AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:43 #1 Skrevet mandag kl. 17:43 Hei! Vi har en bil som er avskiltet, skjønner jeg det riktig om jeg tror at jeg kan kjøre den til EU kontrollen med midlertidige skilt? Alt var fint ved sist kontroll men den har stått en stund. Jeg hadde håpet å få kjørt den litt først også. Eller er prøveskilt for EU godkjente biler? Anonymkode: 7594b...306
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:48 #2 Skrevet mandag kl. 17:48 Sitat avregistrerte kjøretøy trenger ikke å gjennomgå EU-kontroller https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/avregistrering/ Anonymkode: cb59f...264 2
Morten1 Skrevet mandag kl. 17:54 #3 Skrevet mandag kl. 17:54 Her jeg bor hadde jeg turte å gjøre det, men jeg hadde kjørt om kveld/natt og har veldig kort vei til verksted 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:57 #4 Skrevet mandag kl. 17:57 Morten1 skrev (1 minutt siden): Her jeg bor hadde jeg turte å gjøre det, men jeg hadde kjørt om kveld/natt og har veldig kort vei til verksted Ok så da bør ikke jeg gjøre det? 😄 Jeg bor i utkanten av en by. ts Anonymkode: 7594b...306
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:00 #5 Skrevet mandag kl. 18:00 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/avregistrering/ Anonymkode: cb59f...264 Bilen er ikke avskiltet ennå, men jeg sa opp forsikringene. Målet er å få den godkjent sånn at den kan brukes igjen. Den skulle ha vært på EU kontrollen for tre mnd siden. ts Anonymkode: 7594b...306 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:06 #6 Skrevet mandag kl. 18:06 Så lenge bilen ble avskiltet frivillig, ikke pga kjøreforbud, kan du bruke prøveskilt. Anonymkode: f793e...3fb 2 1 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:06 #7 Skrevet mandag kl. 18:06 Ikke kjør med uforsikret bil…. Kan bli en økonomisk katastrofe hvis uhellet skulle være ute… Anonymkode: 484c4...50f 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:10 #8 Skrevet mandag kl. 18:10 Du har ikke lov å kjøre med den om den ikke er eu-godkjent, og du har ikke lov å kjøre med den uten forsikring. Anonymkode: 305cb...700 1 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:17 #9 Skrevet mandag kl. 18:17 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke kjør med uforsikret bil…. Kan bli en økonomisk katastrofe hvis uhellet skulle være ute… Anonymkode: 484c4...50f Jeg mener at prøveskilt forsikrer deg i perioden du har det? Anonymkode: 7594b...306 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:17 #10 Skrevet mandag kl. 18:17 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så lenge bilen ble avskiltet frivillig, ikke pga kjøreforbud, kan du bruke prøveskilt. Anonymkode: f793e...3fb Supert! Takk for hjelpen 😊 ts Anonymkode: 7594b...306
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:28 #11 Skrevet mandag kl. 18:28 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg mener at prøveskilt forsikrer deg i perioden du har det? Anonymkode: 7594b...306 Dette er feil. Forsikring er forsikring, og prøveskil er prøveskilt. Du må ha begge for å kjøre bilen på offentlig vei. Anonymkode: cb59f...264 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:31 #12 Skrevet mandag kl. 18:31 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er feil. Forsikring er forsikring, og prøveskil er prøveskilt. Du må ha begge for å kjøre bilen på offentlig vei. Anonymkode: cb59f...264 Det er ansvarsforsikring med i prøveskilt 😊 Anonymkode: c32ed...c76 4 1 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:33 #13 Skrevet mandag kl. 18:33 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er feil. Forsikring er forsikring, og prøveskil er prøveskilt. Du må ha begge for å kjøre bilen på offentlig vei. Anonymkode: cb59f...264 Feil. Det er ansvar forsikring på prøveskilt Anonymkode: f3ba7...3de 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:44 #14 Skrevet mandag kl. 18:44 Prøveskilt kjøpes pr. dag, så man blir ikke ruinert. Anonymkode: 3d0be...01b 3 1
Mardina Skrevet mandag kl. 20:21 #15 Skrevet mandag kl. 20:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Vi har en bil som er avskiltet, skjønner jeg det riktig om jeg tror at jeg kan kjøre den til EU kontrollen med midlertidige skilt? Alt var fint ved sist kontroll men den har stått en stund. Jeg hadde håpet å få kjørt den litt først også. Eller er prøveskilt for EU godkjente biler? Anonymkode: 7594b...306 Er bilen ikke registrert og står som avskiltet, så MÅ du ha prøveskilter for å kjøre den til EU kontroll. Har nettopp vært gjennom det samme selv. Prøveskilt varer i et døgn, normalt sett. 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:26 #16 Skrevet mandag kl. 20:26 Politiet har vaktskifte mellom 6 og 7 på morgenen her vi bor 😂 Om du trenger å flytte bilen fra a til b så er det tidspunktet å gjøre det på Anonymkode: 6133f...b4b 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:52 #17 Skrevet tirsdag kl. 07:52 Du kan kjøre med prøveskilt. Det er ansvarsforsikring i det. Har nylig gjort det selv. Eu var gått ut, for over 1 år siden. Bestilte prøveskilt og kjørte til Eu-kontroll. Ingen problem😀 Statens Vegvesen informerte meg, da jeg bestilte skiltene, at det var måten å gjøre det på og helt lovlig. Anonymkode: 5614c...35f 2 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 07:57 #18 Skrevet tirsdag kl. 07:57 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan kjøre med prøveskilt. Det er ansvarsforsikring i det. Har nylig gjort det selv. Eu var gått ut, for over 1 år siden. Bestilte prøveskilt og kjørte til Eu-kontroll. Ingen problem😀 Statens Vegvesen informerte meg, da jeg bestilte skiltene, at det var måten å gjøre det på og helt lovlig. Anonymkode: 5614c...35f Samme her, smekka på prøveskilt, tut og kjør Anonymkode: 7e607...932 1
Snok1 Skrevet tirsdag kl. 08:05 #19 Skrevet tirsdag kl. 08:05 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så lenge bilen ble avskiltet frivillig, ikke pga kjøreforbud, kan du bruke prøveskilt. Anonymkode: f793e...3fb Dersom bilen er tre måneder over PKK-frist, har den kjøreforbud.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 08:51 #20 Skrevet tirsdag kl. 08:51 Går helt fint å kjøre med prøveskilt. Bilen min var 2 år over frist når den endelig var ferdigreparert hjemme, måtte bare noe småtteri til på verksted før PKK. Gikk fint å kjøre opp til verkstedet på røde skilt, men samboer rett bak meg i tilfelle det skulle skje noe. Er ikke slik at biler brått eksploderer fordi de ikke har EU kontroll. Anonymkode: b57e1...7b6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå