Bønna Skrevet 13. april 2006 #1 Del Skrevet 13. april 2006 Det værste med disse israelerne er at de bruker ubemannede dronefly som flyr over palestiniske områder og skyter på sivile biler. Om palestinere hadde hatt de samme dronene så hadde de vel neppe hatt selvmordsbombere? ← Jeg trodde du mente selvmordsbomberne burde leve for å kjempe videre en annen dag, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 13. april 2006 #2 Del Skrevet 13. april 2006 Bønna, når var det palestinerne begynte med selvmordsbombere? Var det ikke under det første intifadian i 87? Hadde palestinerne hatt apachehelikoptere og f-16 fly og tomahawkmissiler så hadde de vil neppe sprengt seg sjøl i lufta? Palestinerne har ikke så mye som en tanks en gang, mens jødestaten israel har atomvåpen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 13. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 13. april 2006 Hadde palestinerne hatt apachehelikoptere og f-16 fly og tomahawkmissiler så hadde de vil neppe sprengt seg sjøl i lufta? Nå mener jeg bestemt å huske at du mente det var meningsløst å være selvmordsbomber, og at du argumenterte for at selvmordsbomberne heller burde leve for å kjempe videre en annen dag. Betyr det at du har skiftet mening? Og at du er enig i at livet faktisk kan gis mening i døden? Palestinerne har ikke så mye som en tanks en gang, mens jødestaten israel har atomvåpen.... ← Ja, og hva så? Til sammenligning kan vi nevne at jødenes arabiske naboer har programfestet utslettelse av staten Israel, mens Israel aldri har brukt sin militære overlegenhet til å utslette sine arabiske naboer. Palestina eksisterer faktisk på jødenes nåde. Hvis jødene ville, kunne de utslettet Palestina her og nå. Du kan ikke si at de ikke kan det fordi det hadde blitt et helvetes rabalder. Det hadde blitt et helvetes rabalder en stund. Men de hadde utslettet Palestina, og før eller senere ville bråket lagt seg. For Usa vil ikke stoppe dem. Og deres arabiske naboer evner ikke å stoppe dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. april 2006 #4 Del Skrevet 14. april 2006 Selvsagt er det meningsløst å være selvmordsbomber. Jeg hadde aldri giddet å sprengt meg sjøl i lufta, men det er sikkert fordi jeg ikke har noen grunn til det. Men dersom IDF hadde brukt bulldosere mot blokka jeg bor i eller mossadagenter hadde sprøytet gift inn i øregangen på pappaen min slik de gjorde med hamasmedlemmet Khaled Meshal i 1997 så kanskje jeg ville finne livet litt mer meningssløst. Det sjukeste med israeljødene er at de tror de eier hele verden, vi må ikke glemme at israelske mossad (etterretning) drepte jo en uskyldig marokkaner (kelneren Ahmed Bouchikhi ) på lillelammer i 1973 (forøvrig vet jo alle at mossad drepte feil kar, de trodde de drepte palestineren Ali Hassan Salameh). Hva kan vi gjøre mot sånne israeljøder da? Mitt forslag er å utstyre palestinere med israelske minervatankser så slipper vi steinkastende ungdom og andre forvirrede sjeler som tror det lønnner seg med selvmordsbombere. Hadde palestinere hatt egen hær så hadde de jo heller ikke vært terrorister, - men soldater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 14. april 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Selvsagt er det meningsløst å være selvmordsbomber. Jeg hadde aldri giddet å sprengt meg sjøl i lufta, men det er sikkert fordi jeg ikke har noen grunn til det. Men dersom IDF hadde brukt bulldosere mot blokka jeg bor i eller mossadagenter hadde sprøytet gift inn i øregangen på pappaen min slik de gjorde med hamasmedlemmet Khaled Meshal i 1997 så kanskje jeg ville finne livet litt mer meningssløst. Nå motsier du deg selv. Kan døden gi livet mening? Eller kan det ikke? Det sjukeste med israeljødene er at de tror de eier hele verden, vi må ikke glemme at israelske mossad (etterretning) drepte jo en uskyldig marokkaner (kelneren Ahmed Bouchikhi ) på lillelammer i 1973 (forøvrig vet jo alle at mossad drepte feil kar, de trodde de drepte palestineren Ali Hassan Salameh). Det sjukeste er jo du totalt ignorerer forløpet for drapet på Lillehammer. Det er like sjukt som at du fullstendig overser at hele araberverdenen har utslettelse av staten Israel på agendaen. Mitt forslag er å utstyre palestinere med israelske minervatankser så slipper vi steinkastende ungdom og andre forvirrede sjeler som tror det lønnner seg med selvmordsbombere. Hadde palestinere hatt egen hær så hadde de jo heller ikke vært terrorister, - men soldater. ← Hvorfor skal vi ensidig støtte palestinerne? En annen ting er at jeg for min del aldri har sagt at palestinerne er terrorister. Tvert i mot anerkjenner jeg deres rett til å kjempe for sitt eget folk. Endret 14. april 2006 av Bønna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. april 2006 #6 Del Skrevet 14. april 2006 Om døden gir mening? Tja, israelerne brukte jo helikoptere for å likvidere rullestolbrukeren Ahmed Yassin. Det ga vel jødene mening vil jeg anta? hva tror du bønna? - Jeg sier bare at mossad drepte en uskyldig kelner på lillehammer. Hvorfor de gjorde det aner jeg ikke, kanskje du kan fortelle? Om vi ensidig skal støtte palestinerne? hmm... har raufoss eller kongsberg solgt noen våpen til palestinere? Tidligere forsvarsminister devold lot jo israelerne trene ubåter ved norske farvann sør for kristiandsand så sent om i 2002 eller 2003 om jeg husker rett. Du vet bønna, jeg sier ikke at jødene eller palestinere har rett, hadde det vært opp til meg så skulle de fått bo i fred sammen. Men det vil jo aldri la seg gjøre, den muslimske befolkning er større enn jødebefolkningen i storisrael, så hvis alle fikk stemmrett til knesset så ville det nok ikke henge noen davidstjerne i taket der lengere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 14. april 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Om døden gir mening? Tja, israelerne brukte jo helikoptere for å likvidere rullestolbrukeren Ahmed Yassin. Det ga vel jødene mening vil jeg anta? hva tror du bønna? Nå prøver du bare å vri deg unna spørsmålet. Men hvis du ikke vil forholde deg til det på en ærlig måte så er det greit for meg. Vi behøver ikke gjøre dette til en konkurranse for min del. Jeg sier bare at mossad drepte en uskyldig kelner på lillehammer. Hvorfor de gjorde det aner jeg ikke, kanskje du kan fortelle? Nå skuffer du, Waco. Jeg regner med at du egentlig vet at det hadde en sammenheng med drapet på jødiske idrettsutøvere i OL i Munchen i 1972. Jeg regner også med at du vet at drapet på Lillehammer var en konsekvens av at jødene tok feil av en uskyldig kelner og en arabisk drapsmann. Om vi ensidig skal støtte palestinerne? hmm... har raufoss eller kongsberg solgt noen våpen til palestinere? Tidligere forsvarsminister devold lot jo israelerne trene ubåter ved norske farvann sør for kristiandsand så sent om i 2002 eller 2003 om jeg husker rett. Det er ikke SV som har styrer norsk utenrikspolitikk. Både du, jeg og gudene er meget vel klar over det. Men jeg antar at du også vet at i norsk politikk kan du ikke kalle deg venstreorientert uten ensidig å støtte palestinerne. Jeg regner med at du er fullstendig klar over at jeg som SV-medlem ville blitt korsfestet dersom jeg ga offentlig uttrykk for mine meninger i partiet? Du vet bønna, jeg sier ikke at jødene eller palestinere har rett, hadde det vært opp til meg så skulle de fått bo i fred sammen. Jeg er ikke uenig i den fantasien. Men av og til må man forholde seg til virkeligheten også. Men det vil jo aldri la seg gjøre, den muslimske befolkning er større enn jødebefolkningen i storisrael, så hvis alle fikk stemmrett til knesset så ville det nok ikke henge noen davidstjerne i taket der lengere... ← Nettopp! I virkeligheten hadde jødene blitt utslettet dersom de tillot reelt demokrati. Hvor rasjonelt vil du si det da er av jødene og tillate demokrati? Du er kanskje av den oppfatning av palestinerne er de eneste som legitimt kan forsvare sitt eget folks krav til land? Endret 14. april 2006 av Bønna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. april 2006 #8 Del Skrevet 14. april 2006 Jeg støtter ikke palestinerne. Personlig har jeg møtt et par palestinere, og begge to fulle av faen prøvde å lure meg. Men jeg har hatt sex med en jødejente, og det ga meg mer selvtillit enn å bli bøffa av hallikpalestinere. Så kan på mange måter forstå at verden er møkklei disse palestinerne som for det meste opptrer som gatebarn, i forhold til disse utdannede jødene som blomstrer med selvtillit, kultur, visdom, makt og anerkjennelse. Skjelver ikke verden for atomanlegget i dimona kanskje? Vil ikke Ehud Olmert bli like mektig som putin i moskva, bush i washington, Hu Jintao i beijing og blair i london? Er det noen som liksom kødder med bush dengang han ba husseinfamilien forlate palasset sitt i bagdad? Er det noen som tøyser med putin selv om han slakter tjetnsenia, eller noen som forteller Hu Jintao at taiwan IKKE er en del av kina? Du forteller bønna at hamas og plo er imot opprettelsen av staten israel, men vil israel ha palestina da???? Hadde palestinerne vært de store, var det palestinerne som fikk lov til å være med i ol i munchen i 1972, og hvis amerikanerne satte ambassaden sin i jerusalem på palestinsk side og ikke israelsk, og hadde palestinerne fått være med på å utvkle joint strike fighter og ikke israelerne.... Ja da kjære bønna,... hadde jeg vært på israelsk side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. april 2006 #9 Del Skrevet 14. april 2006 Forresten har lillehammerdrapet utført av mossadagenter flere konsekvenser i norge enn bare at mossad tok feil. F eks den norske Delta-styrken som nylig hadde tredve års jubileum ble jo opprettet som en direkte konsekvens av kelnerdrapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 29. mai 2006 #10 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg lurer på hvorfor man aldri får noen svar? Selv på internett har folk med det å unngå å svare. Man vil ikke diskutere lengere, man vil heller ha debatt enn dialog, - trist, men sant, - og enda mer trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 13. august 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Jeg lurer på hvorfor man aldri får noen svar?← Først vil jeg beklage at jeg ikke har sett denne tidligere. KG er ganske dårlig, i den forstand at man ikke har en funksjon for å se svar til deg. Litt eldre tråder forsvinner dermed lett når epostkassa blir full av meldinger fra nyere tråder. Dernest vil jeg si at du ikke har spesielt mye å klage over. Selv er du ikke akkurat den som innbyr til dialog. Du har faktisk ikke forholdt deg til et eneste ett av argumentene mine i denne tråden. Det går mest i klaging over at ikke alle støtter deg i ditt forsvar av dem du mener er de svakeste. Du henviser til at Israel er overlegen de palestinske araberne, og at dette faktum dermed er nødt til å generere støtte til palestinerne. Men samtidig ignorerer du at palestinerne har støtte fra hele den arabiske og muslimske verden, og at den arabiske og muslimske verden inntil helt nylig hadde programfestet utslettelse av den israelske staten. Noen av dem, slik som Iran og Syria, har det fortsatt. Hvordan kan du så enkelt velge side i en slik konflikt? For ikke å snakke om så enkelt fordømme de som ikke er enig med deg? Endret 13. august 2006 av Bønna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå