Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er fordi det er gammelt, dessverre. Vi har også gammelt vinylgulv på ene badet, og det suger til seg flekker skulle en tro. Ser eklere ut for hver dag som går, det hjelper verken å skrubbe, klore eller noe som helst. Det andre badet er 3 år gammelt og vinylen er helt topp.

Vi har vinylfliser. Det ligner på fliser, men det er mye mykere og lunere, og er så utrolig mye enklere å vaske enn fliser. Ingen kinkige skjøter. Ser litt ut som dette, men i annen farge. https://www.flisekompaniet.no/produkt/ston-vinylgulv-next-volcano-light-45x91-vinylflis/ 

Anonymkode: fef8f...0df

Takk for tips om vinylfliser som jeg ikke har tenkt på.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal aldri ha fliser igjen hvis jeg pusser opp. Vinyl holder lengre, og med alle de nye typene som har kommet er det veldig mange flotte gulv 🤩

Anonymkode: 59ff3...63d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal pusse opp i sommer, og da blir det vinyl. Uendelig mye letter å holde rent, og betydelig mindre fare for fuktskader.

Anonymkode: b1549...0d4

AnonymBruker
Skrevet

Hva er prisforskjellen på å totalrehabilitere et bad og legge enten fliser eller vinyl? Noe som vet?

Anonymkode: 4a39a...2c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er fordi det er gammelt, dessverre. Vi har også gammelt vinylgulv på ene badet, og det suger til seg flekker skulle en tro. Ser eklere ut for hver dag som går, det hjelper verken å skrubbe, klore eller noe som helst. Det andre badet er 3 år gammelt og vinylen er helt topp.

Vi har vinylfliser. Det ligner på fliser, men det er mye mykere og lunere, og er så utrolig mye enklere å vaske enn fliser. Ingen kinkige skjøter. Ser litt ut som dette, men i annen farge. https://www.flisekompaniet.no/produkt/ston-vinylgulv-next-volcano-light-45x91-vinylflis/ 

Er disse vinylflisene godkjent for våtrom ? Synes ikke det fremkommer fra lenken du henviser til.  Ble nysgjerrig, siden det er avbildet baderom. Har dere lagt nytt eller pusset opp og lagt over gammelt gulv ?

Anonymkode: ce5a6...8ce

AnonymBruker
Skrevet
Beloved skrev (12 timer siden):

Vi har vinylgulv og det er veldig mye raskere å vaske enn flisgulv, er min erfaring. Det er lunere å gå på også (siden vi ikke har varmekabler i gulvet). Men flislagt ser "dyrere" ut og kan vel telle positivt ved salg, så lenge du har klart å velge noe som er nøytralt eller holder seg i motebildet lenge nok.

Jeg har gammelt vinylgulv på badet og planlegger oppussing snart. Har ikke gulvvarme, men en en gammel stråleovn.  Badet er i 2 etasje og flyting av gulv vil innebære ganske mye endringer ift at gulvhøyde øker. Hva slags oppvarming har dere på badet ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har gammelt vinylgulv på badet og planlegger oppussing snart. Har ikke gulvvarme, men en en gammel stråleovn.  Badet er i 2 etasje og flyting av gulv vil innebære ganske mye endringer ift at gulvhøyde øker. Hva slags oppvarming har dere på badet ?

Gulvvarme er ikke slik det var før i tiden. Det er bare ei tynn «teppe» så å bygge opp gulvet trenger man ikke lenger. 

Anonymkode: dd21f...373

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart pusse opp, og skal ha gulvbelegg. Aldri mer flis! Syns det er noe herk å holde rent, og syntes egentlig at det ikke er noe særlig pent heller…

Anonymkode: f1b45...a2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er disse vinylflisene godkjent for våtrom ? Synes ikke det fremkommer fra lenken du henviser til.  Ble nysgjerrig, siden det er avbildet baderom. Har dere lagt nytt eller pusset opp og lagt over gammelt gulv ?

Jeg vet ikke om disse er, jeg søkte bare raskt på google for å finne noe som lignet, men våre er i hvert fall godkjent til våtrom. Jeg husker ikke hvor vi kjøpte våre fra. Vi fjernet det gamle og la nytt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Gulvvarme er ikke slik det var før i tiden. Det er bare ei tynn «teppe» så å bygge opp gulvet trenger man ikke lenger. 

Tenker du på varmefolie? Jeg trodde ikke det var godkjent for våtrom? 🤔

Anonymkode: 86107...217

Skrevet

Det virker som vinylbelegg har fått en renessanse, og blitt moderne igjen. Det er masse å velge mellom her, og som flere nevner er det også enkelt å holde rent og "mykere".

Vi har gammel vinyl på badet, men tror jeg vil gå for flis når vi skal lage nytt bad - i hvert fall deler. Får mer spa-følelsen av fliser. 

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (9 timer siden):

Det er plater vinyl som du kan legge på gulv. Kjempe fine. Du kan få alt fra vanlige gulv til fake fliser. 

Og jo de selger fliser 

Screenshot_2026-05-26-13-11-24-41_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Dette er vinylklistremerker til å legge over flis, ikke vinylplater.

Anonymkode: 4f423...16b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er bare sponplater under vinylen. Har såkalt livsløpsstandard bolig, dørterkel er flatt, nærmest i flukt med gulv. Og det er slik glipe under dør, antagelig pga villavent og sirkulasjon. Vil tro at gulvet må bygges opp noe for å få inn varmekabler...eller hur?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om disse er, jeg søkte bare raskt på google for å finne noe som lignet, men våre er i hvert fall godkjent til våtrom. Jeg husker ikke hvor vi kjøpte våre fra. Vi fjernet det gamle og la nytt. 

Takker, da må jeg undersøke litt videre, kanskje noe for mitt bad 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte våtromsbelegg på gulvet på det nye vaskerommet. Er veldig fornøyd med det. Det var ca samme pris som for fliser. Han som la det anbefalte sterkt å velge et belegg som er vanntett gjennom hele og ikke bare på overflaten. I følge han så selges det mye våtromsbelegg som kun er vanntett på overflaten (det øverste sjiktet) og er man uheldig og mister noe på gulvet og det får seg en skrape så er det ikke vanntett lenger. De fineste beleggene var selvfølgelig ikke vanntett gjennom hele, men siden det var på vaskerommet trumfa praktisk framfor hva som er finest. Det er noen år siden så mulig at utvalget i våtromsbelegg er bedre nå. 

Anonymkode: 2f5d9...46e

AnonymBruker
Skrevet

Så ny membran og alt da? Eller var det belegg dere fjernet?

Anonymkode: 2f7dd...4b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er vinylklistremerker til å legge over flis, ikke vinylplater.

Anonymkode: 4f423...16b

Dette er tykke plater... ikke klistermerker.. har de selv på flere steder 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så ny membran og alt da? Eller var det belegg dere fjernet?

Anonymkode: 2f7dd...4b5

Jeg er usikker på hva som befant seg under selve vinylen og hva vi la nytt annet enn vinylflisene, vi hadde folk som gjorde det for oss 😅 Men vi har betonggulv underst (1.etasje, uten underetasje/kjeller). Jeg vet ikke om det blir annerledes om man har annet underlag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis det ikke er mulig med varmekabler hadde jeg droppet fliser! Fliser uten oppvarming er så kalde. Verste som finnes

Anonymkode: 17ceb...39a

Skrevet

Jeg pusser opp bad nå og hater egentlig flisgulv, men jeg klarte ikke å finne vinyl som ikke så veldig "fake ett eller annet" ut eller bare var stygg. Så i skrivende stund legges det 60x60 fliser med minst mulig fug på hele gulvet samt ekstra fall og sluk slik at gulvet kan spyles. Selvfølgelig med varmekabler under. 

Varmefolie er godkjent for våtrom så lenge det legges membran oppå, så akkurat det er ikke noe problem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...