔

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har arvet de psykiske problemene?

Men du er jo en eks.

Her jeg bor pleier ikke ekser å stå. Da hadde annonsene blitt lange når det er  store barneflokker.

Anonymkode: 22a8a...9cc

Jeg var ikke en eks, vi var sammen. 

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Elter du noe som er så gammelt? Det er to år siden det ble slutt, og du kjente ikke hans mor , dere var kjærester. Gå videre! 

Anonymkode: ec0e4...c94

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har aldri møtt henne, aldri bodd sammen med sønnen hennes OG det har vært slutt i over 7 år? Jeg hadde syntes det var veldig rart om jeg var nevnt i dødsannonsen i en tilsvarende situasjon. Hvorfor i all verden skulle du vært med der?

Anonymkode: 2e313...43b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...