Gå til innhold

Presentasjonstråd


Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Hei! Såg ikke denne tråden før nå jeg, sorry :sjenert:

Alt gikk bra på ultralyden, vi fikk også se at det blir en gutt. Han ville vise oss det ;) Så det gleder vi oss til. Skal bli deilig med en baby i hus snart.

Er veldig skeptisk på det med søskensjalusi da.

Så jeg tror vår største forbredelse må være å ta godt vare på vår datter midt oppi alt som skal skje.

Enn du? har du vært på ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Såg ikke denne tråden før nå jeg, sorry  :sjenert:

Alt gikk bra på ultralyden, vi fikk også se at det blir en gutt. Han ville vise oss det ;) Så det gleder vi oss til. Skal bli deilig med en baby i hus snart.

Er veldig skeptisk på det med søskensjalusi da.

Så jeg tror vår største forbredelse må være å ta godt vare på vår datter midt oppi alt som skal skje.

Enn du? har du vært på ultralyd?

Denne var ment til deg: Susan Sto Helit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Såg ikke denne tråden før nå jeg, sorry  :sjenert:

Alt gikk bra på ultralyden, vi fikk også se at det blir en gutt. Han ville vise oss det ;) Så det gleder vi oss til. Skal bli deilig med en baby i hus snart.

Er veldig skeptisk på det med søskensjalusi da.

Så jeg tror vår største forbredelse må være å ta godt vare på vår datter midt oppi alt som skal skje.

Enn du? har du vært på ultralyd?

Vært på UL, ja... Begynner å bli en stund siden....

Fikk jo se verdens nydeligste lille nurk! :hjerter:

Vi forsøkte ikke å se kjønn, og fikk heller ikke vite. (Synes det er koselig å fundere på det ennå. :) )

Nå er dette min første, så søskensjalusi trenger vi ikke å tenke på ennå. Men jeg tror det er et viktig tema for dere som har en fra før. Det er sikkert lett å fokusere på den nye lille som trenger så mye oppmerksomhet og stell, og "glemme" litt den som er større og mer selvgående.

Godt å høre at du har fokus på dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, Achmed, mann, 26 år og klar for å bli førstegangspappa. Vet ikke helt når terminen er, men jeg går nå og venter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Achmed, mann, 26 år og klar for å bli førstegangspappa. Vet ikke helt når terminen er, men jeg går nå og venter...

venter du på at dama skal bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Heisan

Har vært litt dårlig til å følge med her på denne tråden, men nå nærmer det seg faretruende fort for alle sammen til de store dagene.

Har alle det bra? Har dere begynt å forbrede innkjøp evnt tatt fram igjen pent brukt utstyr?

Har sett igjennom alle mine sønns tidligste klær. Tatt fram og vasket det som kan brukes til en jente (vi får jente denne gangen med litt over 90 % sannsynlighet) + gulpekluter, tisselakner, helsetepper ol.

Har også gått litt bananas i rosa og rød delen av div. barneklærbutikker.

Har tatt fram igjen bagvogn, voksipose, bilsete og kurv.

Kan vel ikke si at jeg er helt klar (som jeg har planer om å bli), men jeg er klar nok. Går snart inn i uke 36.

Skal jobbe i to uker til på jobb, men det blir tøffere og tøffere for hver dag.

Er hoven og tung, men har jo ikke vondt noe sted så klager ikke så mye...

Hadde vært artig å hørt fra dere som har presentert dere her før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker til termin idag!!

Her er det meste på plass nå, babytøy og sengetøy er vaska, voksi-posen likeså, og den er knytta og lagt på plass i vogna, senga er redd opp (og har fått et stort håndkle over så det ikek skal støve ned...)

Jeg begynner også å bli litt hoven i beina, men ikke så mye som med forrige.. Bekkenet krangler ikke så mye som tidligere (får fysio-behandling), halsbrannen er nesten borte, jeg har fått nattesøvnen tilbake!!

Hodet var festa allerede for en mnd siden, så ho er klar til å komme ut!

Håper ho ikke har altfor god tid da. For jeg begynner å bli fødeklar, uten å ha blitt rastløs enda.

Noen andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 dager igjen..

Jeg er fødeklar!!!

Jordmor sa jeg måtte nok belage meg på å gå over termin, de fleste gjør det.. :grine:

Hun ligger med hodet ned, men ikke festet...

Men det kan vel skje bare dager før fødsel

MÅ det være festet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det MÅ vel ikke være festa, men hos førstegangs så er det hvertfall mest vanlig, og gjerne i god tid. Men du får slå deg til ro med at ho kommer når ho kommer ;)

Fint lite vi får gjort hvertfall!

Jeg forbereder meg på å gå over, men samtidig så må endel ting organiseres allerede fra denne uka, ifall noe skulle skje, for annahver uke har vi jo tre unger i hus, og de resterende så er dattera mi her. Så i alle tilfelle så har vi ordna oss med ringehjelp ;)

Sånn sett var det mye enklere å være førstegangs må jeg si! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33+3, og siden min første kom 37+2, har jeg fått beskjed om at det ikke er usannsynlig at denne også kommer i god tid før termin.

Ellers er jeg lei av å være gravid. Jeg har vært mye kvalm og sliten og er nå sykmeldt fram til permisjonsstart pga mye vonde kynnere.

Jeg gleder meg masse til lilletulla kommer :hjerter_rundt: . Er vel ganske klar mtp utstyr (har mye fra førstemann). Av store ting mangler vi barnesete og stellebord, samt at moren min må få gjort ferdig babykurven. Barnerom er derimot ikke klart; mannen må få laget seg arbeidsrom i kjelleren først, så vi kan ta i bruk nåværende arbeidsrom som barnerom. Uansett skal babyen sove hos oss den første tiden, så det får ta den tiden det tar.

Babyen ligger rett vei, men er ikke festet. Fra å være en moderat størrelse babymage, har magen min vokst enormt de siste par ukene.

Vekten min ligger på ca + 10 fra ugravid tilstand, og jeg gleder meg utrolig til å begynne å trene, komme i form og bli tynn igjen etter fødsel. Dessuten gleder jeg meg til å nyte et glass vin!

Innspurten går sakte, altså, men nå er det ikke lenge til vi får hilse på gullungene våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare klokka tipper midnatt nå, så er jeg 34+0! :hoppe:

Det meste begynner å være klart, men det er også delvis fordi jeg begynner å bli sliten og tung i kroppen, og regner ikke med at det passer så godt å ordne ting mot slutten.

Mangler skinnpose, men regner med vi får i barsel/julegave.

Og så er kurven vi skal bruke ennå uten stoff rundt, men det skal ordnes på fredag.

Er fryktelig sliten for tiden, og har blitt 50% sykemeldt. (Noe som merkelig nok har redusert tidsmengden på KG også. )

Babyen har ligget med hodet ned en stund, og jeg håper på å få beskjed om at det er festet ved neste JM besøk. (JM mente det kanskje ikke var langt unna sist, for to uker siden.)

Svigermor spår tidlig fødsel på grunn av dette, og jeg håper jo litt at hun har rett.

Dette er nemlig en Julegave jeg gjerne tar i god tid før jul!

Har ikke hatt den stoe vektøkningen i svangerskapet, men har vel ca + 4kg så langt. (Men gikk veldig ned i begynnelsen, og tror egentlig vektøkningen burde vært regnet utifta laveste vekt. De kiloene er nok borte fra kroppen min permanent. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 36 uker på vei.

Alt står bra til. Forrige uke var jeg på jobb og jeg hadde sikkert 20 kynnere på en og samme dag, så nå tror jeg at jeg skal begynne å ta livet litt mer med ro.

Skal ut i permisjon neste uke.

Har hatt ofte kynnere siden forrige uke, så spørs om noe er på gang om ikke så alt for lenge.

Har fått spy-sjuka idag, ble smittet av min datter. så jeg har kastet opp 6 ganger, og det er jammen slitsomt når manhar stor mage!

Kjennes ut som jeg begynner å bli bedre nå.

Var også nylig på ultralyd. Jordmor trodde gutten var litt liten, men alle mål var som de skulle være. Han låg med trutmunn når jeg såg han på skjermen, he he.

Håper d blir fødsel snart, selv om d er 4 uker til termin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En uke til termin idag!! :hoppe:

Hodet var festet for 5 uker siden, så det trenger ikke bety tidlig fødsel det..

Har ikke så mye nytt å berette siden sist igrunn, hatt litt stikkinger der nede, men det er ikke så ofte, og kynnerne har avtatt. Så jeg regner med at denne frøkena har verdens beste tid, ikke noe hastverk med å bli født her nei!

Ønsker alle lykke til framover hvertfall, håper dere er flinke å oppdatere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...