Thomasine Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Hvorfor blir ikke barnetrygden inflasjonsjustert? Alt stiger i pris, vi har råd til mindre.
applestories Skrevet 24. mai #2 Skrevet 24. mai Den ble sist justert i februar i år. Og i mai i fjor. Den har økt 13,9% på et år. 1 1
Gjest frenchygirl Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Thomasine skrev (1 time siden): Hvorfor blir ikke barnetrygden inflasjonsjustert? Alt stiger i pris, vi har råd til mindre. Vel, barnetrygden lå på 970 kroner i 23 år fra 1996 - 2019, uten å bli justert, så syns ikke dagens foreldre har noe å klage på der akkurat... Men enig i at den burde bli inflasjonsjustert.
Thomasine Skrevet 25. mai Forfatter #4 Skrevet 25. mai Ja, er klar over at den lenge lå konstant og at den har økt noe de siste årene, men hva er grunnen til at den ikke følger resten av økonomien? Og strengt tatt burde man fått barnetrygd til «barnet» var ferdig på videregående? De fleste videregående-elevene bor hjemme til de er ferdige med videregående og de koster! De spiser masse og trenger fortsatt klær m.m. Og at de er gamle nok til å få seg jobb hjelper ikke! Fra 16 - 18 søkte de mange jobber og fikk til svar at de ikke var gamle nok - de måtte være 18. Da de fylte 18 fikk de beskjed om at de manglet erfaring og derfor ikke fikk jobb…🤪 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai Den har jo økt mye de siste årene. Anonymkode: d759d...916
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai Thomasine skrev (46 minutter siden): Ja, er klar over at den lenge lå konstant og at den har økt noe de siste årene, men hva er grunnen til at den ikke følger resten av økonomien? Og strengt tatt burde man fått barnetrygd til «barnet» var ferdig på videregående? De fleste videregående-elevene bor hjemme til de er ferdige med videregående og de koster! De spiser masse og trenger fortsatt klær m.m. Og at de er gamle nok til å få seg jobb hjelper ikke! Fra 16 - 18 søkte de mange jobber og fikk til svar at de ikke var gamle nok - de måtte være 18. Da de fylte 18 fikk de beskjed om at de manglet erfaring og derfor ikke fikk jobb…🤪 Strengt tatt, så er det vi foreldre som har det økonomiske ansvaret for barna våre vel? Anonymkode: faae9...b83 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai Thomasine skrev (9 timer siden): Hvorfor blir ikke barnetrygden inflasjonsjustert? Alt stiger i pris, vi har råd til mindre. Du vet den lå i mange år på 970 kr. Så slik sett er de med barn i dag litt bortskjemt. Høyere barnetrygd og lavere barnehage og sfo pris. Vi måtte ut med 4700 pr unge i barnehage, sfo droppet vi for det var enda dyrere Anonymkode: 780b8...6fb 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #8 Skrevet 25. mai De driver å forhandler revidert nå. Får se hva som kommer ut av det. Anonymkode: 592ac...708
Hedda-78 Skrevet 25. mai #9 Skrevet 25. mai Det enkleste hadde vel vært å knytte den til folketrygdens grunnbeløp, G. Slik at barnetrygden stiger i takt med andre ytelser fra nav.
AnonymBruker Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai Thomasine skrev (14 timer siden): Hvorfor blir ikke barnetrygden inflasjonsjustert? Alt stiger i pris, vi har råd til mindre. Tragisk, men mamma fikk det samme for meg som jeg fikk for mine nå voksne barn. Barnetrygd er en vits, nettopp fordi summen er latterlig når den ikke justeres. En tusenlapp i dag er virkelig ikke det samme som for 30 år siden. Anonymkode: 9e98a...9b2 1
newman01 Skrevet 26. mai #11 Skrevet 26. mai (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tragisk, men mamma fikk det samme for meg som jeg fikk for mine nå voksne barn. Barnetrygd er en vits, nettopp fordi summen er latterlig når den ikke justeres. En tusenlapp i dag er virkelig ikke det samme som for 30 år siden. Anonymkode: 9e98a...9b2 Dagens sats for barnetrygd er 2012 kroner. Bittelitt mer enn en tusenlapp. Og barnehage er satt ned fra 3000 til latterlige 1200kr i måneden. 1200kr, nesten like mye som et treningsabonnement Synes faktisk å få 2000kr i gave fra staten hver bidige måned for å ha barn ikke er så halvgæærnt jeg. Kunne selvfølgelig fått 70´000 også, men det er litt urealistisk. Endret 26. mai av newman01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå