Gå til innhold

Pusse opp badet. Vinylgulv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal pusse opp badet mitt og er veldig usikker på om jeg bør legge fliser på gulv eller ett vinylgulv. 

Det frister å gjøre badet litt utenom det vanlige. Men samtidig så vet jeg ikke hva som er lurest/best. Lurer også på om verdien på boligen vil øke mer med en totalt flislagst bad eller om det ikke har så mye å si ? 

Noen her som har vinylgulv på badet ? Og kan gi meg noen tips ☺️

Anonymkode: 3f877...8ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke villa lagt det. Jeg synes det er finere med fliser. Hadde jeg kommet inn på en bad med vinyl så hadde jeg tenkt at her må jeg pusse opp. 

Anonymkode: dd21f...373

Skrevet

Vi har vinylgulv og det er veldig mye raskere å vaske enn flisgulv, er min erfaring. Det er lunere å gå på også (siden vi ikke har varmekabler i gulvet). Men flislagt ser "dyrere" ut og kan vel telle positivt ved salg, så lenge du har klart å velge noe som er nøytralt eller holder seg i motebildet lenge nok.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har fliser, skulle ønske jeg gikk for vinyl.

Mer renslig med vinyl, fugene mellom flisene er porøse, sier seg selv at de aldri blir like rene som vinyl.

Anonymkode: 65388...adf

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke vi kjøpt enda, men skal etteehvert. 

Vi kommer også til å legge vinyl på badnog vaskerom, da vi tenker å ikke selge. Det er så mye lettere å holde rent! Og du får det jo I alskens farger og mønster. 😍 

Som noen over skrev, fliser ser jo dyrere ut da.. Er vel forsåvidt også dyrere å legge.. 

Skrevet

Om dere har varmekabler må du ha noe som går til dette.

Vi kjøpte fra Lindas dekor.no

AnonymBruker
Skrevet

Obs, søler du noe på vinyl så er det vanskelig å få bort. Nå er mitt gammelt, men fattern skar seg i fingeren da han skulle henge opp speilet, og de dråpene oppdaga vi ikke før det var for seint...

Vinyl er dog billig og enkelt å holde rent.

Anonymkode: 32290...15b

Skrevet

Vi har vinyl på vaskerommet og jeg tror vi blir å velge det når vi skal pusse opp badet. Synes det har kommet en del fine utvalg og det trenger ikke se ut som et «kommune bad». Rimeligere å legge og lettere å holde rent. Tenker og det kommer litt an på andre fasiliteter på badet. Vi har tidligere hatt bad med dusjnisje som var flislagt og fikk da en vannskade. Rørleggeren vi brukte anbefalte vinyl da det er en del fordeler mtp membran tror jeg det var - men dette kan jeg for lite om. 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg en gang lander i boligen jeg vil ha resten av livet har jeg lyst på vinylgulv. Mye lettere å holde rent, mykere å gå på, billigere og mye mindre skummelt å miste ned noe i glass, fordi sjansen for knusing er ikke så stor. Men inntil dess går jeg for fliser på grunn av gjensalgsverdien. 

Anonymkode: 341d2...b8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Obs, søler du noe på vinyl så er det vanskelig å få bort. Nå er mitt gammelt, men fattern skar seg i fingeren da han skulle henge opp speilet, og de dråpene oppdaga vi ikke før det var for seint...

Da er den vinylen ødelagt og gir ingen beskyttelse mot fukt. Er vinylen tett så kan man bare tørke av blod og annet.

Badet ditt vil råtne hvis du ikke gjør noe med det.

Anonymkode: 65388...adf

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har vinyl på badet og er fornøyde med det. Lett å vaske og holde pent. Har hunder og unger og ser for meg at vi ikke hadde klart å holde fugene lyse og pene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal aldri mer ha flislagt bad, og definitivt ikke i våtsoner.

Fliser ser nok mer eksklusivt ut, men vinyl er langt mer praktisk og lunt.

Anonymkode: 754ba...f46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er fordi det er gammelt, dessverre. Vi har også gammelt vinylgulv på ene badet, og det suger til seg flekker skulle en tro. Ser eklere ut for hver dag som går, det hjelper verken å skrubbe, klore eller noe som helst. Det andre badet er 3 år gammelt og vinylen er helt topp.

Vi har vinylfliser. Det ligner på fliser, men det er mye mykere og lunere, og er så utrolig mye enklere å vaske enn fliser. Ingen kinkige skjøter. Ser litt ut som dette, men i annen farge. https://www.flisekompaniet.no/produkt/ston-vinylgulv-next-volcano-light-45x91-vinylflis/ 

Anonymkode: fef8f...0df

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et bad med flis og et bad med vinyl (det var sånn da vi kjøpte huset). Begge badene skal pusses opp med tiden, og kommer da til å legge vinyl begge steder. Det finnes så mange vinylgulv nå som nærmest ser ut som flis, så aldri om jeg gidder fliser igjen. 

Jeg tenker forøvrig heller ikke noe på verdi på det ene vs det andre. Man vet ikke hva de som flytter inn neste gang ønsker og verdsetter. Og i dag er mennesker blitt så vant til å ha det akkurat som de ønsker, at sannsynligvis blir badet pusset opp når nestemann flytter inn uansett. 

Anonymkode: 19865...4b1

AnonymBruker
Skrevet

Vi legger store flis nå med epoxyfug på badet. Smale og lite fug med store flis. Valgt epoxy fordi det er tett og lettere å holde rent. Hvis ikke er jeg enig med deg. Eldre bad vi har fra før er forferdelig å holde rent.

Anonymkode: 881bf...50e

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (3 timer siden):

Om dere har varmekabler må du ha noe som går til dette.

Vi kjøpte fra Lindas dekor.no

Lindas dekor selger verken fliser eller vinylgulv. 

Anonymkode: 8ef75...b05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...