AnonymBruker Skrevet 8. juni #21 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 20.5.2026 den 13.38): Noe kan minne om det, men føler det ikke er vondt nok eller langvarig nok😅 Kjenner forøvrig ingenting lenger i dag Anonymkode: fbc8c...934 Jeg har en stor gallestein, og har hatt smerter på samme plass som deg. Jeg har aldri hatt ordentlig gallesteinsanfall (det er visstnok verre enn en fødsel, så det kjenner man godt), men jeg har tatt ultralyd flere ganger grunnet murrende smerter på høyresiden som stråler ut mot ryggen. Legene sier at når man har bare én stor gallestein, blir den værende i galleblæra og man unngår at den vandrer ned i gallegangen. Dermed får man ikke typiske gallesteinsanfall som kommer av at steiner setter seg fast i gallegangen. Men den store steinen kan legge seg mot "utløpet" og hindre midlertidig at gallen kommer seg ut og gjør jobben i magen. Da kan man bli uggen i magen og også få smerter. Så jeg må enten leve med steinen min, eller så kan jeg også be om å få den operert ut. Jeg har så langt valgt å leve med den, siden jeg har sjeldne og høvelig sparsomme symptomer/smerter. Ser du har tatt koloskopi, men har du tatt ultralyd av magen? Det er det som er vanlig prosedyre om man mistenker gallestein, og man får også sjekket andre organer i buken samtidig. Anonymkode: f665c...071
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå