Snok1 Skrevet 26. mai #21 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det er vel ikke alltid tilfelle. Her jeg bor har deler av tettstedet vann fra Oslo og den andre fra Nordre Follo. Oslo har også to vannkilder så det er ikke samme vann på Nordstrand og Holmenkollen. Anonymkode: 6a09d...44a Det er nok i de aller, aller fleste tilfeller samme vann. Hvor mange grunnskolebarn bor på Nordstrand og går på skole i Holmenkollen? De aller, aller fleste kan nok regne med at det er samme vann, og vannet er uansett renset etter de samme kriterier for vannkvalitet. Det er altså ingen rasjonelle grunner til å ikke drikke vann fra springen på skolen. Dette kan man godt formidle til skolebarna slik at de slipper å gå tørste. Dette hjelper ikke bare det enkelte barn, men gjør lærerens jobb enklere. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #22 Skrevet 26. mai Snok1 skrev (1 time siden): Vannet man drikker kommer fra springen, ikke fra et skittent hjørne i garderoben. Rørene på skolen er opprustet og det er mugg rundt åpningen på kranene, og det er skittent. Vet ikke hvordan det er hjemme hos deg, men det er ikke slik hjemme hos oss. Anonymkode: 3e54b...827 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #23 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kanskje du ikke har lært hvordan man skal drikke fra kran? Jeg trenger sjelden tørke meg noe særlig. Om det kommer en dråpe eller to utenfor på huden så tørker den jo temmelig fort av seg selv, uansett? Anonymkode: 32e6c...52b Ubehaglig synes jeg. Aldri blitt lært opp i å drikke fra kran, har heller ikke lært mine voksne barn dette. Det er noe man lærer av å gjøre hvis man velger. Ikke en del av barneoppdragelse akkurat. Har setr mine barn drikke fra kran, så dette velger man jo selv. Anonymkode: fc3a1...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #24 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rørene på skolen er opprustet og det er mugg rundt åpningen på kranene, og det er skittent. Vet ikke hvordan det er hjemme hos deg, men det er ikke slik hjemme hos oss. Anonymkode: 3e54b...827 Vannet som kommer ut av offentlige bygg blir testet. Så du kan være rimelig trygg på det. Anonymkode: fc3a1...2e0
AnonymBruker Skrevet 26. mai #25 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Rørene på skolen er opprustet og det er mugg rundt åpningen på kranene, og det er skittent. Vet ikke hvordan det er hjemme hos deg, men det er ikke slik hjemme hos oss. Anonymkode: 3e54b...827 Men hvordan hjelper dette barna ved å drikke av kopp istedenfor fra springen? Anonymkode: 32e6c...52b 4
Gunstein123 Skrevet 26. mai #26 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal være ekstremt tørst hvis jeg tyr til en kran, da renner vannet også utenfor munn. Så må man tørke seg etterpå. Altså, mer jobb. Høres helt for jævlig ut. Vann utenfor munn.... 3
Snok1 Skrevet 26. mai #27 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Rørene på skolen er opprustet og det er mugg rundt åpningen på kranene, og det er skittent. Vet ikke hvordan det er hjemme hos deg, men det er ikke slik hjemme hos oss. Anonymkode: 3e54b...827 Jeg tviler sterkt på om rørene er rustet altså. Rørene er av plast, PVC eller -om de er virkelig gamle- kobber. Dersom det virkelig er mugg på springen må du melde fra om dette, så er de rengjort i morgen. Jeg har aldri sett mugg på en vannkran, så dette fremstår som et nødargument. Mitt råd er å bare stole på vannkvaliteten og drikk fra krana uten å putte springen inn i munnen. Jeg lover deg at hverken du eller barna dine blir syke. Du drikker vel fra bekker når du går tur? 3
Snok1 Skrevet 26. mai #28 Skrevet 26. mai (endret) Gunstein123 skrev (Akkurat nå): Høres helt for jævlig ut. Vann utenfor munn.... 😂😂😂 Vann på kroppen i det hele tatt bør unngås! Endret 26. mai av Snok1 1
Kålrota Skrevet 26. mai #29 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er litt usikker på hva du mener med "prøver"? Anonymkode: 32e6c...52b Har du vært i et klasserom? Det er ganske mange andre ting å drive med også. 1
Korsihalsen Skrevet 26. mai #30 Skrevet 26. mai Snok1 skrev (5 minutter siden): 😂😂😂 Vann på kroppen i det hele tatt bør unngås! Oppetter geneserermene 😬😬😬
AnonymBruker Skrevet 26. mai #31 Skrevet 26. mai Gunstein123 skrev (6 minutter siden): Høres helt for jævlig ut. Vann utenfor munn.... Merkelig hvordan ting for noen skal blåses opp. Nei, det er ikke jævlig, men noe jeg lett kan unngå, så da gjør jeg det. Anonymkode: fc3a1...2e0
AnonymBruker Skrevet 26. mai #32 Skrevet 26. mai Snok1 skrev (7 minutter siden): 😂😂😂 Vann på kroppen i det hele tatt bør unngås! Dette er slik oppførsel som man gjør for å latterliggjøre. Litt trist at det finnes slike enda. Anonymkode: fc3a1...2e0
moomino Skrevet 26. mai #33 Skrevet 26. mai Snok1 skrev (1 time siden): Det er det samme vannet som de drikker hjemme. Ikke der vi bor. Hjemme har vi egen brønn uten tilsatt klor. Våres ungdommer synes vannet fra kommunale vannanleget smaker rart og lukter klor sier de. Så de drakk aldri vann på den kommunale skolen
AnonymBruker Skrevet 26. mai #34 Skrevet 26. mai Snok1 skrev (1 time siden): Vannet man drikker kommer fra springen, ikke fra et skittent hjørne i garderoben. Nettopp! Man kan bare være tørst om ikke rett fra springen er bra nok. Ungene her drikker fra spring og fra bekken uten kopp. Anonymkode: 4a869...a44 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #35 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Rørene på skolen er opprustet og det er mugg rundt åpningen på kranene, og det er skittent. Vet ikke hvordan det er hjemme hos deg, men det er ikke slik hjemme hos oss. Anonymkode: 3e54b...827 En skole har såklart godkjent drikkevann! Anonymkode: 4a869...a44 1
Snok1 Skrevet 26. mai #36 Skrevet 26. mai Korsihalsen skrev (5 minutter siden): Oppetter geneserermene 😬😬😬 Vann er underlagt tyngdeloven. Hold hendene nedenfor albuen, så slipper du dette alvorlige i-landsproblemet. #tipsandtrixforrookies 1
Natriumclorid Skrevet 26. mai #37 Skrevet 26. mai Det var da ingen som «lærte oss» å drikke fra krana på skolen. Vi bare gjorde det, siden vi ikke hadde noen kopp. Eller fra hendene formet som kopp. Hygiene? Kan det bli mere hygienisk enn rent vann fra krana? Man skal da ikke suge seg fast i krana 😅 3 1
Natriumclorid Skrevet 26. mai #38 Skrevet 26. mai Snok1 skrev (1 minutt siden): Vann er underlagt tyngdeloven. Hold hendene nedenfor albuen, så slipper du dette alvorlige i-landsproblemet. #tipsandtrixforrookies Og genserermer kan dras opp til albuen. Nok et i-landsproblem løst 👍 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #39 Skrevet 26. mai Jeg drikker fra krana hvis det er krise ja. Er super tørst og ikke har noe annet rundt meg. Men jeg har tenkt tanken om jeg har lært mine barn det. Jeg håper det. Dem er voksen no. Men dem har hvert fall drukket fra utekrana. Anonymkode: 21256...ef8 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #40 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men hvordan hjelper dette barna ved å drikke av kopp istedenfor fra springen? Anonymkode: 32e6c...52b De har med seg vann, på flaske, hjemmefra Anonymkode: 3e54b...827
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå