Gå til innhold

Bo i huset ennen hver uke?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal gå fra min mann nå, og litt usikker på hva som er best med tanke på boligen?

Har hørt at mange velger å beholde huset, mot at mor og far flytter inn/ut annen hver uke, og bor på hybel den uken de ikke er med barna?

Noen som har erfaringer med denne løsningen?

Ingen av oss som kan beholde hus, og kjøpe ut den andre part. 

Alternativ er å selge hus, og finne noe nytt begge to. 

Anonymkode: b1939...ba0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du om at far etterhvert får ny kjæreste,og hun er der masse på besøk i uka han har huset og samvær med ungene? 

Anonymkode: 66bfb...88c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal dere dele hybel? Har dere samme syn på ryddighet, vedlikehold, og vasking? Eller må du bruke de første to dagene på å rydde og vaske etter mannen hver uke, først i huset så på hybelen? Hvilke tanker gjør du deg om eventuelle andre partnere? 

Hvis bruddet er et faktum og ikke en prøveperiode hadde jeg solgt huset og flyttet i to nye boenheter. 

Anonymkode: 5a6bc...691

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har hørt at mange velger å beholde huset, mot at mor og far flytter inn/ut annen hver uke, og bor på hybel den uken de ikke er med barna?

Det kan fungere en kort periode, men på sikt går det jo ikke. Men om ingen av dere kan ta over huset, hvordan tenker dere å skal holde hver deres hybel i tillegg til at huset skal beholdes? Og hvordan tenker dere at huset skal holdes vedlike? En ting er rengjøringen, men hva med de store tingene på huset? Tror du virkelig at samarbeidet mellom dere kommer til å fungere så godt at det vil gå? Dere kan jo like greit bare holde sammen da. 

Vet du virkelig 'mange som velger å beholde huset på sikt' og bor slik du beskriver? 

Det er en utopi. 

Selg huset og sørg for å skill livene deres på en ordentlig måte med hver deres boenhet og en ordentlig samværsordning. 

Anonymkode: ae21a...c14

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det var IKKE et alternativ for meg da det ble foreslått. 
To bosteder hvorav ingen er et hjem ville aldri fungere.

Jeg kjøpte hele huset og lott henne få hytta. Betalte meg ut av fremtidige problemer.

AnonymBruker
Skrevet

Tanken er god, men funker dårlig i praksis.. dere må hvertfall være gode venner og skilles på en god måte for at det skal funke... 

Jeg og eksen prøvde dette en veldig kort periode. Det var jeg som ville gjøre det slutt og flytte. Følte at alle tingene som gjorde at jeg gikk ble forsterket.  Feks så gikk jeg fordi han var kontrollerende og lot meg ikke ha venner.. Kunne feks aldri ha besøk i min uke i huset. Han kom og gikk som han ville både på hybelen og huset. Jeg følte meg ikke hjemme noen steder. Fikk heller ikke fred til å komme over bruddet og bare være meg. Den uka mannen var på hybelen så var det sååå synd på han som satt og "råtnet" der, så han kom ofte til oss den uka jeg var i huset vårt. Og ble veldig sur om jeg hadde planer den uka jeg var på hybelen. Eneste positive er at en enkel hybel ikke er dyrt å leie.. betalte 5000kr for en liten hybel med 1 soverom. Hadde jeg leid en leilighet i en periode hadde det kostet 15-17000kr pga antall soverom. Det endte med at han kjøpte meg ut, og barna har nå 2 hjem.. 

Anonymkode: 1d203...138

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Skal gå fra min mann nå, og litt usikker på hva som er best med tanke på boligen?

Ingen av oss som kan beholde hus, og kjøpe ut den andre part. 

Alternativ er å selge hus, og finne noe nytt begge to. 

Jeg hadde aldri gjort det. For det første, så ville mengden husarbeid ha økt. For det andre, så er det ikke slik at nye partnere godtar å flytte annenhver uke. For det tredje, er det ikke aktuelt at partnerens nye dame sover i samme seng som meg annenhver uke. Tanken er god, men i praksis er det mange problemer. 

AnonymBruker
Skrevet

Bedre å rive av plasteret og at begge går videre med livet sitt.

Finn heller boliger nært hverandre og samarbeid godt mht barna. 

Det verste ved en skilsmisse er egentlig ikke bruddet, det er hvordan foreldrene jobber sammen for barna med barnas beste i bakhodet.

Anonymkode: 5c069...68a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange prøver, i det anfallet av akutt dårlig samvittighet for barna de har ved bruddet.

Cirka ingen får det til å fungere over tid. Forholde seg til eksens rot, eksen generelt, ha mye mer samarbeid og kontakt enn man må med separate boliger, fortsatt sammensurret økonomi etc. Det blir bare som å dra ut skilsmissen over tid, og enda verre når en eller begge får nye partnere. Dermed står både en selv og barna i en bruddfase over et par år i stedet for et par måneder.

...jada, det finnes eksempler på de som får det til. De er ekstremt sjeldne. 

Anonymkode: cf258...a9b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke dette, er mannen som kommer til å prøve å få det igjennom.

Jeg synes det høres utrolig stressende ut, ville bare høre om andre som har gjort det, om det kan funke, jeg vil heller selge og finne noe nytt.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ønsker ikke dette, er mannen som kommer til å prøve å få det igjennom.

Jeg synes det høres utrolig stressende ut, ville bare høre om andre som har gjort det, om det kan funke, jeg vil heller selge og finne noe nytt.

ts

Gjør det.

Selg.

Anonymkode: 5c069...68a

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan selge og finne et sted med to separate boenheter? Så er det ikke så langt om dere trenger hjelp av hverandre og barna får det kanskje lettere? Dvs hvis dere er gode venner da. 

Anonymkode: 78b32...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Vi har denne løsningen nå og har hatt den siden nyttår. Vi skilte oss for ca seks år siden. Jeg kjøpte nytt hus (barnefar sitter med barnas barndomshjem) og jeg har også ny partner. Nå som barna er store orker de ikke lenger flytte, men jeg er ikke ferdig med å være mamma og ikke se dem så ofte som jeg pleier. 

For oss funker det ok å gjøre det slik en periode nå. Min eksmann bor i mitt hus når jeg har barna. Når jeg ikke har barna bor jeg hos kjæresten. Så i praksis bruker jeg nesten ikke mitt eget hus. Eksmannen har et eget rom hos meg, mens jeg har et eget rom hos han. Vi samarbeider godt. 

Jeg kunne ikke gjort dette direkte etter skilsmissen, men nå er det ok (ikke ideelt for oss voksne, men vi gjør det for barna). Nå må jeg bare sørge for at eksmannen finner seg en ny dame, så kan jeg selge huset mitt 😅 Har vært sammen med kjæresten i fem år, så hadde vært hyggelig å kjøpt seg inn der. Men disse barna må nesten komme i første rekke 

Anonymkode: c6397...786

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde aldri gått her. Vasking og rydding er et irritasjonsmoment allerede. Hadde bare blitt verre om vi ikke var sammen

Og jeg hadde heller ikke ønsket å vaske meg ut hver uke

Anonymkode: 57f1e...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...