Gå til innhold

Etterlater du avfall i butikken?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun skal selvfølgelig ikke legge det tilbake i hylla, så andre kjøper noe som har vært på et skittent gulv. 5-sekundersregelen er bare tull.

Anonymkode: 1aa5b...688

Jeg spurte hva hun SKULLE gjort! 

Anonymkode: 28597...f93

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg mister noe på gulvet sparker jeg det diskret under en reol 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sagt fra til de ansatte og levert brødet så de kan ta det som svinn!!!! Er du en som gjør sånt?

Anonymkode: 9296c...549

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet flere år i butikk og aldri opplevd dette.

jobbet en periode i Ferkvare og da kom det ofte eldre og spurte om vi kunne dele eksempel agurk, eller melon osv. pga de trengte ikke hele. Da plastret vi bare resten og la ut igjen eller brukte varen i egen produksjon. 

Anonymkode: 0618a...fbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har jobbet flere år i butikk og aldri opplevd dette.

jobbet en periode i Ferkvare og da kom det ofte eldre og spurte om vi kunne dele eksempel agurk, eller melon osv. pga de trengte ikke hele. Da plastret vi bare resten og la ut igjen eller brukte varen i egen produksjon. 

Anonymkode: 0618a...fbf

Å *savn*, det gjorde nærbutikken min før. Jeg turte aldri å spørre selv om å få halve agurker men det var helt fantastisk når jeg så noen halve i hyllen med litt gladpack rundt. Da var det alltid den jeg kjøpte. Frukt og grønnsaker utgjør hele 26 prosent av matsvinnet i norske hjem og jeg skal glatt innrømme at jeg har kastet noen halve agurker i min tid. 

Anonymkode: 0a752...7e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort dette flere ganger fordi av og til så ligger det hodekål med flere lag gammel kål, så må skrelle av for å komme til det som er spiselig. Det er jo butikken sitt ansvar å passe på at grønnsakene og frukten ikke er gammel! Ofte når jeg handler, ligger det gammel frukt der. Men det er en annen diskusjon. 

Anonymkode: c845e...2e0

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan kanskje forstå det hvis de ytterste bladene er er tydelig råtten eller noe slikt. Da er det jo enten å droppe å kjøpe, eller ta av det som gjør at grønnsaken normalt sett ikke ville blitt solgt. Men ville kastet det i søppelet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (2 timer siden):

Jeg kan kanskje forstå det hvis de ytterste bladene er er tydelig råtten eller noe slikt. Da er det jo enten å droppe å kjøpe, eller ta av det som gjør at grønnsaken normalt sett ikke ville blitt solgt. Men ville kastet det i søppelet.

Det ville selvfølgelig jeg også gjort, men ofte er det ikke søppelkasser i nærheten på matbutikk. I hvert fall ikke de jeg har vært på. Ser noen skriver her at de har opplevd det, men personlig har jeg ikke det. Kanskje de bør innføre søppelkasser på alle fruktavdelinger?

Anonymkode: c845e...2e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2026 den 20.05):

Det er betjening i nærheten, så enten si fra til dem, eller kaste den i nærmeste søppelbøtte.

Du må da begripe at du ikke skal legge tilbake mat (dette var uten emballasje) i hyllen slik at intetanende kunder tar den etterpå.

Anonymkode: c1a20...5b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...