Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #1 Skrevet 14. april 2006 Ser de har tenkt å bombe Iran nå......skal det ingen enda ta??? Jeg BLIR så trett og lei av "land of hope and glory"......jeg lurer på hva agendaen deres egentlig ER der nede i Midtøsten? Er det fullstendig verdensherredømme og forandring av globusen min slik jeg lærte kjenne den? Og dette av en gjeng som ikke klarer å finne Europa på kartet engang.... Hva er det Iran har gjort dem tro? Her er det bare å grave seg ned!
talin Skrevet 14. april 2006 #2 Skrevet 14. april 2006 Ser de har tenkt å bombe Iran nå......skal det ingen enda ta??? Hva er det Iran har gjort dem tro? ← Forsøk med at Iran er en stors sponsor av terrorisme. De at de forsøker å skaffe seg atomvåpen vill gjøre at de blir meget vanskelig å få dem til å stoppe med dette. Men de verste med et Iran som besitter atomvåpen er at resten av Midtøsten vill med stor sannsynlighet forsøke å skaffe seg våpen. De er ikke bare USA som er bekymret for dette. Iran fikk tidligere i måned en enstemmig melding ifra sikkerhetsrådet om at de måtte stoppe med anriking av uran.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #4 Skrevet 14. april 2006 Jeg lurer på hvorfor akkurat USA skal ta seg av dette og ikke FN.
Gjest Donna Skrevet 14. april 2006 #6 Skrevet 14. april 2006 Alle og enhver burde vært bekymret over Iran og deres atomprogram - men som vanlig så finner norske sosialister mer feil ved USA.
talin Skrevet 14. april 2006 #7 Skrevet 14. april 2006 (endret) Jeg lurer på hvorfor akkurat USA skal ta seg av dette og ikke FN. ← Så de har ikke kommet noen beskjeder ifra IAEA eller UNSC. Som begge er deler av FN systemet? Endret 14. april 2006 av talin
Gjest King James II Skrevet 14. april 2006 #8 Skrevet 14. april 2006 Forsøk med at Iran er en stors sponsor av terrorisme. ← Ja som USA Skaper. Uansett så er jeg i mot at de skal ha atomvåpen..Men det finnes ingen bevis at de holder på og lagre det. At de har anakrert ( Feil ord men samme det ). så betyr ikke det at de skal lage atomvåpen. for og vere ærlig det er naivt og tro på det USA sier..man spør jo hvor var massødlegelse våpene. men for og si dette til slutt om Iran faktisk lager atomvåpner. Så burde ikke lande invaderes da kan man bare bombe anlegende.
Gjest gotthard Skrevet 14. april 2006 #9 Skrevet 14. april 2006 iran er et sykt land, men usa er da jaggu ikke no bedre.... usa ønsker at kunn de landene de kontrolerere skal ha masseødlegelsesvåpen, israel osv, fordi usa har panikk for at noen snart begynner og si høyt stopp til den rollen de selv har påtatt seg her i hverden, kort fortalt så stoler jeg ikke en gang på at iran er en terror stat bare fordi usa sier det, usa vil være den eneste uovervinelige makten i hverden,, syke folk
talin Skrevet 14. april 2006 #10 Skrevet 14. april 2006 Uansett så er jeg i mot at de skal ha atomvåpen..Men det finnes ingen bevis at de holder på og lagre det. At de har anakrert ( Feil ord men samme det ). så betyr ikke det at de skal lage atomvåpen. for og vere ærlig det er naivt og tro på det USA sier..man spør jo hvor var massødlegelse våpene. men for og si dette til slutt om Iran faktisk lager atomvåpner. Så burde ikke lande invaderes da kan man bare bombe anlegende. ← Problemet her er at Iran har holdt skjult sitt uranprogram for IAEA i 18 år. Iran har skrevet under på NPT avtalen, denne avtalen gir Iran rett på sivil atomteknologi i bytte mot at de fra sier seg de å utvikle atomvåpen. De å anrike uran til bruk i atomreaktorer har de lov til under NPT. Siden de har lov til de så bør en spørre seg hvorfor har de da holdt skjult denne aktiviteten for IAEA i 18 år. Problemet med å bombe Irans atomvåpen program er at programmet er spred over hele Iran. I tillegg så er mange av fasilitetene bygget langt under bakken. Noe som igjen får en til å lure på hvorfor? Man graver da ikke ned anlegg fordi de er gøy. man graver ned anlegg for at de ikke skal bli bombet.
Gjest King James II Skrevet 14. april 2006 #11 Skrevet 14. april 2006 Tja hvor mye skjuler ikke USA`? Russland...Kina osv Men jeg tror uansett ikke invasjon av Iran. At de skjuler ting ja det er misteksomt. Men vilket land skjuler ikke noe ? uansett Invasjon må bare skje når det ikke er mulig og løse dette på en annen måte.
Gjest gotthard Skrevet 14. april 2006 #12 Skrevet 14. april 2006 og om de skal innvandere iran så får de en helt annen kamp enn irak ga, iran er noe bedre utstyrt kan mann si....
talin Skrevet 14. april 2006 #13 Skrevet 14. april 2006 Men jeg tror uansett ikke invasjon av Iran. At de skjuler ting ja det er misteksomt. Men vilket land skjuler ikke noe ? ← Ja, men hvorfor skjule noe som landet kan gjøre helt offentillig? Samtidigt som de da sprer prosjektet og graver der ned under bakken?
Gjest King James II Skrevet 14. april 2006 #14 Skrevet 14. april 2006 (endret) og om de skal innvandere iran så får de en helt annen kamp enn irak ga, iran er noe bedre utstyrt kan mann si.... ← Ja de har faktsik en skikkelig hær. Endret 14. april 2006 av Trajan Cicero
Gjest King James II Skrevet 14. april 2006 #15 Skrevet 14. april 2006 Ja, men hvorfor skjule noe som landet kan gjøre helt offentillig? Samtidigt som de da sprer prosjektet og graver der ned under bakken? ← Alle land skjuler noe. Man kan jo spør seg om vis Iran hadde vert aliert med USA og EU ville noen da brydd seg om de fikk atomvåpen ? hvorfor skjule det er vel noe bare Iran kan svare på-
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 14. april 2006 #16 Skrevet 14. april 2006 Alle og enhver burde vært bekymret over Iran og deres atomprogram - men som vanlig så finner norske sosialister mer feil ved USA. ← Enig. Spørsmålet er heller ikke hva Iran har gjort, men hva de er i stand til å gjøre. Potensielle trusler er reelle nok. USA er fortsatt en av de største supermaktene i verden, derfor tillater de seg dette. FN har ikke den samme rollen, så det blir feil å blande FN inn i alt nasjonalstater/supermakter foretar seg.
Gjest gotthard Skrevet 14. april 2006 #17 Skrevet 14. april 2006 hvor mange her bryr seg nevnehverdig om at israel har atomvåpen? men jeg trur vel de fleste ville hvert bekymret om israel ikke var nikkedukker for usa.
talin Skrevet 14. april 2006 #18 Skrevet 14. april 2006 hvor mange her bryr seg nevnehverdig om at israel har atomvåpen? men jeg trur vel de fleste ville hvert bekymret om israel ikke var nikkedukker for usa. ← Israel er faktisk bare en antatt atomvåpen makt.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2006 #19 Skrevet 14. april 2006 Israel er faktisk bare en antatt atomvåpen makt. ← Nei Israel er en atomvåpen makt.
talin Skrevet 14. april 2006 #20 Skrevet 14. april 2006 Nei Israel er en atomvåpen makt. ← Så har du sett disse våpene til Israel?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå