AnonymBruker Skrevet 20. mai #1 Skrevet 20. mai Dere som aldri deler bilder på private SoMe kontoer heller. Hadde dere sagt nei hvis barnet fikk tilbud å stå modell eller spille i en barneserie/barnefilm? Anonymkode: 4a4a6...0b5
AnonymBruker Skrevet 20. mai #2 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere som aldri deler bilder på private SoMe kontoer heller. Hadde dere sagt nei hvis barnet fikk tilbud å stå modell eller spille i en barneserie/barnefilm? Anonymkode: 4a4a6...0b5 Ja Anonymkode: 963cf...a24 10 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #3 Skrevet 20. mai Det er et veldig hypotetisk spørsmål siden vi ikke oppsøker slike muligheter. Jeg deler ikke bilde av noen personer på SoMe. Jeg tillater heller ikke at det legges ut bilder av barna eller meg på nettsider. Det er f.eks ikke noe bilde av meg på bedriftens oversikt over ansatte. Hvis et slik spørsmål kom opp, ville jeg gjort en vurdering. Det er større sannsynlighet for at jeg hadde sagt ja til film eller tv-program enn til model. Når barna blir tenåringer vil de også selv i større grad bestemme hva de oppsøker. Anonymkode: d1ea1...41b 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #4 Skrevet 20. mai Nei. Ser ikke noe positivt med å være/bli kjent. Anonymkode: 6cedf...21b 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai #5 Skrevet 20. mai En reklamefilm er jo noe barnet kan synes er gøy. Men å dele bilder for å få likes er en uting Anonymkode: 9134e...4da 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai #6 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): En reklamefilm er jo noe barnet kan synes er gøy. Men å dele bilder for å få likes er en uting Anonymkode: 9134e...4da Man deler som regel ikke bilder av barnet sitt på sin «private» SoMe konto for likes. Det er jo for å dele et fint bilde med nære venner og famile. Anonymkode: 4a4a6...0b5 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai #7 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Man deler som regel ikke bilder av barnet sitt på sin «private» SoMe konto for likes. Det er jo for å dele et fint bilde med nære venner og famile. Anonymkode: 4a4a6...0b5 Sosiale medier er ikke en privat plattform når man har 900 venner. Jeg deler masse bilder på familie chatten. Der er det kun oss Anonymkode: 9134e...4da 12 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai #8 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Man deler som regel ikke bilder av barnet sitt på sin «private» SoMe konto for likes. Det er jo for å dele et fint bilde med nære venner og famile. Anonymkode: 4a4a6...0b5 Det finnes andre måter å dele på enn å legge det ut på en plattform der også Karoline du gikk på ungdomsskole med, men ikke har sett siden, ser bildet. Anonymkode: 5684b...817 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai #9 Skrevet 21. mai Legger ikke engang ut bilder av meg selv. De "aktuelle" vet vel hvordan jeg / vi ser ut uansett. Anonymkode: 876b2...e4c 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai #10 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere som aldri deler bilder på private SoMe kontoer heller. Hadde dere sagt nei hvis barnet fikk tilbud å stå modell eller spille i en barneserie/barnefilm? Anonymkode: 4a4a6...0b5 Kanskje det er grunnen til å skjerme de for bilder i øst og vest så de ikke har noen rare ting på nettet om muligheten byr seg. Anonymkode: 1942f...cdc 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #11 Skrevet 21. mai Nå har jeg ikke barn, så hypotetisk. Men ville tenkt modell, nei aldri. Spille i en tv-serie ville nok vært gøy for barnet, men ville advart om at det er noe som følger en langt inn i voksen alder. De som var med i Borgen skole får spørsmål om det fortsatt. Miste anonymiteten i så ung alder er ikke noe å ta lett på. Men samtidig ender jo noen opp med dette som levebrød. Husker blant andre Torbjørn Harr fra ung alder i diverse filmer og serier. Anonymkode: 618f4...c73 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #12 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man deler som regel ikke bilder av barnet sitt på sin «private» SoMe konto for likes. Det er jo for å dele et fint bilde med nære venner og famile. Anonymkode: 4a4a6...0b5 Er med på den, men KUN om du bare har nære venner og familie på SOMe. Har du det? Anonymkode: f4c05...0a7 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai #13 Skrevet 21. mai Stor forskjell på kommersielle ting der barnet ikke blir identifisert med navn. Mht skuespill så må en ta en prat med barnet da det kan påvirke mye mht det sosiale, venner etc om barnet skulle bli kjent. Anonymkode: 9b8ed...776 5
skeiv-ostepop Skrevet 21. mai #14 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dere som aldri deler bilder på private SoMe kontoer heller. Hadde dere sagt nei hvis barnet fikk tilbud å stå modell eller spille i en barneserie/barnefilm? Anonymkode: 4a4a6...0b5 For det første er disse to ytterpunktene fundamentalt forskjellig. Og at en ikke forstår forskjellen her tror jeg er kjernen i hvorfor så mange har et problematisk forhold til deling av bilder av egne barn på some. Men dersom barnet hadde vist vilje til å ville legge innsats i det så hadde jeg vurdert å bidra til det ja. Kanskje ikke modell, men definitivt skuespiller. 8 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #15 Skrevet 21. mai Har en venn på Facebook som var veldig nøye på dette, delte aldri bilder av barna overhode, hverken bakfra eller på andre måter. Helt til den dagen barnet møtte en kjent person som måtte skrytes av. Da ble det masse bilder og siden har det vært null begrensning. Anonymkode: 67534...21e
AnonymBruker Skrevet 21. mai #16 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå har jeg ikke barn, så hypotetisk. Men ville tenkt modell, nei aldri. Spille i en tv-serie ville nok vært gøy for barnet, men ville advart om at det er noe som følger en langt inn i voksen alder. De som var med i Borgen skole får spørsmål om det fortsatt. Miste anonymiteten i så ung alder er ikke noe å ta lett på. Men samtidig ender jo noen opp med dette som levebrød. Husker blant andre Torbjørn Harr fra ung alder i diverse filmer og serier. Anonymkode: 618f4...c73 Tenker det samme🎯 Anonymkode: 3426a...df6
AnonymBruker Skrevet 21. mai #17 Skrevet 21. mai Det drøyeste jeg så i en slik setting var en bestemor som var så stolt over dåpskjolen hun hadde strikket til barnebarnet sitt. Barnet lå med kjolen på og et håndkle som dekket hele hodet og ansiktet for å ikke synes. Galskap! Håper ungen ikke fikk varige mén av å måtte holde pusten så lenge fotoseansen pågikk. Anonymkode: bd0f0...f1f 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #18 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sosiale medier er ikke en privat plattform når man har 900 venner. Jeg deler masse bilder på familie chatten. Der er det kun oss Anonymkode: 9134e...4da Selv om har 900 venner så er det ikke sagt at 900 venner ser bildene, det finnes valgmuligheter for hvem en deler med. Anonymkode: fb487...558 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #19 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er med på den, men KUN om du bare har nære venner og familie på SOMe. Har du det? Anonymkode: f4c05...0a7 Man kan ha på innstillingene hvem bilder deles med av venner på some. De trenger ikke å deles med alle venner Anonymkode: f2bab...9ad 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #20 Skrevet 21. mai Nei, jeg ville ikke latt barna mine være modell. Har sagt nei til at fotografen vi har brukt til barnefoto skal bruke dem på sine kanaler også, selv om de også da ville være anonymisert. Dersom barna når de blir 10-12 år eller eldre ønsker å bli med på tv-produksjoner eller teater, så kommer jeg ikke til å nekte dem det. Selv så er jeg helt anonym på nett, om man googler mitt navn så kommer det bare opp telefonnummer og adresse. Ikke bilde, ikke hvor jeg jobber. Jeg har en helt inaktiv facebookprofil, der er det profilbilde og jeg har rundt 240 «venner». Men den er lukket og ikke søkbar, og jeg er ikke åpen for å bli tagget i bilder. Jeg har også en LinkedIn-profil med bilde og info om meg selv, men der legger jeg ikke ut noe. Og den dukker ikke opp i søk. Anonymkode: d5602...a87 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå