Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde her i forrige uke at lyset i pæra i den ene lampa som henger i vinduet nærmest meg rett fram begynte å bli svakere og svakere slik at den nesten slukket og ble vanlig igjen, dette skjedde flere ganger før det ga seg. En liten stund etter begynte pæra i lampa ved siden av meg på en annen vegg å flimre. Så det først i sidesynet. Tenkte ikke noe mer over det og tenkte at det sikkert bare var noe med elektrisiteten. Har i skrivende stund ikke skjedd noe mer etter det.

Et par dager etter denne hendelsen gikk jeg inn for å se på dødsannonsene i avisen, og det første som dukket opp var navnet til en god bekjent av meg i over 20 år, og det sto at begravelsen hadde funnet sted i stillhet. Fikk vite etterpå at begravelsen hadde vært dagen etter det som skjedde med pærene.

Begravelsen har nok funnet sted i stillhet etter avdødes ønske, da avdøde selv sa til meg for noen år siden at hn hadde ordnet alt med begravelsen og at alt var klart, siden hn ikke hadde noen etterkommere eller nær familie.

Begynte å tenke etterpå og håper og ønsker å tro at det med lampene var et tegn fra den avdøde. Har mange lamper i stua og det var akkurat de to nærmest meg, og det skjedde også rett før begravelsen.

Anonymkode: fd033...aa6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjetter at majoriteten av de som tror på slikt vil si at det helt sikkert er et tegn, og de andre sier det bare er tilfeldighet. 

Hvem av de to gruppene vil du tro på, av helt ukjente på et forum på internett? 

Anonymkode: cfc7b...d3b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle en person som er så perifer at du ikke vet at hen er død oppsøke nettopp deg etter døden?

Anonymkode: 00ab9...1b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Opplevde her i forrige uke at lyset i pæra i den ene lampa som henger i vinduet nærmest meg rett fram begynte å bli svakere og svakere slik at den nesten slukket og ble vanlig igjen, dette skjedde flere ganger før det ga seg. En liten stund etter begynte pæra i lampa ved siden av meg på en annen vegg å flimre. Så det først i sidesynet. Tenkte ikke noe mer over det og tenkte at det sikkert bare var noe med elektrisiteten. Har i skrivende stund ikke skjedd noe mer etter det.

Et par dager etter denne hendelsen gikk jeg inn for å se på dødsannonsene i avisen, og det første som dukket opp var navnet til en god bekjent av meg i over 20 år, og det sto at begravelsen hadde funnet sted i stillhet. Fikk vite etterpå at begravelsen hadde vært dagen etter det som skjedde med pærene.

Begravelsen har nok funnet sted i stillhet etter avdødes ønske, da avdøde selv sa til meg for noen år siden at hn hadde ordnet alt med begravelsen og at alt var klart, siden hn ikke hadde noen etterkommere eller nær familie.

Begynte å tenke etterpå og håper og ønsker å tro at det med lampene var et tegn fra den avdøde. Har mange lamper i stua og det var akkurat de to nærmest meg, og det skjedde også rett før begravelsen.

Hva betyr en god bekjent? Er det en venn? Familie? 

Merkelig å tro at dersom noen dør sender de "tegn" til alle de har møtt i livet (både kjente og perifere). Med den logikken hadde alle opplevd slikt daglig... Er det mulig 😅

Anonymkode: 2bc89...851

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle en person som er så perifer at du ikke vet at hen er død oppsøke nettopp deg etter døden?

Vedkommende hadde verken etterkommere, nær familie eller bekjente som hadde mitt nr og som kunne gi beskjed til meg. Det var kun ved dødsannonsen jeg kunne få vite det.

Dette var en eldre person og jeg er yngre og har derfor ingen felles bekjente. Var mest hjemmesykepleien som var hos hn på slutten. Snakket med hn ca 1 uke før dødsfallet og vi hadde jevnlig kontakt. Den siste tiden var hn dårlig og orket ikke å prate så mye i tlf.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva betyr en god bekjent? Er det en venn? Familie? 

Merkelig å tro at dersom noen dør sender de "tegn" til alle de har møtt i livet (både kjente og perifere). Med den logikken hadde alle opplevd slikt daglig... Er det mulig 😅

Anonymkode: 2bc89...851

Når jeg skriver god bekjent over 20 år, så sier det vel seg selv at vi kjente hverandre godt?

Vi var tidligere naboer i mange år, og hn kom da og feiret jul hos oss og alt den tiden. Vi var som en familie og hn var med på alt av sammenkomster, dåpen til barnet vårt osv. Etter at vi flyttet så har jeg og barna jevnlig vært på besøk og hatt kontakt på tlf. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

For å gi et tegn på at han var død?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at du skal kjenne etter hva det betydde for deg, hvilke mening eller korrelasjon du ser i dette og la det være nok. Du trenger ingen andres validering av din opplevelse! 

Anonymkode: 814fa...f23

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Beklager, det var min mormor som gikk feil. Hun skulle egentlig hit. Hun fortalte det i spisestuelyset mitt som flimret her. 

Anonymkode: a62bc...fe9

AnonymBruker
Skrevet

Den kvelden min samboer døde, opplevde jeg noe som jeg tolket som et tegn fra han eller som et siste farvel.

Jeg kom hjem fra sykehjemmet et par timer etter at han døde, og hadde akkurat kommet inn i stuen sammen med katten.

Ved siden av døren som gikk fra stuen til kjøkkenet stod det en bokhylle, og på toppen av den stod det et bilde som hans datter hadde malt, og foran bildet en Rubicks kube, og den brukte samboer å vri på daglig de årene han var kreftsyk.

Jeg gikk altså gjennom stuen, forbi denne hyllen og inn på kjøkkenet, og ca 5-10 senere hørte jeg et smell fra stuen, og da jeg kikket inn i stuen lå bildet og Rubicks kuben på gulvet foran hyllen.

Jeg ble livredd og ropte:" xxxx ikke skrem meg nå!"

Jeg plukket opp bildet og Rubicks kuben, og da snurret den litt i hånden min.

Jeg ble livredd og kastet den fra meg, og da lå den rolig på gulvet.

Fikk satt opp bildet og kuben, og det har ikke falt ned hverken før eller etter.

Jeg lurte på om bildet og kuben falt ned fordi jeg gikk forbi hyllen og kanskje trampet i gulvet, men det har jeg gjort 300 ganger tidligere uten at bildet og denne kuben har falt ned.

Jeg tror rett og slett at min kjæreste ville tulle med meg en sista gang, selvom det er rart at han ønsket å skremme meg.

Anonymkode: f1d4c...edb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...