AnonymBruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Er ene parten veldig kald og avvisende i mange dager/uker mot deg etter en uenighet? Han mener alt er en krangel men det er rolig å spørre om noe helt dagligdags (sikkert for å slippe unna å gjøre noe), eller andre ting som følelser og behov tatt opp på en veldig fin og rolig måte som han alltid snur over på meg og blir kald,avvisende og legger meg for hat og kaller meg stygge ting. Det er ingen klem, kyss eller noe. Iskald avstand uten følelser fra hans side. Føles manipulerende ut. Jeg tar svært sjeldent opp noe, men noen ganger i ett forhold må man jo. Men tørr svært sjeldent da dette blir sånn. Jeg er ett menneske med mye kjærlighet og veldig glad i nærhet og kos så dette er veldig vondt og sårt. Har selvfølgelig sagt det til han men han sier jeg fortjener det. Vurderer å avslutte forholdet,jeg har jobbet mye for det og gitt utrolig mye av meg selv, men aldri omvendt. Spør jeg fint om han kan ta bosset (etter jeg har tatt oppvaskemaskinen,vaskemaskin,tørketrommel,hengt opp klær,laget mat,handlet, knytt bosset og satt det ned, og mye annet så snur han helt om og blir sur. Jeg kommanderer ikke, jeg spør fint, srlv om det burde vørt en selvfølge at han gjorde noe selv men det går ikke. Har prøvd i mange år. Jeg er så sliten og lei av å dra alt alene og aldri kunne snakke om noe uten at han blir sur. Han bestemmer når vi har sex (jeg har høyere sexlyst så maser aldri), han sier aldri unnskyld og strekker aldri ut en hånd. Jeg skjønner ikke hvorfor ting må bli en krangel, hvorfor vi ikke kan snakke ut om ting som voksne mennesker. Lytte til hverandre. (ja jeg snakker rolig og fint,aldri anklagende og jeg snakker i jeg føler så han ikke føler seg angrepet, eller jeg spør fint om ting). Det ligger mye bak her, men jeg er så sliten å tom av å ha det slik, har flere ganger vurdert å finne en på si for å dekket nærhet,ensomhet,å bli sett og hørt,sex osv, men jeg har enda ikke gjort det da jeg ikke er en slik person. Vi har det veldig fint for det meste, men tar jeg opp noe så snur han helt. Jeg er lei av å ikke få dekket behov på noen måter og at alt må snu til en krangel for han. Skal man ikke kunne snakke om ting uten at den andre alltid gåe i forsvar og angrep for å så kaste dritt tilbake og kalle deg stygge ting og så ta kald avstand? En ting er å trenge litt tid og si det, men dette er ikke ting å krangle for. Men det føles som han gjør det for å slippe å bidra og legge en innsats i forholdet og ting. Hvordan er det hos dere? Jeg sier unnskyld, prøver å kose, prøver å ordne opp men det er umulig. Hater å legge meg når det er sånn. Får ikke sove og har det veldig vondt. Har sagt det og men det burde jeg ha tenkt på før jeg sa noe da sier han. Kan dere snakke om alt? Er det greit å ta oop behov og savn? Eller mer deltakelse i husarbeid(på en veldig fin og tolig måte og ikke anklagende). Vi har vært sammen i 20år.. Anonymkode: f274a...ff9
AnonymBruker Skrevet 26. mai #2 Skrevet 26. mai Jeg kan ikke fatte og begripe at du har holdt ut med dette i 20 år! Dere har det ikke "fint for det meste", dere har det "fint" så lenge du holder kjeft og gjør som han sier. Mannen du beskriver er egoistisk og manipulerende, og jeg vil faktisk gå så langt som til å påstå at han er direkte slem. Samboer og jeg kan snakke om alt, inkludert behov og savn, hvis vi har det. Hele fundamentet for et godt forhold er jo god kommunikasjon, det å kunne snakke sammen og finne ut av ting. Det er også en selvfølge at man finner en fordeling av små og store oppgaver i hjemmet som oppleves rettferdig for begge parter. Det er selvsagt heller verken greit eller normalt å krangle så mye som du sier at dere gjør, og å være avvisende i dagesvis. Han gjør det fordi at han vet at det bryter deg ned, slik at det blir lettere for ham å få viljen sin. Her tror jeg du har alt å vinne og ingen ting å tape på å avslutte forholdet. Anonymkode: 4f623...59b 11 1 5
BeeKind Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai Nei, det er ikke normalt. Har vært gift i noen år nå og mannen har aldri kalt meg noe stygt noen gang. Tar en av oss opp noe så snakker vi sammen og finner en løsning, begge får si hvordan de føler det. At han oppfører seg sånn også sier at du fortjener det, det høres ut som psykisk vold. Det er i alle fall ikke vanlig oppførsel! LØP!! 4
HMK Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai Jeg ble sur av å lese dette innlegget. Jeg gidder ikke at folk går sånn som dette i årevis. 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai #5 Skrevet 26. mai Tusen takk for svar. Vi har vært hos fvk , det går bra der og da så snur det med en gang vi er ferdig. Kjenner på meg at jeg er ferdig, mentalt og! Så det er vel på tide å pakke sakene. Men ikke lett etter så mange år. I det jeg tenker å gå så er det sååå bra.. Anonymkode: f274a...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #6 Skrevet 26. mai Dysfunksjonelle forhold er dessverre vanlig, jeg hadde ikke orket dette. Er man for ulike; stopp forholdet!! Ikke bli i et forhold bare pga man har barn sammen. Anonymkode: 7f435...849 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #7 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tusen takk for svar. Vi har vært hos fvk , det går bra der og da så snur det med en gang vi er ferdig. Kjenner på meg at jeg er ferdig, mentalt og! Så det er vel på tide å pakke sakene. Men ikke lett etter så mange år. I det jeg tenker å gå så er det sååå bra.. Anonymkode: f274a...ff9 Selvsagt, han vil jo prøve å manipulere deg til å bli, for å bevise at han fortsatt har kontroll. Bare ikke gå i den fella og tro at han faktisk har endret seg. Anonymkode: 4f623...59b 7
AnonymBruker Skrevet 26. mai #8 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvsagt, han vil jo prøve å manipulere deg til å bli, for å bevise at han fortsatt har kontroll. Bare ikke gå i den fella og tro at han faktisk har endret seg. Anonymkode: 4f623...59b Takk Ja har innsett det mer og mer. Anonymkode: f274a...ff9
AnonymBruker Skrevet 26. mai #9 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk Ja har innsett det mer og mer. Anonymkode: f274a...ff9 Jeg heier på deg, TS🥰 Dette klarer du! Du fortjener så mye bedre! Anonymkode: 4f623...59b
AnonymBruker Skrevet 26. mai #10 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg heier på deg, TS🥰 Dette klarer du! Du fortjener så mye bedre! Anonymkode: 4f623...59b Takk 😊 Anonymkode: f274a...ff9
AnonymBruker Skrevet 26. mai #11 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ene parten veldig kald og avvisende i mange dager/uker mot deg etter en uenighet? Han mener alt er en krangel men det er rolig å spørre om noe helt dagligdags (sikkert for å slippe unna å gjøre noe), eller andre ting som følelser og behov tatt opp på en veldig fin og rolig måte som han alltid snur over på meg og blir kald,avvisende og legger meg for hat og kaller meg stygge ting. Det er ingen klem, kyss eller noe. Iskald avstand uten følelser fra hans side. Føles manipulerende ut. Jeg tar svært sjeldent opp noe, men noen ganger i ett forhold må man jo. Men tørr svært sjeldent da dette blir sånn. Jeg er ett menneske med mye kjærlighet og veldig glad i nærhet og kos så dette er veldig vondt og sårt. Har selvfølgelig sagt det til han men han sier jeg fortjener det. Vurderer å avslutte forholdet,jeg har jobbet mye for det og gitt utrolig mye av meg selv, men aldri omvendt. Spør jeg fint om han kan ta bosset (etter jeg har tatt oppvaskemaskinen,vaskemaskin,tørketrommel,hengt opp klær,laget mat,handlet, knytt bosset og satt det ned, og mye annet så snur han helt om og blir sur. Jeg kommanderer ikke, jeg spør fint, srlv om det burde vørt en selvfølge at han gjorde noe selv men det går ikke. Har prøvd i mange år. Jeg er så sliten og lei av å dra alt alene og aldri kunne snakke om noe uten at han blir sur. Han bestemmer når vi har sex (jeg har høyere sexlyst så maser aldri), han sier aldri unnskyld og strekker aldri ut en hånd. Jeg skjønner ikke hvorfor ting må bli en krangel, hvorfor vi ikke kan snakke ut om ting som voksne mennesker. Lytte til hverandre. (ja jeg snakker rolig og fint,aldri anklagende og jeg snakker i jeg føler så han ikke føler seg angrepet, eller jeg spør fint om ting). Det ligger mye bak her, men jeg er så sliten å tom av å ha det slik, har flere ganger vurdert å finne en på si for å dekket nærhet,ensomhet,å bli sett og hørt,sex osv, men jeg har enda ikke gjort det da jeg ikke er en slik person. Vi har det veldig fint for det meste, men tar jeg opp noe så snur han helt. Jeg er lei av å ikke få dekket behov på noen måter og at alt må snu til en krangel for han. Skal man ikke kunne snakke om ting uten at den andre alltid gåe i forsvar og angrep for å så kaste dritt tilbake og kalle deg stygge ting og så ta kald avstand? En ting er å trenge litt tid og si det, men dette er ikke ting å krangle for. Men det føles som han gjør det for å slippe å bidra og legge en innsats i forholdet og ting. Hvordan er det hos dere? Jeg sier unnskyld, prøver å kose, prøver å ordne opp men det er umulig. Hater å legge meg når det er sånn. Får ikke sove og har det veldig vondt. Har sagt det og men det burde jeg ha tenkt på før jeg sa noe da sier han. Kan dere snakke om alt? Er det greit å ta oop behov og savn? Eller mer deltakelse i husarbeid(på en veldig fin og tolig måte og ikke anklagende). Vi har vært sammen i 20år.. Anonymkode: f274a...ff9 Skumleste og stoppet på «vurderer å finne noen på si for å få nærhet og kjærlighet». Girl. Vurder heller å gå i fra han. Hva skal det hjelpe deg å ha en elsker? Du kommer til å bli mer sliten, og forholdet ditt kommer til å forbli slik det er. Gjør det slutt, ta tiden til å bearbeide og kos deg som singel før du evt finner en ny og bedre mann. Anonymkode: 9bfbf...9dd
AnonymBruker Skrevet 26. mai #12 Skrevet 26. mai Etter en krangel så svelger vi begge kameler, sier unnskyld å lar det ligge. Anonymkode: 4ab74...107
AnonymBruker Skrevet 26. mai #14 Skrevet 26. mai Vi krangler ikke. Om en av oss tar opp behov, så lytter den andre og jobber for å forbedre seg. Det trenger ikke være sånn her, TS. Det er ikke greit å bli sint og du skal ikke trenge å være redd for å ta opp ting. Det finnes menn som bare lytter og viser forståelse når man vil snakke om ting. Anonymkode: e3b5b...074
AnonymBruker Skrevet 26. mai #15 Skrevet 26. mai Vi krangler ikke… Som regel er vi enige om det meste også, men de gangene vi ikke er det, er vi bare enige og å være uenige, uten dårlig stemming. Anonymkode: 1895d...ac8
Perle Skrevet 26. mai #16 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ene parten veldig kald og avvisende i mange dager/uker mot deg etter en uenighet? Han mener alt er en krangel men det er rolig å spørre om noe helt dagligdags (sikkert for å slippe unna å gjøre noe), eller andre ting som følelser og behov tatt opp på en veldig fin og rolig måte som han alltid snur over på meg og blir kald,avvisende og legger meg for hat og kaller meg stygge ting. Det er ingen klem, kyss eller noe. Iskald avstand uten følelser fra hans side. Føles manipulerende ut. Jeg tar svært sjeldent opp noe, men noen ganger i ett forhold må man jo. Men tørr svært sjeldent da dette blir sånn. Jeg er ett menneske med mye kjærlighet og veldig glad i nærhet og kos så dette er veldig vondt og sårt. Har selvfølgelig sagt det til han men han sier jeg fortjener det. Vurderer å avslutte forholdet,jeg har jobbet mye for det og gitt utrolig mye av meg selv, men aldri omvendt. Spør jeg fint om han kan ta bosset (etter jeg har tatt oppvaskemaskinen,vaskemaskin,tørketrommel,hengt opp klær,laget mat,handlet, knytt bosset og satt det ned, og mye annet så snur han helt om og blir sur. Jeg kommanderer ikke, jeg spør fint, srlv om det burde vørt en selvfølge at han gjorde noe selv men det går ikke. Har prøvd i mange år. Jeg er så sliten og lei av å dra alt alene og aldri kunne snakke om noe uten at han blir sur. Han bestemmer når vi har sex (jeg har høyere sexlyst så maser aldri), han sier aldri unnskyld og strekker aldri ut en hånd. Jeg skjønner ikke hvorfor ting må bli en krangel, hvorfor vi ikke kan snakke ut om ting som voksne mennesker. Lytte til hverandre. (ja jeg snakker rolig og fint,aldri anklagende og jeg snakker i jeg føler så han ikke føler seg angrepet, eller jeg spør fint om ting). Det ligger mye bak her, men jeg er så sliten å tom av å ha det slik, har flere ganger vurdert å finne en på si for å dekket nærhet,ensomhet,å bli sett og hørt,sex osv, men jeg har enda ikke gjort det da jeg ikke er en slik person. Vi har det veldig fint for det meste, men tar jeg opp noe så snur han helt. Jeg er lei av å ikke få dekket behov på noen måter og at alt må snu til en krangel for han. Skal man ikke kunne snakke om ting uten at den andre alltid gåe i forsvar og angrep for å så kaste dritt tilbake og kalle deg stygge ting og så ta kald avstand? En ting er å trenge litt tid og si det, men dette er ikke ting å krangle for. Men det føles som han gjør det for å slippe å bidra og legge en innsats i forholdet og ting. Hvordan er det hos dere? Jeg sier unnskyld, prøver å kose, prøver å ordne opp men det er umulig. Hater å legge meg når det er sånn. Får ikke sove og har det veldig vondt. Har sagt det og men det burde jeg ha tenkt på før jeg sa noe da sier han. Kan dere snakke om alt? Er det greit å ta oop behov og savn? Eller mer deltakelse i husarbeid(på en veldig fin og tolig måte og ikke anklagende). Vi har vært sammen i 20år.. Anonymkode: f274a...ff9 Nei, dere har det ikke for det meste fint. Du har blitt manipulert, kontrollert og psykisk mishandelet i TJUE år... 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #17 Skrevet 26. mai Perle skrev (4 timer siden): Nei, dere har det ikke for det meste fint. Du har blitt manipulert, kontrollert og psykisk mishandelet i TJUE år... Ja jeg har innsett det Har håpt i det lengste. Har gitt så mye av meg selv. Men det går alltid bare en vei. Tørr omtrent ikke å ta opp noe, men om eg gjør det til slutt ,veldig forsiktig og fint så snur han tverrs om å klikker , snur alt på meg, gashlighter ,silent treatmeant osv. Han sier slemme ting og div annet. Man skal ville partneren godt å ønske å vite hva man kan gjøre for å hjelpe eller gjøre noe bedre. Men det er helt umulig. Han sier aldri unnskyld og mener oppriktig at det ALLTID kun er min feil. Jeg får beskjed om å oppføre meg for å fortjene klem,blomster eller at han er snill med meg. Jeg prøver å si at jeg ikke liker å bli kalt stygge ting eller behandlet stygt. At vi må ha respekt for hverandre og at han må si unnskyld når han gjør slikt. Men han sier bare at jeg må oppføre meg da så skjer ikke slikt. Jeg klarer ikke mer så har siste året komt lengre og lengre med å flytte. Kjenner alle følelser for han er vekke og jeg er bare lei. Kan ikke forstå at noen kan behandle partneren slik. Anonymkode: f274a...ff9 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #18 Skrevet 27. mai Har vært i samme situasjon og ble syk av det til slutt. Hver bidige gang jeg tok opp noe, fikk jeg det 1000 ganger tilbake og det var ikke bare direkte til meg, men også foran barna. Jeg var en bitch, heks, trollkjerring, rasshøl, dum og vanskelig. Han praktiserte silent treatment med glans, det var surhet i dager og måneder. Egoist og brukte penger over evne og ALT var min skyld. Ingen selvinnsikt, ingen støtte, ingen forståelse eller empati. Kun meg meg meg. Holdt ut i over 25 år og var nok veldig «hjernevasket» for jeg ville aldri finne en så bra mann som ham og hvem ville være sammen med ei drittkjerring som meg (det vil jo du tydeligvis, tenkte jeg, så hvem er idiot egentlig). Angrer fælt på at jeg ikke gikk da jeg virkelig var klar, men samvittighet ovenfor barna holdt meg igjen (1 og 4 år da). Men når han begynte med gaslightning og mentalt bryte ned barna, for de var like dumme som moren, da gikk grensen. Brukte over 1 år på å forberede meg i det skjulte, allierte meg med min søster og mor. De hadde sett ting, men håpt det ikke var så gale. Takk og lov for at jeg fikk styrke til å gå og den finner du også ts. Tenk på deg selv, vil du virkelig gå inn i alderdommen med en slik mann ved din side ? En som tydeligvis ikke tenker på noen andre enn seg selv ? Som du skal sitte side om side med når barna er flyttet ut ? Anonymkode: 23970...00c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #19 Skrevet 27. mai Hvis du var singel, ville du vurdert å bli sammen med en slik mann (selv om du visste hvordan han VIRKELIG er?) Anonymkode: 54571...a9b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå