Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Opplever du forskjellsbehandling av barnebarn på andre områder som gjør at dette er et følsomt tema? 

Anonymkode: c2e89...ea0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er besteforeldrenes økonomiske situasjon den samme som den var? 

Uansett tenker jeg at dette er noe man ikke har noe med å ta opp med mindre de selv spør om råd. Hvis konfirmantene tar det opp, trenger de en forelesning om at pengeverdi ikke er det viktigste i livet... Den eneste sammenlikningen jeg husker at vi gjorde mellom mitt og søsters gavebord - vi var konfirmanter med tre års mellomrom - var å registrere det pussige i at hun fikk flere smykker enn meg, selv om jeg var familiens definitive pyntedukke. Verdi og pengesummer var aldri et tema. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Potensielt minefelt dette ja. Tror nok ikke jeg kommer til å påpeke det, da alle involverte parter ser ut til å være inneforstått med løsningen. Men det kribler bare sånn i fingrene hver gang temaet rundt gaver kommer opp og de hevder at de har løst dette så innmari rettferdig. I bunn og grunn kan dette handle mer om mitt behov for å rive svigers ned fra sin høye hest, enn det handler om penger😅 TS

Anonymkode: b9e4e...ad0

Men det er jo du som kommer ut som taperen her, som fremstår som svært grisk. 

Jeg tenker at besteforeldre får gi det de ønsker og har mulighet til, også er det litt sært å henge seg opp i forskjell på gaver for 25 år siden.

Anonymkode: 1f0bb...918

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man har absolutt ingen rett til å klage på verdien av gaver. Det er fryktelig uhøflig. Uansett hvem, hva, hvor, hvorfor. En gave er noe giveren bestemmer helt og fullt verdi av selv. Du kan ikke kreve.

Skjønner jo at det kan være litt kjipt, men bit det i deg, og ikke gnag på det i en evighet. Du får ikke, og skal ikke, gjøre noe med det.

Anonymkode: bf4df...8fd

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre justerer med konsumprisindeksen. Det er 7 år mellom eldste og yngste, så det blir faktisk litt forskjell. Det er min far, økonomen, som har vært klar på dette. Svigers har barnebarn med 35 års aldersforskjell, hvor våre er yngst. Jeg vet at en av de eldste fikk bunad til konfirmasjonen, men tviler på at de lever helt til mine skal konfirmere seg. Så akkurat der kommer det ikke til å bli likt, men det forventer jeg ikke heller. Er likevel glad mine foreldre har et øye på hva som faktisk er «likt». 

Anonymkode: 05420...3b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo du som kommer ut som taperen her, som fremstår som svært grisk. 

Jeg tenker at besteforeldre får gi det de ønsker og har mulighet til, også er det litt sært å henge seg opp i forskjell på gaver for 25 år siden.

Anonymkode: 1f0bb...918

Grisk? Jeg skal vel ikke ha noe penger😅 Jeg synes bare det er feil å påstå at denne måten er rettferdig, dersom man er opptatt av at alle skal få likt.

Anonymkode: b9e4e...ad0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...