AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden hei min baby på 11 mnd kan kun holdes av meg og pappaen. Slik har det alltid vært fra han var 3 mnd. ( før det merket han jo ikke noe) Han skriker vanvittig dersom noen går bort til han, tar på han, gir han en leke, sitter for nærme han, ser på han osv. han skriker til han kaster opp. Mine foreldre kan ikke røre han og passe han eller noe som helst. De kan ikke ha han på fanget. Vi trenger litt barnevakt men det går ikke. Straks vi går setter han i å skrike og gir seg ikke. Han hverken sover eller spiser , bare skriker og kaster opp helt til vi er tilbake. Vi har prøvd ca 3 timer bare.Hvis vi er ute og ser noen kjente så kan de ikke komme bort til oss . Er dette vanlig ? Vi må ha han med på do da han skriker seg ut straks vi er ute av syne. Kan ikke hente papir på kjøkkenet for eks. Håper dette går over? Begynner snart i barnehage også😳😳 Anonymkode: b4ac9...835 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Det er kanskje separasjonsangst? I såfall kan det vel hende det går over når barnet forstår mere 😊 Anonymkode: b4ac9...835
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Har dere øvd noe særlig da? Og har dere merket om barnet forstår mer av språk så dere kan forklare hva som skjer? Hvis det er så ille at dere ikke kan snakke med ukjente utenfor, så ville jeg vil tenkt at helsestasjonen hadde reagert og…. Hva gjør dere i selskaper, på bussen, på kjøpesenteret etc? Anonymkode: 50fe5...e9a
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere øvd noe særlig da? Og har dere merket om barnet forstår mer av språk så dere kan forklare hva som skjer? Hvis det er så ille at dere ikke kan snakke med ukjente utenfor, så ville jeg vil tenkt at helsestasjonen hadde reagert og…. Hva gjør dere i selskaper, på bussen, på kjøpesenteret etc? Anonymkode: 50fe5...e9a Vi har prøvd å øve men det er ikke mulig. Vi kan trille gjennom senteret dersom ingen snakker til han. Han utvikler seg ellers normalt. I selskap må han sitte inntil oss og ingen kan røre han. Helse st har ikke sagt noe enda… Anonymkode: b4ac9...835
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Der må være mye mer sosiale med andre folk. Dra på besøk / inviter på besøk ofte slik at han blir vant til å omgås andre, vær sammen med andre flere ganger i uken. Om det finnes åpen barnehage, babysang eller lignende bør dere gå dit og. At ikke andre verken kan se på han eller snakke til han selv om dere holder er relativt ekstremt. Min yngste kunne heller ikke holdes av andre, men det var null problem å bli snakket til/ sett på både av fremmede og familie. Anonymkode: 3dfe0...f9d
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Har dere sjekket synet hans? Anonymkode: 50fe5...e9a
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden Dette ville jeg jobbet mye med, ellers går jo ikke barnehagestart. Dere må eksponere han og øve, selv om han hyler. Hver dag. Er det åpen barnehage i nærheten så legg inn turer dit. La besteforeldre holde litt av gangen. Gå ut av rommet for å hente noe, ikke ta han med hver gang. Det som er viktig her er å utvide trygghetssirkelen hans og at han erfarer at dere kommer tilbake. Øk gradvis. Anonymkode: b838d...ca4 2
AnonymBruker Skrevet 5 minutter siden #9 Skrevet 5 minutter siden min 3 åring var også slik, hylte som en stakkars til han kastet opp av mormor og farmor. det gikk over. bhg taklet han. Anonymkode: 57889...f9b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå