AnonymBruker Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Er det noen som bruker castor oil til hud for å stramme opp, spesielt på hals og kjeve? Blander du med noe annet i så fall, eller påfører du bare direkte? Anonymkode: 49d40...2d0
AnonymBruker Skrevet 24. mai #2 Skrevet 24. mai Det strammer ikke akkurat oop så mye, men det kan hjelpe med fuktighet hbis du smører fuktighetskrem inn først. La det trekke inn 5 minutter, deretter et tynt lag castorolje oppå. Samme rundt øyene og på leppene. Anonymkode: 50bbd...e37 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #3 Skrevet 24. mai Slapp hun skyldes jo at man muster collagenet i huden. Det er ingenting man smører på utenfra som kan bøte på det. Anonymkode: 7eb09...33c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai Da ville jeg heller brukt rosehip oil (nype olje) 😊 Fra nett: Nypeolje er en næringsrik, lett ansiktsolje kjent for sine sterkt regenererende egenskaper, ideell for å fukte huden, redusere arr og fine linjer, samt gi glød. Den er rik på fettsyrer, antioksidanter og vitamin A (retinoider), noe som gjør den effektiv mot aldringstegn og ujevn hudtone. Anonymkode: ff668...936 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai Jeg har brukt castor oil som siste steg i hudpleierutinen på kvelden. Strammer ikke opp, men gir mye fukt og jevner ut hudtone og tekstur. Huden min er mye bedre nå etter to år med den. Jeg bruker den også på føttene hver kveld, i hårtuppene og på neglbåndene. Drøy i bruk, har en flaske i over ett år, koster 250 kr. Anbefales 😊 Anonymkode: bd36d...bf3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai Jeg blandet castor oil med min vanlige fuktighetskrem i går da jeg la meg, og syntes det fungerte bra, så tror jeg vil fortsette med det litt. Jeg bruker allerede retinal, men kun om vinteren, så nypeolje er kanskje litt overkill? Anonymkode: 49d40...2d0
AnonymBruker Skrevet 24. mai #7 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg blandet castor oil med min vanlige fuktighetskrem i går da jeg la meg, og syntes det fungerte bra, så tror jeg vil fortsette med det litt. Jeg bruker allerede retinal, men kun om vinteren, så nypeolje er kanskje litt overkill? Anonymkode: 49d40...2d0 Én olje. Ikke behov for rosehip om du alleredr bruker castor. Men ta et lag fuktighet på huden alene først. Så kan du ta castor eller casto+fuktighetskrem! Anonymkode: 50bbd...e37
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men ta et lag fuktighet på huden alene først. Så kan du ta castor eller casto+fuktighetskrem! Hvorfor det? Anonymkode: 49d40...2d0
AnonymBruker Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor det? Anonymkode: 49d40...2d0 For å låse inn fuktighet i huden. Når du kun bruker fuktighet innblandet i oljen, trekker ikke nok av den inn i huden din. Anonymkode: 50bbd...e37
Andee Skrevet 29. mai #10 Skrevet 29. mai Ja har i lang tid laget olje med mandel ig castor olje vase, og brukt bl a frankincense dråper i. Nydelig, særlig m gua sha. Castor er den oljen som trenger dypes inn i huden, men er seig alene, så fin å blande ut. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #11 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (På 24.5.2026 den 15.21): For å låse inn fuktighet i huden. Når du kun bruker fuktighet innblandet i oljen, trekker ikke nok av den inn i huden din. Anonymkode: 50bbd...e37 Nei nei, ikke bruk fuktighetskrem under Castro olje. Poenget er et castor olje penetrerer dypt inn i huden og det er naturlig, ikke putt noe greier under. Anonymkode: 9667e...deb 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #12 Skrevet 29. mai Nei. Men husk folkens at oljer gir ikke fuktighet, de holder fukten (hydrerende produkter) låst fra å fordampe. Skal man stramme opp huden så gir hydrerende produkter huden mer elastitet, vitamin-a gjør at huden regenereres raskere, men alderdommen kommer uansett, det må ofte sterkere lut til enn hudpleie Anonymkode: 3beb3...5e1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #13 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (På 23.5.2026 den 19.52): Er det noen som bruker castor oil til hud for å stramme opp, spesielt på hals og kjeve? Blander du med noe annet i så fall, eller påfører du bare direkte? Anonymkode: 49d40...2d0 Ja absolutt. Påfør direkte på ren hud. Castor olje er fantastisk og noen bruker det til og med til å bedre arr og cyster i huden. Den penetrerer dypt og løser opp ulumskheter under huden. Folk bruker Castro oil packs på mage og bryst også, også på leveren osv i tro om at den penetrerer og drar ut toxiner, Anonymkode: 9667e...deb 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #14 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei nei, ikke bruk fuktighetskrem under Castro olje. Poenget er et castor olje penetrerer dypt inn i huden og det er naturlig, ikke putt noe greier under. Anonymkode: 9667e...deb Les deg bedre opp! Anonymkode: 50bbd...e37
AnonymBruker Skrevet 29. mai #15 Skrevet 29. mai Jeg bruker castor oil og retinol på natt, og nyperose olje på dagen. Lar oljene sitte litt mens jeg pusser tenner, så påfører jeg retinol/ dagsprodukter. Fungerer veldig fint, og er fornøyd med huden. Billig er det også.. Jeg har veldig lite rynker på ansikt og hals. Kremer fungerer dårlig alene lenger. 50 år. Anonymkode: 8392d...40f
AnonymBruker Skrevet 31. mai #16 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (På 29.5.2026 den 13.52): Jeg bruker castor oil og retinol på natt, og nyperose olje på dagen. Lar oljene sitte litt mens jeg pusser tenner, så påfører jeg retinol/ dagsprodukter. Fungerer veldig fint, og er fornøyd med huden. Billig er det også.. Jeg har veldig lite rynker på ansikt og hals. Kremer fungerer dårlig alene lenger. 50 år. Anonymkode: 8392d...40f Hvor lenge har du brukt retinol? Må jeg til hudlege for å få skrevet ut resept på det? Fastlegen sa jeg var for ung men jeg er jo 46 år. Ikke så ung lenger. Anonymkode: 63711...dbb
Roci Skrevet 1. juni #17 Skrevet 1. juni (endret) AnonymBruker skrev (På 31.5.2026 den 9.21): Hvor lenge har du brukt retinol? Må jeg til hudlege for å få skrevet ut resept på det? Fastlegen sa jeg var for ung men jeg er jo 46 år. Ikke så ung lenger. Anonymkode: 63711...dbb Tretinoin må skrives ut av lege, men ikke retinol eller retinal (retinaldehyd). Tretinoin er ren A-vitaminsyre, mens retinol og retinal er noe mildere -men fortsatt effektive varianter, såkalte derivater av tretinoin. Både retinol og retinaldehyd omdannes til svakere konsentrasjoner av tretinoin når de kommer i kontakt med enzymene i huden, i en prosess som kan forklares omtrent slik: Retinol esters -> retinol -> retinaldehyd -> tretinoin Om du vil begynne med retinol, anbefales det vanligvis å starte med en konsentrasjon på 0,1 - 0,3 %, og det er noen forholdsregler som er viktige å ta. Patch test før du begynner å bruke produktet i ansiktet. Påfør en liten mengde produkt under haken eller bak øret, og vent i minst 24 timer. Hvis det ikke har oppstått noen reaksjon, skal det være trygt for deg å bruke produktet. Begynn med et par kvelder i uka de første 2-3 ukene, øk deretter til 3 kvelder i uka de neste 2-3 ukene osv. Det er viktig med gradvis tilvenning for å unngå å skade huden. Bruk av retinoider gjør huden mer solsensitiv, så det er ekstra viktig å være nøye med solbeskyttelse med høy faktor. Det anbefales forøvrig ikke å starte med retinoider om sommeren hvis du er "nybegynner". Huden kan også få økt behov for fukt når du starter med retinoider, så kanskje finner du ut at du trenger en rikere krem enn tidligere. Husk å lese brukerveiledningen på produktet grundig før du begynner å bruke det. Som de fleste aktive ingredienser er retinoider potensielt hudirriterende, men du kan unngå det så lenge du bruker produktet riktig. Det tar vanligvis i8-12 uker før du kan forvente å se synlige resultater på linjer og rynker, men mange opplever bedring av hudstruktur og jevnere hudtone etter noen ukers bruk. Håper dette kan være til hjelp 😊 Endret 1. juni av Roci
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå