Gå til innhold

Drikker ingen rett fra springen lengre?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som lærer, og det er en liten ting som har begynt å ta opp tid i undervisningen i det siste. Og det er de barna som har glemt drikkeflaske. Da er de nødt til å låne kopp. Og noen av de maser så fælt og er så tørste og det er helt krise. Og de skal enten gå rundt til andre klasserom og låne kopp, låne kopp på mat og helse eller ber meg fikse kopp. Noen har engangskopper liggende i klasserommet til sånt. Og jeg skjønner jo at man blir tørst, det blir jo jeg også. Men har jeg ikke kopp eller flaske så drikker jeg fra springen. Enten rett fra strålen, eller at jeg bruker hendene og lager en "skål" ut av de. 

Men når jeg foreslår dette for elevene er det helt uhørt! Jeg har ikke sett en elev som har drukket rett fra springen på mange år! 

Kan jo skjønne det er uhygienisk hvis man kommer borti krana med munnen. Men å lage skål med hendene er vel ikke det?

Ikke noe stort problem altså, men en interessant observasjon. Hva med dere andre som jobber med eller har barn? Og hva med dere selv? Er dette noe vi har slutta med eller bør man forvente at man drikker fra springen om man ikke har kopp/flaske så det ikke går ut over undervisningen f.eks? 

Anonymkode: 37091...595

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får lære dem å drikke fra springen, da? 

Jeg føler dette er en fisk/fiskestang-situasjon.

Anonymkode: 32e6c...52b

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker av både springen og vannslangen. 58 år gammel😄

Anonymkode: 6aab7...d6c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du får lære dem å drikke fra springen, da? 

Jeg føler dette er en fisk/fiskestang-situasjon.

Ja jeg prøver det da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg prøver det da. 

Jeg er litt usikker på hva du mener med "prøver"? 

Skrevet

Drikker nå fra springen. Ungdommen i huset og.