Gå til innhold

Barnet skriker ustanselig med andre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mellomste ungen min var sånn. Hun har autisme. Gikk over da hun nærmet seg året. Barnehagestart gikk fint. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min eldste var sånn, viste seg også å være autisme. Begynte ved 6måneders alderen. Vi valgte og respektere grensene hans, da det var så tydelig han var utrygg. Så vi lot ikke andre holde han, sa i fra ift at andre tok på han og lot han få den avstanden han trengte. Han liker enda ikke at andre tar på han, sitter ikke i fanget til andre enn oss foreldre og til de i barnehagen når han trenger trøst. Han gir kun far eller meg klemmer, av og til broren. Men han er trygg nå som 4åring på de kjente. Kan også ta plass, snakke med fremmede og virker litt frempå ikke sjenert lengre. Men takler dårlig å bli presset i situasjoner der han er utrygg. Og bruker lengre tid enn andre på å bli trygg i nye situasjoner, dette har også en sammenheng med diagnosen han har.

Jeg tror jeg ville rådført meg med helsestasjonen som ser barnet, og kjenner barnet litt på hvordan dere på best måte kan møte barnet og hjelpe det. Er ikke sikkert det er rett å gjøre som mange her sier og presse barnet litt i situasjoner for øve.  

Anonymkode: 3d43f...145

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 13.05):

hei  min baby på 11 mnd kan kun holdes av meg og pappaen. Slik har det alltid vært fra han var 3 mnd. ( før det merket han jo ikke noe) Han skriker vanvittig dersom noen går bort til han, tar på han, gir han en leke, sitter for nærme han, ser på han  osv. han skriker til han kaster opp. Mine foreldre kan ikke røre han og passe han eller noe som helst. De kan ikke ha han på fanget.  Vi trenger litt barnevakt men det går ikke.  Straks vi går setter han i å skrike og gir seg ikke. Han hverken sover eller spiser , bare skriker og kaster opp helt til vi er tilbake. Vi har prøvd ca 3 timer  bare.Hvis vi er ute og ser noen kjente så kan de ikke komme bort til oss . Er dette vanlig ? Vi må ha han med på do da han skriker seg ut straks vi er ute av syne.  Kan ikke hente papir på kjøkkenet for eks.  Håper dette går over? Begynner snart i barnehage også😳😳

Anonymkode: b4ac9...835

Høres jo ut som en veldig utrygg baby spør du meg? 

Anonymkode: 66e83...151

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 17.50):

Autisme?

Anonymkode: f7a46...29b

Slutt 

Anonymkode: e846b...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...