Gå til innhold

Hva legger du i begrepet "shitkid"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nysjerrig på hva dere mener er en shitkid, finnes det en nedre aldersgrense på hva man kaller shitkid og hvor negativ betydning er det i dine øyne? Finnes det noe værre? Hva er neste steg liksom? Pølbel? 

Anonymkode: 11064...085

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste barn.

Anonymkode: bbf75...11c

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Aldri hørt shitkid. Er det det samme som drittunge?

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Må være et ord du har funnet på selv. Det er ikke i bruk på engelsk.

Anonymkode: c73d5...85b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ut "begrep" jeg bruker eller har noe definisjon på.

Anonymkode: c7468...278

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Direkte oversatt, jo ja - men min følelse er at drittunge er "snillere". Ble dermed nysjerrig på hva folk legger i det.

Har hørt det i bruk blandt bekjente under omtale av såklate problembarn i gata de bor i o.l. 

Skrevet

Det heter vel bare drittunge på norsk og svensk? Shitkid er en svensk artist.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anser ikke det som så veldig krasst ment. Det betyr jo det samme som drittunge bare at det er på engelsk fordi noen snakker med engelske uttrykk :P Jeg synes nesten drittunge høres verre ut. 

Anonymkode: ef6c7...9b5

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt det, men det er jo åpenbart en drittunge det menes. Lurer du på begrepet drittunge? Ingen bør kalles det, men nedre grense for å tenke i mitt stille sinn at noen er det er vel ca fem år for meg.Pøbel, slyngel, rampunge, luring, bråkmaker (elsker det på dansk: ballademaker!), bøllefrø, rabagast osv, alt er jo bedre og kan sies med humor»du, din lille rakker/pøbel/lømmel». «Du din lille shitkid/drittunge» kan ikke sies kjærlig eller med glimt i øyet. 
En drittunge er en som oppfører seg som det. 

Anonymkode: 091f4...cb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nysjerrig på hva dere mener er en shitkid, finnes det en nedre aldersgrense på hva man kaller shitkid og hvor negativ betydning er det i dine øyne? Finnes det noe værre? Hva er neste steg liksom? Pølbel? 

En som du vet vil ha hybel i fengselet som voksen

Skrevet

Er det noen andre en TS som bruker det ordet? Har aldri hørt det i noe engelsktalende land jeg har vært i, eller lest/hørt det noe annet sted.

Tror det er et "hjemme laget" ord?

• Liker 1
Skrevet
Tiuren skrev (6 minutter siden):

Er det noen andre en TS som bruker det ordet? Har aldri hørt det i noe engelsktalende land jeg har vært i, eller lest/hørt det noe annet sted.

Tror det er et "hjemme laget" ord?

Det er fordi det så vidt meg bekjent ikke brukes i engelsktalende land. I alle fall ikke så vidt meg bekjent og har bodd 10+ år i engelsktalende land. Det er en anglifisering av et norsk ord, som brukes i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Den yngste sier det! En slags drittunge på 12- 15 år som er ute på pøbel. Mitt inntrykk. 

Anonymkode: 8eb7f...82e

Skrevet

Takk for alle refleksjoner! Jeg er enig i at ingen barn bør kalles det, og som regel kan man vel heller se til omgivelsene (foreldrene) for å finne årsaker til oppførsel osvosv. 

Takk for det danske ballademaker! Det var en enda morsommere og gladere variant av rabagast synes jeg. 

Skrevet

Jeg er 35 fra Østlandet, vi brukte det da jeg var 15-20 for å beskrive yngre og jevnaldrende vi så ned på. 

Anonymkode: 31415...bbe

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du mener oppriktig at du ikke vet hva drittunge er!? Hvor d.m er du!?

Anonymkode: a8552...92d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...