TableLamp Skrevet fredag kl. 08:26 Forfatter #21 Skrevet fredag kl. 08:26 27 minutter siden, AnonymBruker said: Dette har jeg ikke tenkt på - så sommeren ETTER permisjon får vi ikke feriepenger, er egentlig det du sier? Anonymkode: 329da...bc0 Det stemmer. Jeg sendte just melding til Nav og det stemmer at uavhengig av løsning med arbeidsgiver får ikke far feriepenger med mindre han også tar ut perm helt i starten av forløpet, hvilket jeg ikke vil for å strekke ut permen mest mulig.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:37 #22 Skrevet fredag kl. 08:37 TableLamp skrev (10 minutter siden): Det stemmer. Jeg sendte just melding til Nav og det stemmer at uavhengig av løsning med arbeidsgiver får ikke far feriepenger med mindre han også tar ut perm helt i starten av forløpet, hvilket jeg ikke vil for å strekke ut permen mest mulig. Det stemmer ikke helt. Mannen min får lønn og feriepenger på samme grunnlag som vanlig av arbeidsgiver, gjør det nå for 4 gang. Anonymkode: 57771...3f5
Million Skrevet fredag kl. 08:40 #23 Skrevet fredag kl. 08:40 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det stemmer ikke helt. Mannen min får lønn og feriepenger på samme grunnlag som vanlig av arbeidsgiver, gjør det nå for 4 gang. Anonymkode: 57771...3f5 Det gjelder jo selvsagt for de som IKKE får lønn og permisjonspenger forskuttert av arbeidsgiveren sin. Det gjelder de som får utbetalingene i permisjonen fra NAV. Jeg fikk alle permisjonsutbetalinger direkte av min arbeidsgiver (stort firma med mange fordeler for de ansatte) da jeg var i mammapermisjon. Ikke NAV. Dette er mange år siden nå, og det er sikkert enda vanligere nå enn den gangen for tjuefem år siden, at arbeidsgiver gir denne goden til sine ansatte så de er sikret feriepenger året etter permisjonen. Når arbeidsgiver gjør dette, forskutterer de egentlig penger fra NAV, og får det refundert senere. Endret fredag kl. 08:42 av Million
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:00 #24 Skrevet fredag kl. 09:00 Million skrev (19 minutter siden): Det gjelder jo selvsagt for de som IKKE får lønn og permisjonspenger forskuttert av arbeidsgiveren sin. Det gjelder de som får utbetalingene i permisjonen fra NAV. Jeg fikk alle permisjonsutbetalinger direkte av min arbeidsgiver (stort firma med mange fordeler for de ansatte) da jeg var i mammapermisjon. Ikke NAV. Dette er mange år siden nå, og det er sikkert enda vanligere nå enn den gangen for tjuefem år siden, at arbeidsgiver gir denne goden til sine ansatte så de er sikret feriepenger året etter permisjonen. Når arbeidsgiver gjør dette, forskutterer de egentlig penger fra NAV, og får det refundert senere. Ser bare at vedkommende skriver at det er uavhengig av ordning med arbeidsgiver:) Anonymkode: 57771...3f5
Rosa Sitron Skrevet fredag kl. 11:09 #25 Skrevet fredag kl. 11:09 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser bare at vedkommende skriver at det er uavhengig av ordning med arbeidsgiver:) Anonymkode: 57771...3f5 Ja, det burde stått får ikke feriepenger fra nav.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå