Gå til innhold

Presentasjonstråd


Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Kanskje på tide med en presentasjonstråd? Mange kjenner hverandre fra dagbøker, men noen gjør det ikke. Her kan vi bli littegranne kjent, de som vil! Fritt fram hva vi skriver!

Jeg er i hvertfall Epona! Er 28, og jeg og sambo venter vårt første barn til høsten, vi gleder oss veldig! Det er nå tre år siden vi begynte å prøve, og veien hit har vært lang, slitsom og veldig tung. Men nå er vi her, og jeg har termin 4. november. :danse: Er i skrivende stund 11+1, og har allerede sett vår lille på UL tre ganger! Helt fantastisk å se den lille bevege seg inni meg, men det føles helt uvirkelig at knøttet er inni der hele tiden, liksom! Vi har forresten bestemt oss for at vi ikke vil vite kjønn når den tid kommer, det har vi lyst å få vite når den lille blir født. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig med en sånn tråd!

Jeg går her inne under navnet Sensommerbruden. Er 28, men blir 29 før den lille kommer. Dette er vårt første barn, og vi har prøvd i litt over året. Termin er 8.desember, så alt tyder på at det blir baby før jul.

Er ikke kommet lenger enn 6+2 ennå, men satser jo selvsagt på at dette går bra. Vi ønsker heller ikke å vite kjønn. Litt for at det ikke er viktig, og litt for å ikke pådytte barnet kjønnsroller før det er født. Tryggere med kjønnsnøytralt på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisan

Er Kitty er 27 år og venter mitt andre barn i slutten av november. Er i uke 10 og veldig glad for å være gravid igjen. Det er helt herlig.

Har fra før en helt herlig sønn på 2 år som jeg koser meg veldig sammen med. Og han er SÅ nysjerrig på alle som er mindre at dette tror jeg kan bli gøy ...og også sikkert litt slitsomt. Vel, vel. Akkurat nå så venter jeg på min første legetime som jeg skal ha midt i mai der jeg kan bli helt sikker på at det faktisk er en spire inni der. Det føles like utrolig denne gangen. Jeg vet at testene (2 stk) har vært positive, har ikke hatt mensen, har kjent ømme bryster og vært kvalm...men allikevel så er det så utrolig at jeg gleder meg til å høre at legen bekrefter det.

Blir gøy å kunne følge andre med samme terminmåned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Ja, jeg er altså Esperanza. Jeg er 25 år, gift og mannen min er 29 år. Dette er vårt første barn, og det er høyt ønsket. Vi begynte prøvingen i desember, og det klaffet etter tre- fire forsøk. Termin beregnet ut fra siste mensdato er 27.11.06.

Jeg har vært på første kontroll hos jordmor (uke 9), da var mannen med. Det var bare koselig, med litt prat og utdeling av informasjon.

I tillegg har vært hos legen på første kontroll (uke 10). Jeg gikk alene, tenkte at det ikke var nødvendig at mannen var med. Det angret jeg på etterpå... Jeg tok blodprøver og ble veid. Så skulle legen lytte på hjertet og lunger. Hun holdt på veldig lenge, og prøvde flere ganger. Så spurte hun om jeg var klar over at jeg har en bilyd på hjertet... Det har jeg aldri hørt noe om før.. Hun sa at den ikke gikk bort uansett om jeg holdt pusten eller ikke, og den var der når hun lyttet både framme og bak. Så den måtte sjekkes. Hun villle henvise meg til ultralydundersøkelse av hjertet på sykehuset. Jeg ble ganske satt ut, og skulle ønske mannen var der.. Hun sa at det ikke trengte å være noe å bekymre seg over, men det måtte undersøkes.

Så skulle brystene undersøkes. Jeg har tidligere hatt en cyste i brystet. Da hun kjente etter, kunne hun kjenne en kul. Det var nok sannsynligvis den gamle cysten som var kommet tilbake.. Den måtte vi følge med på, sa hun...

Så var det GU. Hun sa at jeg hadde en "lett-blødende mormunn".. Jeg vet ikke helt om jeg forsto hva det var. Jeg sa at jeg ikke har hatt noen blødninger. Hun sa at det nok var hormonelle årsaker til at den var slik. Jeg måtte ikke bli overrasket hvis jeg blødde litt etter samleie, men dersom jeg blødde mye måtte jeg ta kontakt...

I tillegg var blodtrykket mitt høyt. Hun målte flere ganger, fikk det ikke ned. Jeg har hatt litt problemer med "kontor-trykk" tidligere, så jeg skulle komme innom neste dag og prøve på nytt. Da var det litt lavere.

Uff, det ble litt mye for meg det legebesøket. Prøver å tenkte positivt. Jordmor sa at jeg kunne stikke innom i uke 14 for å høre fosterlyd. Ser fram til det!

Ellers har ikke jeg og mannen fortalt om graviditeten til noen ennå. Jeg er nå uke 11, og vi klarer nok ikke å holde oss særlig mye lenger.

Ble langt dette, men men.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Esperanza, det hørtes ut som det ble mye for deg på en gang. Du får ta med mannen neste gang, uansett, så han kan støtte deg hvis noe skulle komme opp.

Jeg var hos legen da jeg va 5+0, og skal igjen på onsdag, da er jeg 10+0. Legen min sjekket nesten ikke noe av det du forteller om.

Han sa det ikke lenger var så vanlig å ta GU, så lenge mor visste ca hvor lang på vei hun var. Brystundersøkelse gjorde vi heller ikke, men jeg har ikke hat cyste før heller.

Hadde heller ikke Forloveden med, og han blir nok ikke med nå heller.

Derimot har jeg time hos jordmor når jeg er ca 14 uker på vei. Da skal han være med, for jeg tror vi får høre hjertelyd. (Og det tror jeg er morro både for mor og far...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GU tok jeg fordi det var 3 år siden forrige celleprøve. Brystundersøkelsen var det legen som sa jeg skulle ha, uten at hun visste noe om cyste-historikken min. Virker som det er litt forskjellig praksis på ting. Jeg var lenge inne hos legen, og følte at hun var veldig grundig. Det er jo betryggende det da! :)

Esperanza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Gratulerer med graviditeten og velkommen i november-desembergjengen, Esperanza!

Var mange ting legen fant på undersøkelsen da, håper du blir grundig undersøkt videre. Bertyggende å vite at legen tar tak i ting og tar det seriøst.

Å få høre hjertelyden er herlig, det kan du glede deg til! Og ta med mannen, det er like stort for han! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er 27 år(fyller 28 før den lille kommer). Min kjære er 28. Jeg er snart ferdig utdannet allmennlærer og han er journalist. Vi hadde ingen prøveperiode.

Jeg har to sønner fra før av, så jeg føler meg litt som en veteran :ler:

Gleder meg kjempemasse til alt det spennnende som skal skje i ventetiden :)

Jeg har termin 29.desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg er 29, som mannen.

Giftet meg sist mnd, og hadde da vært gravid 11 uker. ;)

Vi skulle begynne prøvingen rett etter bryllupet, men OOPS..

Jeg hadde visst el FØR dag 13... :sjenert:

Vi jobber begge to. Jeg har lyst å søke ny jobb i permisjonstiden.

Mannen har en sønn på som blir 5 om noen mnd....

Syns det er litt vanskelig.. :forvirret:

Men det ble slutt med han og exen bare få mnd etter de fikk sønnen.

Denne gangen er det planlagt, mens han ble mast til barn med ex, og forholdet deres hanglet.

Nå er det vår baby og familie det gjelder.

Jeg gleder meg sånn til babyen lager liv der inne! :-D

Venter også spent på hjertelydmåleren, som jeg skal få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

Eg er 21 år år (blir 22 før babyen kjem) og venter mitt fyrste barn sammen med forloveden min. Me gifter oss i september, så dette var kom litt for tidlig, men me er kjempeglad for det begge to :)

Han har frå før ein sønn på 7, og eg syns som Epica over at det er litt vanskelig, men slik er det berre og me prøver å gjere det beste ut av vår situasjon :)

No gleder me oss veldig til familielivet og koser oss med graviditeten.

Er no i veke 13, og skal til jordmor i slutten av veka, det blir spennande!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Han har frå før ein sønn på 7, og eg syns som Epica over at det er litt vanskelig, men slik er det berre og me prøver å gjere det beste ut av vår situasjon  :)

Ja det er det viktigste ;)

Starter du en dagbok i nabolaget? :hoppe:

*håååper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :vinke:

Jeg er Orthia, 32 år og fra Oslo.

Har termin 8. desember, så jeg er da 12+? nå.

Jeg er gift og vi har en femåring sammen. Alle tre gleder vi oss til familieforøkelse, som kommer sent, men godt, pga studier osv.

Jeg hadde et supert svangerskap forrige gang. Denne gangen har jeg ikke vært i like bra form, men tretthet og kvalme har gitt seg nå.

Jeg har vært på kontroll hos fastlege, og får litt ekstra oppfølging pga høyt blodtrykk. Har nå hørt hjertelyden hos lege, og det var like rørende som første gang. :hjerte: Snart skal jeg til første jordmortime.

UL er i juli, og jeg skal føde på Rikshospitalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er det viktigste ;)

Starter du en dagbok i nabolaget?  :hoppe:

*håååper*

dagbok ja... Har tenkt tanken, men har berre ikkje blitt med meg endå! Får sjå om eg får det for meg ein dag, og om eg i heiletatt får det til...! hehe

Kjem nok iallefall til å bli litt meir aktiv her etterkvart, trur eg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
dagbok ja... Har tenkt tanken, men har berre ikkje blitt med meg endå! Får sjå om eg får det for meg ein dag, og om eg i heiletatt får det til...! hehe

Kjem nok iallefall til å bli litt meir aktiv her etterkvart, trur eg!  :)

send meg PM hvis du trenger å vite hvordan, veldig lett! ;)

Håååper du starter dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :)

Jeg er da Jente19, er 20 år og er samboer (han er 21). Vi venter nå vårt første barn, er 11 uker på vei. Har termin 27. desember. Jeg tror jeg er den yngste her... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bli 24 år og er gravid med nr. 2 :)

Har ei nydelig jente på snart 2 år, som jeg forguder over alt på jord! Og gleder meg til nr. 2 kommer. Har samboer og vi har vært sammen i ca 8 år. :klem:

Har termin 1.desember.

Vært en del kvalm og hatt blødninger, så jeg har vært på 2 innvendige ultralyder til nå og skal på den ordinære ultralyden i juli. Gleder meg. da skal jeg vite kjønnet!! de såg det ikke når jeg gikk gravid sist, og jeg holdt på å pisse på meg i spenning. ;)

Har også vært sykemeldt siden 16 mai, men nå kan jeg begynne å jobbe igjen.

så idag er jeg 14+3 uker og dager på vei. fortsatt lang vei å gå... ;)

Endret av |H|
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei alle sammen.

Jeg er 29 år, mannen 35. (36 når lillejenta vår kommer)

Jeg har ei jente på 5 fra før, han har to jenter på 6 og 9 fra før.

Terminen vår er 6.november.

Forholdene mellom meg og jentene hans, han og jenta mi, oss og eksen hans er helt topp. Hans eks har flere ganger vært barnevakt for jenta mi, og hun har overnatta der to ganger.

Min eks er det derimot ikke så enkelt med.

Det er snart 4 år siden det ble slutt mellom oss, men han er fortsatt veldig sjalu på mannen min som jeg traff 9 mnd etter bruddet :overrasket:

Etter få måneder sammen fridde mannen min, og vi giftet oss 6.august 2005.

Jeg er i dag 23+6 på vei, og har hatt et stort sett greit svangerskap.

Koser meg med magen, men skulle ønske jeg hadde litt mer overskudd til å gjøre de nødvendige tingene her.

Skal bli flinkere til å besøke klubb-forumet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bli 24 år og er gravid med nr. 2 :)

Har ei nydelig jente på snart 2 år, som jeg forguder over alt på jord! Og gleder meg til nr. 2 kommer. Har samboer og vi har vært sammen i ca 8 år.  :klem: 

Har termin 1.desember.

Vært en del kvalm og hatt blødninger, så jeg har vært på 2 innvendige ultralyder til nå og skal på den ordinære ultralyden i juli. Gleder meg. da skal jeg vite kjønnet!! de såg det ikke når jeg gikk gravid sist, og jeg holdt på å pisse på meg i spenning.  ;)

Har også vært sykemeldt siden 16 mai, men nå kan jeg begynne å jobbe igjen.

så idag er jeg 14+3 uker og dager på vei. fortsatt lang vei å gå...  ;)

Hvordan gikk det på UL? Fikk dere vite kjønnet? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...