AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Jeg har ei jente som nærmer seg tenårene. Hun har eldre brødre så jeg merker at det er annerledes med jente - spesielt rundt det sosiale. Jeg ser en likhet mellom mange jenter i hennes omgangskrets. De har et naturlig ønske om å passe inn. Uten å forklare så mye om hvorfor dette spørres om her - men er dere jente foreldre opptatt av at dine jenter skal passe inn? Har dere snakket med de om at det er lurt å passe inn? For jeg lurer på om dette er noe som er vanlig å gjøre🤔 Anonymkode: d0107...404 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Jeg ønsker at min jente er den hun er, at hun tør å ha egne meninger, ta egne valg og gå i mot strømmen dersom det er riktig for henne. Anonymkode: 9547d...8b8 1 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ei jente som nærmer seg tenårene. Hun har eldre brødre så jeg merker at det er annerledes med jente - spesielt rundt det sosiale. Jeg ser en likhet mellom mange jenter i hennes omgangskrets. De har et naturlig ønske om å passe inn. Uten å forklare så mye om hvorfor dette spørres om her - men er dere jente foreldre opptatt av at dine jenter skal passe inn? Har dere snakket med de om at det er lurt å passe inn? For jeg lurer på om dette er noe som er vanlig å gjøre🤔 Anonymkode: d0107...404 Viktigste er å passe inn opp mot riktige folk - som veldig ofte ikke er narko folka Anonymkode: 0165b...5b5
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Det er lurt å passe inn, ja. Det gjør livet mye enklere, så sant man slipper å gå på akkord med seg selv. Så kommer det til å komme mange pk svar her om jenter som driter i forventninger, velger annerledes osv, good for them, men det er så mye som er vanskelig i den alderen, at litt hjelp på veien mht klær, oppførsel, sosiale koder osv ikke er negativt. Anonymkode: 837e5...d92
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Jeg er usikker på hva du mener med å passe inn. Vi oppfordrer døtrene våte til å være selvstendige og følge sine interesser, og ikke minst stå for egne valg. Det er ikke nødvendig å ha de samme klærne eller like samme musikk som vennene. De må opoføre seg ordentlig og vise respekt, også for dem som er annerledes. Anonymkode: cbb48...d88 2 1 1
RaraA Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Nå har jeg småbarn, så sånn sett ingen erfaring enda. Men jeg selv som tenåring var litt av det rare slaget. Gjorde noen kles- og stilvalg som jeg den dag idag stiller spørsmål ved. Husker da at faren min tok en prat om dette med å skille seg ut vs. å passe inn i flokken. Han var tydelig på at her måtte man ta noen valg, og det med å skille seg ut såklart betyr at man kan få reaksjoner man ikke setter pris på og at man enten må tåle det eller endre seg for å passe inn. Han pakket ikke inn budskapet sitt, men tenker likevel at han formidlet det på en god måte.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ønsker at min jente er den hun er, at hun tør å ha egne meninger, ta egne valg og gå i mot strømmen dersom det er riktig for henne. Anonymkode: 9547d...8b8 Takk gud for at det er mødre som gir jentebarna tro på seg selv i stedet for at de skal lære seg å spille et spill og en rolle hele tiden. Anonymkode: 13269...08d 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ei jente som nærmer seg tenårene. Hun har eldre brødre så jeg merker at det er annerledes med jente - spesielt rundt det sosiale. Jeg ser en likhet mellom mange jenter i hennes omgangskrets. De har et naturlig ønske om å passe inn. Uten å forklare så mye om hvorfor dette spørres om her - men er dere jente foreldre opptatt av at dine jenter skal passe inn? Har dere snakket med de om at det er lurt å passe inn? For jeg lurer på om dette er noe som er vanlig å gjøre🤔 Anonymkode: d0107...404 Passe inn i kva? Eg hugsar ei venninne som fortalte at ho oppdrog dattera si til å ha den samme sjølvtilliten/eigenverdien enten ho gjekk i merkeklær eller tresko. Anonymkode: 539d0...2a9
mamanodrama Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden Passe inn? Hvor? Med hvem? For hva? Er det for å gjøre det lettere for dem eller for deg? Er ikke alltid jeg har vært enig i mine barns valg av stil, men de eier sine egne valg og de vokser det av seg. Eller ikke. De får være seg selv og har ikke manglet hverken venner eller rotet seg bort i trøbbel selv om stilen til tider har vært litt.. alternativ. Det er forskjell på å tilpasse seg andre i sosiale settinger og å måtte gå på akkord med seg selv for å passe inn. Og jeg vil aldri lære ungene mine at de skal sette opp fasade for å tekkes andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå