mamanodrama Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Jeg så noe merkelig på butikken i går. En dame som sto og blokkerte grønnsaksdisken i en evighet. Hvorfor? Fordi hun plukket av ytterbladene på kålhodene hun kjøpte og puttet avfallet tilbake i boksen på hylla! Jeg skjønner den med å ta av pizzaesken på butikken og putte den i butikkens søppel, men å plukke ren grønnsakene og legge avfallet tilbake i hylla? What? Jeg ble litt perpleks. Hva tenker du?
AnonymBruker Skrevet 23. mai #2 Skrevet 23. mai Hvis jeg legger igjen avfall er det i søplekassa, ikke i hylla. Anonymkode: cb3fb...6f5 13 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai mamanodrama skrev (14 minutter siden): Jeg så noe merkelig på butikken i går. En dame som sto og blokkerte grønnsaksdisken i en evighet. Hvorfor? Fordi hun plukket av ytterbladene på kålhodene hun kjøpte og puttet avfallet tilbake i boksen på hylla! ... Det er nok fordi hun prøver å spare penger på kiloprisen. Anonymkode: 1399d...86a 16
mamanodrama Skrevet 23. mai Forfatter #4 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er nok fordi hun prøver å spare penger på kiloprisen. Anonymkode: 1399d...86a Men så tankeløst og hensynsløst å legge avfallet tilbake i hylla! Eller? 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai #5 Skrevet 23. mai Ha ha, nei😄 hvor mye kan hun ha spart, 1,5kr… Anonymkode: 12a7f...935 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #6 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ha ha, nei😄 hvor mye kan hun ha spart, 1,5kr… Anonymkode: 12a7f...935 Sa ikke at det var lurt... Anonymkode: 1399d...86a
AnonymBruker Skrevet 23. mai #7 Skrevet 23. mai Minner meg om en video jeg så på Insta. Om en dust fyr som skreller bananene i kassen og tar de i en bærepose og ikke ønsker å betale for skallet. Hun i kassen lar det passere men når hun skal slå inn eggene for dusten tar hun hvert egg og knuser det i en pose som hun veier og gir til han. Kanskje han sparte 2 kroner men trynet hans når hun knuser eggene hans er "priceless"😅😂 Nei pleier ikke å drive med snål oppførsel på butikken bare for å komme unna handelen med noen ører. Anonymkode: 0a752...7e5 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai Hun er grunnen til at unødvendig mye er pakka i plast nå. Anonymkode: f8dd5...80a 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai #9 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hun er grunnen til at unødvendig mye er pakka i plast nå. Anonymkode: f8dd5...80a Anonymkode: 73da4...084
AnonymBruker Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai Før var det faktisk søppelbøtte ved grønnsakene. Den brukte vi for å kaste "gresset" på gulerøttene når vi kjøpte de i bunt. Anonymkode: 0e143...2e3 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai #11 Skrevet 25. mai Høres helt sprøtt ut. Aldri opplevd lignende, men når folk går og putter kjølevarer i tilfeldige hyller istedenfor å gå tilbake og legge de på plass, så antar jeg det også finnes mer koko folk der ute... Anonymkode: b5e3a...214 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #12 Skrevet 25. mai Kål pleier vel oftest uansett å ha pris pr stk, ikke kilopris. Anonymkode: 7b580...2a0 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #13 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hun er grunnen til at unødvendig mye er pakka i plast nå. Anonymkode: f8dd5...80a Nei Anonymkode: 99986...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #14 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (På 24.5.2026 den 0.13): Ha ha, nei😄 hvor mye kan hun ha spart, 1,5kr… Anonymkode: 12a7f...935 Tror heller hun gjorde det for å slippe å sortere det hjemme, da er det bare å vaske det og klart til bruk. Det rare er at hun la dette tilbake i hylla i stedet for å kaste det i søpla. Opplevde en gang en dame som mistet en baguette på gulvet i butikken, hvorpå hun plukker den opp og legger den tilbake i hyllen. Skulle selvsagt ikke ha den selv... Anonymkode: c1a20...5b9
Seff Skrevet 27. mai #15 Skrevet 27. mai Det virker veldig rart, men jeg synes jo det er minst like rart å ta pizzaesken av før man går hjem. Har forresten også sett folk rive av øverste delen på smågodtposene for å unngå å betale for mye for posen. Papirposene man fyller smågodt i, er jo som kjent kjempetunge ... 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #16 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tror heller hun gjorde det for å slippe å sortere det hjemme, da er det bare å vaske det og klart til bruk. Det rare er at hun la dette tilbake i hylla i stedet for å kaste det i søpla. Opplevde en gang en dame som mistet en baguette på gulvet i butikken, hvorpå hun plukker den opp og legger den tilbake i hyllen. Skulle selvsagt ikke ha den selv... Anonymkode: c1a20...5b9 Sikkert innafor 5 sekundersregel. Hva skulle hun gjort da? Anonymkode: 28597...f93
AnonymBruker Skrevet 27. mai #17 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sikkert innafor 5 sekundersregel. Hva skulle hun gjort da? Anonymkode: 28597...f93 Hun skal selvfølgelig ikke legge det tilbake i hylla, så andre kjøper noe som har vært på et skittent gulv. 5-sekundersregelen er bare tull. Anonymkode: 1aa5b...688 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #18 Skrevet 27. mai På de større butikkene her i byen så pleier de å ha en søppelbøtte nær frukt og grønt sikkert fordi mange har gjort som denne damen. Selv så pleier jeg å ta av pizzaesken rett og slett for å spare plass, handler med sekk og vil helst ha alt på plass der. Ellers så ser jeg titt og ofte små barn som løper og slikker på smågodt og tar opp i disse boksene og når de får beskjed så passer foreldrene på de inntil den butikkansatte forsvinner og så la de barna gå på godtejakt igjen... Til og med barnet mitt reagerte når hen så det...og hen var da 5 år. Å gå i butikken er litt av en opplevelse til tider... Anonymkode: d12e7...47e
AnonymBruker Skrevet 27. mai #19 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (På 25.5.2026 den 11.00): Kål pleier vel oftest uansett å ha pris pr stk, ikke kilopris. Anonymkode: 7b580...2a0 Ordinær hodekål har vel alltid kilopris. Anonymkode: c0af4...71f 3
Million Skrevet 27. mai #20 Skrevet 27. mai Jeg har ikke sett noe slik atferd selv, men det høres jo helt koko ut. Å legge søppelet sitt i hylla der varene ligger? Har aldri gjort det selv. Det pleier forøvrig å være en søppelkasse i nærheten av frukt- og grøntdiskene, mener jeg. Der kaster de ansatte råtten og dårlig frukt/grønnsaker når de går gjennom hyllene og rydder. Der kan også kunder kaste det om de f.eks finner en helt råtten plomme eller noe. Jeg ville tatt av gresset på gulrøttene om jeg kjøpte gulrot i bunt med det på, rett og slett fordi den svære kvasten bare er i veien. Hva skal jeg med den i posene mine? Så den hadde jeg vridd av og kastet der. Hvis jeg så en søppelkasse, vel og merke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå