AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Kort fortalt:samlivsbrudd, eier bolig 50/50, begge har flyttet ut og huset skal selges. Ting tar tid og det er økonomisk krevende. Har leieinntekt og min eks beholder alt selv. Jeg har ikke økonomi til å betale halvparten av husutgiftene når jeg ikke får min del av leia. Huslånet er betalt men forsikring/kommunale utgifter osv har det kommet purring på nå. Jeg har ikke råd til å kjøpe han ut. Måtte flytte ut av felles bolig rett etter bruddet pga diverse årsaker.. Hvordan gå frem for å finne en løsning? Han svarer ikke på tlf/sms Anonymkode: cd4f0...df2
frenchygirl Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Har dere leieinntekt i den boligen som skal selges? Eller er det snakk om en annen bolig? Hvem står registrert på regningene på forsikring / kommunale avgifter? Det høres som om det eneste du kan gjøre her er å ta kontakt med advokat, helst i går.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden frenchygirl skrev (17 minutter siden): Har dere leieinntekt i den boligen som skal selges? Eller er det snakk om en annen bolig? Hvem står registrert på regningene på forsikring / kommunale avgifter? Det høres som om det eneste du kan gjøre her er å ta kontakt med advokat, helst i går. Leieinntekt på boligen som skal selges ja. Regningene står i eksens navn men halvparten er jo mitt ansvar å dekke.. Jeg er dessverre skrapa fant, aner ikke hvordan jeg skal få råd til advokat..kanskje høre om det finnes noe gjennom jobb Anonymkode: cd4f0...df2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Ikke betal noe hvis du ikke får halvparten av leieinntektene. Anonymkode: 5bbd8...488
frenchygirl Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Leieinntekt på boligen som skal selges ja. Regningene står i eksens navn men halvparten er jo mitt ansvar å dekke.. Jeg er dessverre skrapa fant, aner ikke hvordan jeg skal få råd til advokat..kanskje høre om det finnes noe gjennom jobb Anonymkode: cd4f0...df2 Du kan si til han at han får dekke regningene med den delen av husleia som du skal ha, og sende overskytende av husleia til deg. Da har du dekket din del av regningene. I verste fall så kan du ta i bruk jusstudenter når det gjelder advokatutgifter. Noen advokater gir deg også en samtale uten å ta betalt for den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå