AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Vi skal i bryllup om noen helger, og det eneste paret ønsker seg er penger. Av flere grunner byr det meg litt i mot å skulle gi det. Og prøver derfor å finne noe annet. Så lurer på om det finnes noe universelt som kan være fint å få når man har alt man trenger? Anonymkode: 3a2c7...81e
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Hvorfor byr det deg imot å skulle gi dem det de ønsker seg? Det virker spesielt. Anonymkode: d7445...38d 7 11
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor byr det deg imot å skulle gi dem det de ønsker seg? Det virker spesielt. Anonymkode: d7445...38d Flere grunner. For det første så fikk ikke vi gave av dem da vi giftet oss, tross for at de var invitert og kom. Men jeg selv er ikke en person som kommer tomhendt. Jeg syntes det er litt småfrekt rett og slett å ikke gi folk noen alternativer enn å gi penger. Mannen i forholdet har et etter min mening sykt forhold og syn på penger, og skal så ofte han har anledning snakke om hvor mye penger han har og at de aldri trenger å tenke på hva ting koster, samt å rakke ned på hvor lite kommende kone tjener i forhold. Men det spiller liten rolle egentlig for det høres ut som han har lønnen til 3-4 normale personer. Anonymkode: 3a2c7...81e
nora855 Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Hvorfor skal du absolutt gi noe annet, når det er nettopp penger de ønsker seg? Er du sikker på at du vil brudeparet sitt beste? 5
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden nora855 skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal du absolutt gi noe annet, når det er nettopp penger de ønsker seg? Er du sikker på at du vil brudeparet sitt beste? Er det til deres beste at de får penger? Syntes det var en merkelig parallell å trekke.. Anonymkode: 3a2c7...81e
nora855 Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Just now, AnonymBruker said: Flere grunner. For det første så fikk ikke vi gave av dem da vi giftet oss, tross for at de var invitert og kom. Men jeg selv er ikke en person som kommer tomhendt. Jeg syntes det er litt småfrekt rett og slett å ikke gi folk noen alternativer enn å gi penger. Mannen i forholdet har et etter min mening sykt forhold og syn på penger, og skal så ofte han har anledning snakke om hvor mye penger han har og at de aldri trenger å tenke på hva ting koster, samt å rakke ned på hvor lite kommende kone tjener i forhold. Men det spiller liten rolle egentlig for det høres ut som han har lønnen til 3-4 normale personer. Anonymkode: 3a2c7...81e Hvorfor er det småfrekt hvis det det er det de ønsker seg? Dårlig å ikke gi gave til deg, men da kunne du jo ha sagt: "Glemte dere å gi gave til bryllupet vårt"? Ettersom du mener at han har et sykt forhold til penger og rakker ned. Hvorfor skal du i dette bryllupet? Det virker som du har mye kritikk å rette mot denne mannen. 1 6
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For det første så fikk ikke vi gave av dem da vi giftet oss, tross for at de var invitert og kom. Men jeg selv er ikke en person som kommer tomhendt. Anonymkode: 3a2c7...81e Du får gi de gavekort, da Anonymkode: cf646...984 1
nora855 Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er det til deres beste at de får penger? Syntes det var en merkelig parallell å trekke.. Anonymkode: 3a2c7...81e Det virker jo litt merkelig å skulle nekte å gi det de ønsker seg? Det høres jo nesten ut som du er litt misunnelig på vedkommende, og at han har så mye penger. 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Snålt å ikke ville gi noe så enkelt som penger. Det er den enkleste og beste gaven man kan gi At du vil trasse litt er bare umodent for et voksent menneske Anonymkode: b3a8b...d67 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Dette er på en måte barnslig hevngjerrig, men som kanskje oppveies av at gaven ender opp hos noen som trenger det mer. Gi en geit! Da får du litt hevn for at dere ikke fikk gave da dere giftet dere, du kommer ikke tomhendt og du gir penger…og du får vist pengemannen et og annet om at det er smakløst å skryte av pengene sine når store deler av jordens befolkning sulter og mangler mye… Anonymkode: 10426...b86 10 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Jeg forstår deg godt,TS. Jeg gir heller ikke penger til voksne folk! Det er helt i orden å mene at man har alt, og derfor sier at det eneste man ønsker seg er å dele dagen med sine gjester, og evt et bidrag til Kirkens Nødhjelp e.l. Pengeønsker er tacky, kjøp en vase, et Røros ullpledd, gi en flaske god champagne eller et gavekort fra Baker Hansen på brød for et år, eller noe annet kreativt. Ellers er plommetre, epletre, bærbusker også flotte gaver. Anonymkode: 8db81...f23 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Du har flere valg her: Gi penger Ikke gi noen ting som helst Ikke kom i bryllupet Alt annet er bare dumt og barnslig. Skal du virkelig gi noe annet på trass og fordi du ikke fikk en gave? Du bruker jo bare din egen dyrebar energi på å føle så mye negativitet knyttet til bryllupet/brudeparet, skrive her og fundere på best måte "å ta hevn på" Anonymkode: 15b64...987 1
Seff Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det til deres beste at de får penger? Syntes det var en merkelig parallell å trekke.. Anonymkode: 3a2c7...81e Det er jo åpenbart det de ønsker seg, og det er jo ikke så uvanlig i dag. Folk har gjerne bodd sammen i flere år når de gifter seg, og da har man jo gjerne det man trenger. Om det er bra å gi penger til noen som åpenbart er veldig materialistiske, er jo en helt annen debatt, men TS får uansett ikke endret personligheten til brudgommen. Så da kan man vel like godt gi dem det de ønsker seg. 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden Jeg er også en av de som ikke gir penger i gave til bryllup. Blir som å skulle betale for egne mat og drikke. Da kan man heller be folk betalt 500,- pr gjest enn å be om 1000,- for et par i gave... Og så blir det litt sådan- Bente og Kai ga oss 5000,- mens Thomas og Ellen kun 1500,- Kjøpe en dyr vin/champagne eller lign om du vet de drikker alkohol eller et gavekort til Kitch'n Anonymkode: 3d466...e40 3
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): gavekort til Kitch'n Hva er forskjellen på gavekort til 1000 og en tusenlapp? Bortsett at brudeparet som mest sannsynlig ikke mangler kjøkkenutstyr må finne noe der Anonymkode: 02062...2e3 2
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden #16 Skrevet 58 minutter siden Jeg blir stadig overrasket over kvinneguiden og hvor utrolig vanskelig det virker til å være for enkelte å svare på et ganske enkelt spørsmål, uten å måtte nøste opp i hele historien bak.. Anonymkode: 3a2c7...81e
AprilLudgate Skrevet 54 minutter siden #17 Skrevet 54 minutter siden Jeg gir gjerne penger, men ikke til noen som ikke gav til oss 😅 3
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #18 Skrevet 48 minutter siden Jeg liker ikke å gi penger, med mindre det er til noen som virkelig trenger det eller de ønsker penger til et spesielt formål, f.eks bryllupsreise eller oppussing. Siden de har masse penger og dere ikke fikk noe, så syns jeg ideen om geit (eller annen veldedig gave) var god. Anonymkode: 2a115...c0b
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #19 Skrevet 46 minutter siden Nei, hvorfor gi bort noe som faktisk er ønsket? Bygavekort, reisegavekort eller opplevelsesgavekort, for eksempel. Anonymkode: f9734...ee2
AnonymBruker Skrevet 44 minutter siden #20 Skrevet 44 minutter siden Hadde droppet gave siden de ikke ga noe selv. Da må de jo mene det er helt ok å komme tomhendt. Anonymkode: d1d62...645
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå