AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Jeg kan i perioder våkne om natta av stikkende, trykkende smerter under høyre ribbein. Og det er så ubehagelig at jeg sliter med å sovne igjen. Jeg kan også våkna på morgenen med disse smertene og de har ofte gått over ved å slippe ut luft. Men de to siste dagene har jeg våknet av samme type smerte 4 ganger i løpet av natta og på morgenen og smertene går ikke over av å «lette på trykket», og smertene er typ alltid på samme plassen, høyt oppe rett under høyre ribbein og kan av og til stråle opp i skuldrene eller magen/ryggen. Jeg regner med at det er luftsmerter, men det er så veldig konsentrert hvor smerten er, fins det noe som hjelper? Skulle så gjerne likt å ha en fridag hvor jeg egentlig kan sove lenger uten å bli vekt av denne smerten! Har dere opplevd noe lignende? Anonymkode: fbc8c...934
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai Har periodevis samme problem på høyre side. Funnet ut at smertene er verre når jeg sitter enn når jeg ligger/står Anonymkode: f2dd3...6bf
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai Har du prøvd å massere magen for å flytte luften forbi kneika? Anonymkode: 21f64...9c7
AnonymBruker Skrevet 19. mai #4 Skrevet 19. mai Gå til legen, få dette sjekket. Kan være flere grunner til smerte i det området der. Lever blant annet. Strålende smerter er ikke bra, og endringer i fordøyelsessystemet bør alltid sjekkes hos lege - tarmkreft f.eks må utelukkes før du antar det er bare luft og egenbehandler. Anonymkode: 6ced7...b27 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #5 Skrevet 19. mai Smerter under høyre ribben er ting som skal taes alvorlig. særlig om smertene stråler ut i ryggen/oppover mort skulder. ta dette med fastlegen ASAP! Anonymkode: 511d4...b7e 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #6 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gå til legen, få dette sjekket. Kan være flere grunner til smerte i det området der. Lever blant annet. Strålende smerter er ikke bra, og endringer i fordøyelsessystemet bør alltid sjekkes hos lege - tarmkreft f.eks må utelukkes før du antar det er bare luft og egenbehandler. Anonymkode: 6ced7...b27 Hadde koloskopi for 2 mnd siden, fant ingenting Anonymkode: fbc8c...934
AnonymBruker Skrevet 19. mai #7 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde koloskopi for 2 mnd siden, fant ingenting Anonymkode: fbc8c...934 Hadde du denne smerten før koloskopien? Uansett, tilbake til legen er rett svar her likevel. Er det fordøyelsesproblemer av noe slag skal du likevel ha fortsatt oppfølging av legen mens du finner ut av det. Anonymkode: 6ced7...b27 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #8 Skrevet 19. mai Si at du vil ha ultralyd av lever og omkringliggende organer. Anonymkode: a4772...15b
forkjølajente Skrevet 19. mai #9 Skrevet 19. mai Kan minne litt om gallesteinssmerter, Google og se om du synes det stemmer med dine symptomer 🙂 5 1
BunnyBoop Skrevet 20. mai #10 Skrevet 20. mai Gallesteinsmerter, ja 😅 Klassiker. Omtrent bare på natta og rett lokasjon av smerter. Hos meg fant de ingen tegn til noen gallestein. Ikke på ultralyd eller noe. Med de lå i et lite glass ved siden av meg da jeg våknet etter operasjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai #11 Skrevet 20. mai forkjølajente skrev (13 timer siden): Kan minne litt om gallesteinssmerter, Google og se om du synes det stemmer med dine symptomer 🙂 Noe kan minne om det, men føler det ikke er vondt nok eller langvarig nok😅 Kjenner forøvrig ingenting lenger i dag Anonymkode: fbc8c...934
AnonymBruker Skrevet 20. mai #12 Skrevet 20. mai Det høres veldig ut som gallesteinssmerter. Det kan være veldig vondt for all del, jeg har selv hatt kjempevondt og operert ut en galleblære med over 30 steiner men mesteparten av tiden var det bare unehagelig til irriterende i styrke. Som regel kom det på natta, gikk over på dagen og dukka opp uten at jeg helt kunne sette fingeren på hva årsaken var selv etter at jeg visste det kom fra galleblæra. Anonymkode: b0e25...d76
AnonymBruker Skrevet 20. mai #13 Skrevet 20. mai Gallesmerter eller fettlever? Det kan også være betennelse i bindevevet rundt ribbeina nederst. Det gjør ganske vondt foran, på siden og bak. Anonymkode: 1d3cc...c10
AnonymBruker Skrevet 20. mai #14 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Noe kan minne om det, men føler det ikke er vondt nok eller langvarig nok😅 Kjenner forøvrig ingenting lenger i dag Anonymkode: fbc8c...934 Det er det typiske ved gallestein-smerter. Forsøk å spis noe skikkelig fettrikt, ribbe f.eks.. og se om blir verre. Typisk gallestein er at blir trigget når galleblære må slippe ut mer galle for å løse opp fettet. Ikke nødvendigvis, men det er et tydelig tegn om smertene blir verre etter fettrikt måltid. Anonymkode: a4772...15b 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai #15 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det typiske ved gallestein-smerter. Forsøk å spis noe skikkelig fettrikt, ribbe f.eks.. og se om blir verre. Typisk gallestein er at blir trigget når galleblære må slippe ut mer galle for å løse opp fettet. Ikke nødvendigvis, men det er et tydelig tegn om smertene blir verre etter fettrikt måltid. Anonymkode: a4772...15b Takk for tips! Det skal jeg prøve👍🏼 Anonymkode: fbc8c...934
AnonymBruker Skrevet 21. mai #16 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2026 den 11.36): Jeg kan i perioder våkne om natta av stikkende, trykkende smerter under høyre ribbein. Og det er så ubehagelig at jeg sliter med å sovne igjen. Jeg kan også våkna på morgenen med disse smertene og de har ofte gått over ved å slippe ut luft. Men de to siste dagene har jeg våknet av samme type smerte 4 ganger i løpet av natta og på morgenen og smertene går ikke over av å «lette på trykket», og smertene er typ alltid på samme plassen, høyt oppe rett under høyre ribbein og kan av og til stråle opp i skuldrene eller magen/ryggen. Jeg regner med at det er luftsmerter, men det er så veldig konsentrert hvor smerten er, fins det noe som hjelper? Skulle så gjerne likt å ha en fridag hvor jeg egentlig kan sove lenger uten å bli vekt av denne smerten! Har dere opplevd noe lignende? Anonymkode: fbc8c...934 Kjenner en med det symptomet. Det var terminal leverkreft som fastlegen overså tross at pasienten fortalte om det Anonymkode: 3f496...54d 1
Punky2 Skrevet 6. juni #20 Skrevet 6. juni Har du prøvd syrenøytraliserende? Det du beskriver er samme symptomer som reflux plager. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå