AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Jeg føler meg urettferdig behandlet av leder. Jeg er en som sier i fra hvis jeg synes butikken er rotete. . Hun sier hun skal ta det opp på neste møte. Noe hun også gjør, men de andre følger ikke opp. Jeg sier i fra hvis vi trenger noe til butikken. Småting kjøper hun inn, men store kostbare ting må hun vente med… Vi er 20 personer som jobber der. Det er bare jeg som bryr meg om hvordan det ser ut og hva vi trenger. Jeg lufter meg for andre kollegaer, og venner. Men nå sier leder at det har kommet klage på meg fra kunder og andre på jobb. Det kan jeg ikke skjønne. Ja, jeg lufter meg på jobb om både det som skjer i butikken og kunder, men klage har jeg aldri fått! Vi fikk ny leder for 2 år siden. Hun før henne var ille også, men hun så vi ikke så mye til stede i butikken. Anonymkode: 7af09...a2c
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Hva går klagene i da? Det er en uting å "lufte seg" - du kan ikke stole på at andre ikke sier ting videre til for eksempel leder. Det er vanlig at leder må få godkjenning fra sin leder om innkjøp er over et visst beløp. Anonymkode: 4be4f...e30 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva går klagene i da? Det er en uting å "lufte seg" - du kan ikke stole på at andre ikke sier ting videre til for eksempel leder. Det er vanlig at leder må få godkjenning fra sin leder om innkjøp er over et visst beløp. Anonymkode: 4be4f...e30 Klagene er at jeg er negativ. En gang snakket jeg med mine kollegaer om en begravelse som var mindre fin. Men ingen kunder hørte det. Det er den eneste gangen jeg kan tenke meg at noen klagde, HVIS de hadde hørt det. Men vi har mange av våre nye landsmenn innom, som jeg tror klager bare for å klage. Anonymkode: 7af09...a2c
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Klagene er at jeg er negativ. En gang snakket jeg med mine kollegaer om en begravelse som var mindre fin. Men ingen kunder hørte det. Det er den eneste gangen jeg kan tenke meg at noen klagde, HVIS de hadde hørt det. Men vi har mange av våre nye landsmenn innom, som jeg tror klager bare for å klage. Anonymkode: 7af09...a2c Mest sannsynlig er du negativ, og rasist i tillegg. Anonymkode: bc9f2...bdd 2 6
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Den som tier er sterk sies det.. Et ordtak som du kanskje bør øve på? Om du ikke har noe fint å si om bedriften du jobb i så holder du kjeft. Anonymkode: 31d32...0b6
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mest sannsynlig er du negativ, og rasist i tillegg. Anonymkode: bc9f2...bdd Jeg har aldri fått en klage før! Min nåværende leder er udugelig som påstår at jeg bør endre meg. For høy lønn har hun også! Men jeg svarer med å lufte meg for alle hvor det passer å komme inn på min nåværende fæle leder. Anonymkode: 7af09...a2c
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den som tier er sterk sies det.. Et ordtak som du kanskje bør øve på? Om du ikke har noe fint å si om bedriften du jobb i så holder du kjeft. Anonymkode: 31d32...0b6 Nei, da skal jeg heller snakke negativt om bedriften og lederen min, og håpe på at det går dårlig med dem. Jeg planlegger å si opp, og da skal hele bygda få høre om denne dårlige lederen. Anonymkode: 7af09...a2c
Stormur Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, da skal jeg heller snakke negativt om bedriften og lederen min, og håpe på at det går dårlig med dem. Jeg planlegger å si opp, og da skal hele bygda få høre om denne dårlige lederen. Anonymkode: 7af09...a2c Kjempesmart strategi. alle vil ansette nokon som snakkar dårleg om forrige arbeidsplass… nei. Sikkert lurt å komme seg over i eit konstruktivt spor: kanskje du kan tilby deg å få meir ansvar? Siden du ser kva som trengst. Ta det opp med din leiar på ein ryddig måte. Korleis seier du frå? Er det suring og syting? Måten, tidspunktet og frekvensen er ofte like viktig som innhaldet. 1
Peace & Love 2026 Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg føler meg urettferdig behandlet av leder. Jeg er en som sier i fra hvis jeg synes butikken er rotete. . Hun sier hun skal ta det opp på neste møte. Noe hun også gjør, men de andre følger ikke opp. Jeg sier i fra hvis vi trenger noe til butikken. Småting kjøper hun inn, men store kostbare ting må hun vente med… Vi er 20 personer som jobber der. Det er bare jeg som bryr meg om hvordan det ser ut og hva vi trenger. Jeg lufter meg for andre kollegaer, og venner. Men nå sier leder at det har kommet klage på meg fra kunder og andre på jobb. Det kan jeg ikke skjønne. Ja, jeg lufter meg på jobb om både det som skjer i butikken og kunder, men klage har jeg aldri fått! Vi fikk ny leder for 2 år siden. Hun før henne var ille også, men hun så vi ikke så mye til stede i butikken. Anonymkode: 7af09...a2c Det er tydelig at du og lederen din ikke har samme synspunkt når det gjelder bedriften. Og det er synd. Men har du prøvd å ta saken opp med henne på en anstendig og konstruktiv måte?
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg føler meg urettferdig behandlet av leder. Jeg er en som sier i fra hvis jeg synes butikken er rotete. . Hun sier hun skal ta det opp på neste møte. Noe hun også gjør, men de andre følger ikke opp. Jeg sier i fra hvis vi trenger noe til butikken. Småting kjøper hun inn, men store kostbare ting må hun vente med… Vi er 20 personer som jobber der. Det er bare jeg som bryr meg om hvordan det ser ut og hva vi trenger. Jeg lufter meg for andre kollegaer, og venner. Men nå sier leder at det har kommet klage på meg fra kunder og andre på jobb. Det kan jeg ikke skjønne. Ja, jeg lufter meg på jobb om både det som skjer i butikken og kunder, men klage har jeg aldri fått! Vi fikk ny leder for 2 år siden. Hun før henne var ille også, men hun så vi ikke så mye til stede i butikken. Anonymkode: 7af09...a2c Det er forskjell på å ta opp viktige ting og å klage over alt til alle og enhver som vil høre på. Er det kollegaer eller kunder som har klaget på deg? Anonymkode: e5b78...8df
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Klagene er at jeg er negativ. En gang snakket jeg med mine kollegaer om en begravelse som var mindre fin. Men ingen kunder hørte det. Det er den eneste gangen jeg kan tenke meg at noen klagde, HVIS de hadde hørt det. Men vi har mange av våre nye landsmenn innom, som jeg tror klager bare for å klage. Anonymkode: 7af09...a2c Du høres negativ ut i hovedinnlegget. Den nederste kommentaren er så fordomsfull at den hadde kunnet vært grunnlag for advarsel Anonymkode: e5b78...8df 2 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden Du kan ikke skjønne at du har fått klager fra kunder og kollegaer? Nei, ikke sikkert du skjønner det, men du kan jo ikke påstå at leder lyver om dette. Ser ikke helt hva leders lønn har med saken å gjøre. Hun har vel forhandlet seg fram til den lønnen hun har. Anonymkode: 72374...8a6 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Klagene er at jeg er negativ. Men vi har mange av våre nye landsmenn innom, som jeg tror klager bare for å klage. Anonymkode: 7af09...a2c AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min nåværende leder er udugelig som påstår at jeg bør endre meg. For høy lønn har hun også! Men jeg svarer med å lufte meg for alle hvor det passer å komme inn på min nåværende fæle leder. Anonymkode: 7af09...a2c AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, da skal jeg heller snakke negativt om bedriften og lederen min, og håpe på at det går dårlig med dem. Jeg planlegger å si opp, og da skal hele bygda få høre om denne dårlige lederen. Anonymkode: 7af09...a2c Du høres jo ut som en solstråle, ubegripelig at noen klager 🌞 Anonymkode: deae2...0bb 4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Den som tier er sterk sies det.. Et ordtak som du kanskje bør øve på? Om du ikke har noe fint å si om bedriften du jobb i så holder du kjeft. Anonymkode: 31d32...0b6 Det er bare tull. Anonymkode: e5b78...8df
Lyslys Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden Dette kan vel ikke være en reell tråd. troll 2 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har aldri fått en klage før! Min nåværende leder er udugelig som påstår at jeg bør endre meg. For høy lønn har hun også! Men jeg svarer med å lufte meg for alle hvor det passer å komme inn på min nåværende fæle leder. Anonymkode: 7af09...a2c Godt forsøk. Ikke mat trollet folkens Anonymkode: e5b78...8df
Flammen12 Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden Høres ut som du burde finne deg en annen jobb.
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Skrevet 5 timer siden Stormur skrev (11 minutter siden): Kjempesmart strategi. alle vil ansette nokon som snakkar dårleg om forrige arbeidsplass… nei. Sikkert lurt å komme seg over i eit konstruktivt spor: kanskje du kan tilby deg å få meir ansvar? Siden du ser kva som trengst. Ta det opp med din leiar på ein ryddig måte. Korleis seier du frå? Er det suring og syting? Måten, tidspunktet og frekvensen er ofte like viktig som innhaldet. Peace & Love 2026 skrev (8 minutter siden): Det er tydelig at du og lederen din ikke har samme synspunkt når det gjelder bedriften. Og det er synd. Men har du prøvd å ta saken opp med henne på en anstendig og konstruktiv måte? Jeg føler selv at jeg sier i fra på en ordentlig måte, men at jeg ikke blir hørt. Bare at det skal bli tatt opp på møte eller med noen andre høyere opp. Det går for tregt! AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er forskjell på å ta opp viktige ting og å klage over alt til alle og enhver som vil høre på. Er det kollegaer eller kunder som har klaget på deg? Anonymkode: e5b78...8df I følge leder er det begge deler. Anonymkode: 7af09...a2c
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden Lyslys skrev (7 minutter siden): Dette kan vel ikke være en reell tråd. troll Kall meg gjerne troll, men jeg er for gammel til å finne meg i tull fra en yngre leder. Anonymkode: 7af09...a2c
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden Flammen12 skrev (3 minutter siden): Høres ut som du burde finne deg en annen jobb. Fordi? Anonymkode: 7af09...a2c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå