Gå til innhold

Går det ikke ann å ha forskjellig smak?

Gjest Shadowlyn

Anbefalte innlegg

Gjest Shadowlyn

Ble inspirert av drømmekropptråden på Kropp og helse. Men har sett gang på gang her på KG at folk hyler opp om sjalusi hvis man mener en kjent eller vellykket person en stygg/teit/dum/whatever.

Er det virkelig noen som mener at det faktisk ikke er mulig å ha forskjellig smak?

Snakket også med ei dame for ca. et år siden som mente at det går ikke ann å si Halle Berry ikke er verdens vakreste kvinne for da var man sjalu eller ljugde. Og hun var dønn seriøs. :overrasket:

Er man alltid sjalu hvis man ikke liker noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Nei. Hvis du ikke har samme smak som meg, er du misunnelig og/eller syk i hodet. :ironi:

I hvertfall virker det slik noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kålungen

Jeg mener at man ikke trenger være sjalu for å ikke like noen.

Halle Berry syns jeg ikke er verdens vakreste kvinne, og jeg er verken sjalu eller lyver. Det er mange som i mine øyne er mye penere enn henne.

Andre jeg faktisk ikke liker, uten at det er sjalusi inne i bildet er Dorthe Skappel, Elin Tvedt, Pia haraldesen.

Elin Tvedt feks, jeg syns rett og slett ikke hun er pen i det hele tatt, men når jeg sier det får jeg høre at jeg er sjalu :overrasket:

Ganske dumt at det ikke går an å innse at folk har forskjelig smak rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig går det an å ha forskjellig smak. Men når vi ser litt nyansert på det- med referanse til den tråden du snakker om, klarer jeg å se hva som er livsløgner og hva som er smaksdifferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II

jeg vil nå si at de som ikke har samme smak som meg ikke har peiling og må vere noen hjernedøde idioter

men for og svare ærlig...Klart det går ann og ha forskjellig smak . For en kjedlig verden det ville vert om alle hadde lik smak

hva hadde vi vert en gjeng med roboter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig går det an å ha forskjellig smak. Tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle likte det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente som kledde seg slik en gutt ville ha gjort hvis han var kvinne for en dag, altså ekstrem babe-faktor, ville ha meg med på natchspiel.

Mange av gutta der hadde sansen for henne. Jeg likte henne ikke og sa nei.

Hvorfor hun ville ha meg meg, vet jeg ikke.

Men hun sa i ramme alvor at jeg var homofil til flere felles bekjente senere!

Snakk om å være innbilsk. :overrasket:

Ja, smaken er forskjellig og det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det går helt klart an å være uenig. Jeg syns Brad Pitt er om ikke stygg så iallefall langt fra pen. Alvorlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hun ville ha meg meg, vet jeg ikke.

Kanskje hun fungerte som en katt? De har jo en tendens til å kline seg innpå mennesker som ikke liker katter har jeg lagt merke til. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt merke til at enkelte er rask med å fortelle meg at jeg er sjalu dersom jeg misliker ting som kanskje andre ville ha syntes vært heeelt fortreffelig. Det gjelder både utseende, materialistiske ting, penger og all type berømmelse.

Vi har forskjellig smak når det gjelder ALT. Noen vil gjerne ha millioner på kontoen, mens andre ønsker å bruke de pengene de tjener.

Jeg synes ikke Aylar er pen i det hele tatt. Og jeg kan aldri i verden ha tenkt meg til å bytte ut livet mitt med en filmstjernes.

Sjalu? Nei! Men min smak er ulik din...og jeg trives akkurat der jeg er i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
:ler: Ja, her på lg er man sjalu hvis man ikke synes de riktige menneskene er pene, og man juger hvis man mener eller lar være å gjøre ting.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shadowlyn
Da har jeg misforstått - for i mitt vokabular er det forskjell på ikke vakker og stygg.

Ja, selvfølgelig. Men mener du seriøst at hvis noen synes f.eks. Victoria Beckham er stygg så ljuger de eller er sjalu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det mener jeg seriøst.

I motsetning til resten av verdens befolkning så synes jeg ikke Angelina Jolie er vakker ... men jeg ser jo at hun er langt ifra stygg for det - jeg er en av dem som synes Jennifer Aniston er mye mer sjarmerende. Det hele har noe med måten ting blir sagt (eller skrevet) på. Og som en annen skriver over her:

Selvfølgelig går det an å ha forskjellig smak. Men når vi ser litt nyansert på det- med referanse til den tråden du snakker om, klarer jeg å se hva som er livsløgner og hva som er smaksdifferanser.
Endret av Donna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske enkelt fordi det blir feil å kalle henne stygg - hun er det rett og slett ikke. Du kan gjerne si at du ikke synes hun er pen - men ikke kall henne stygg - for det er hun ikke. Det er vel i bunn og grunn svært få mennesker som kan kalles stygge (om enn noen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men de få menneskene jeg synes er stygge, er jo ikke hele verdens befolkning enig med meg i at er stygge.

det er altså lov å ha forskjellig smak når det gjelder hvem man synes er pene, men hvem man synes er stygge, DET er allment?

jeg kan synes chiuauaer er stygge som fy, jeg kjenner flere som ikke kan fatte hvordan jeg kan synes det. likevel SYNES jeg jo det. det er ikke løgn og jeg er ikke missunnerlig.

jeg synes visse klær og bygninger er direkte stygge, til tross for at det er mange som synes akkurat samme klærne og bygningene er pene og ikke kan fatte ta jeg kan strekke det så langt som til å kalle det stygt.

personlig smak gjelder ikke KUN når det er noe positivt vi føler, det gjelder også på negative ting.

og selv om noen mener at f.eks victoria Becham er vakker, så kan jo noen andre helt klart synes hun er stygg!

jeg ser faktisk begge deler hos henne, jeg ser hva folk ser som de mener gjør henne vakker, men jeg ser også hva folk ser hos henne som de mener gjør henne stygg. personlig synes jeg ikke hun er verken eller, men jeg ser mye hos henne likevel.

så selvsagt har folk forskjellig smak, både på pent og stygt og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enkelt fordi det blir feil å kalle henne stygg - hun er det rett og slett ikke. Du kan gjerne si at du ikke synes hun er pen - men ikke kall henne stygg - for det er hun ikke. Det er vel i bunn og grunn svært få mennesker som kan kalles stygge (om enn noen).

Men det er din mening!

Skal du komme å fortelle meg hva jeg synes er fint eller stygt? Og i tillegg skal du fortelle meg det utifra hva du synes?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...