AnonymBruker Skrevet 26. mai #21 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Tusen takk for svar dere❤️ min datter er seg selv 100 prosent men faller litt utenfor størstedelen av gjengen. Jeg føler de er en gjeng med sauer… Og det var litt det jeg tenkte på - hvorfor så mange flokker seg- om det er tillært / snakket om hjemme eller bare faller de naturlig å være en flokk. TS Anonymkode: d0107...404 Er nok en god miks. Men får de bygd opp selvbilde, selvfølelse og selvtillit hjemme med god støtte og gode forbilder, så vil de sannsynligvis tørre å være litt annerledes og stå opp for selv og andre 🤗 Anonymkode: ff238...ef1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #22 Skrevet 26. mai Jeg har et litt yngre barn ennå, men tenker at det er viktig at de er seg selv. Og om man tar valg som er utradisjonelle, så må man også lære å stå i det. Om datteren min vil ha blått har, så må hun være trygg på at hun tåler det og ikke tenke at alle som ser på henne blikket henne f.eks. Om hun har et ønske å passe inn og bruke samme klær som alle andre, så kommer jeg ikke til å kjøpe alt av dyre merkeklær, men være behjelpelig med det og. Anonymkode: a2f3f...577 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #23 Skrevet 26. mai Min datter passer ikke inn med det store flertallet av jenter. Og jeg har absolutt ikke snakket med henne om at hun burde tilpasse seg. Ved å være seg selv, så finner hun sin gjeng som passer henne bedre enn om hun skulle endret seg for å passe andre. Anonymkode: c2091...073 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #24 Skrevet 26. mai Jeg har to jenter, hvor ingen av dem "passer inn". 11 og 13 år. De står litt utafor, men har sine venner. De er utrolig artige og originale, og jeg oppmuntrer det hver dag. De er fulle av sjarm, humor og enkelte underlige, unike interesser. Anonymkode: ae7e4...671 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #25 Skrevet 26. mai Jeg vil bare legge til at livet selvsagt er vanskeligere når man ikke er lik flertallet. Spesielt fra 10-12-års alder og frem til ut i vgs eller noe sånt. Så det er ikke slik at det alltid har vært så lett for datteren. Men hun er en flott person som ikke orker fasade og relasjoner som er basert på noe uekte, så da er det bedre å tidvis være alene. Men selvsagt er det tøft iblant. Anonymkode: c2091...073
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 23:07 #26 Skrevet torsdag kl. 23:07 AnonymBruker skrev (På 26.5.2026 den 14.47): Tusen takk for svar dere❤️ min datter er seg selv 100 prosent men faller litt utenfor størstedelen av gjengen. Jeg føler de er en gjeng med sauer… Og det var litt det jeg tenkte på - hvorfor så mange flokker seg- om det er tillært / snakket om hjemme eller bare faller de naturlig å være en flokk. TS Anonymkode: d0107...404 Du høres litt ut som moren til min datters venninne. Snakker slik om ca. alle jentene i klassen. De fleste er interessert i sminke, negler, hår, klær, dansing og kjæledyr. De er bare 9-10 år, men liker slikt. De får selvfølgelig ikke sminke seg enda, ei heller se på youtube, men de er jente-jenter de aller fleste. Det betyr ikke at det er feil å interessere seg mer for eks. bøker eller håndarbeid eller friluftsliv for den saks skyld. Og flere av jentene leser både bøker, går på fotball OG liker glitter og glam, men de jentene som er interessert i andre ting enn hennes barn- kaller hun nettopp saueflokk. Hun snakker om de som om DE ikke er bra nok som de er med sine interesser. Ingen ac disse jentene snakker noe stygt om hennes datter, men hun som mor ser nok at datteren er litt annerledes og frykter utenforskap på sikt. Moren selv vil i såfall være skyld i evt. utenforskap fordi hun snakker så nedsettende om alt og alle som «bare følger flokken», «ikke kan stå opp for seg selv» etc. Jeg kan ikke annet enn å riste på hodet for meg selv, og forsøke å lære jenta mi å tåle at folk er ulike, og at man kan ha gode venner som har andre interesser enn oss. Jenta som vokser opp med fordomsfull mor, vil nok etterhvert møte jevnaldrende med skepsis og nedlatende kommentarer. Ser det allerede. Så pass deg for å kalle klassekameratene til barna dine for saueflokk. Vi mennesker er jo skapt for å leve i flokk. Og ungdom har til alle tider vært usikre, mange ønsker ikke å skille seg ut. Det er ikke det samme som å ikke være seg selv. Anonymkode: b85f5...d42 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå