Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som renholder på en skole. Jeg er opptatt av at når jeg er på jobb, så jobber jeg. Har bestandig noe som kan gjøres. Men noen av mine kollegaer er ikke enig. De jobber veldig fort om morgenen og så tar de lange pauser og sitter litt her og der resten av dagen. Jeg har prøvd å forklare de at de bør fordele arbeidet utover dagen og gjøre skikkelig. . Det blir lagt merke til at vi har " god" tid. De står også påkledd og klar til å dra hjem før arbeidsdagen er over .Men de hører ikke. 

Så har vi fått beskjed at vi skal nedbemannes når ei går av med pensjon til høsten. Og da ble det uro blant flere. Hvordan skal de klare det? De har jo så mye å vaske hver dag 

Jeg sa bare at dere kan takke dere selv. Det forstod de selvfølgelig ikke. Jeg klarer meg fint. Jeg er vant å jobbe hele dagen og er pensjonist om 2 år. 

Noen som har vært gjennom noe lignende?

Anonymkode: 0285d...81d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som har vært gjennom lignende. Dette skjer dessverre hele tiden. 

Anonymkode: ca369...f73

Skrevet

Nå vet du ikke om oppførselen til kollegaene dine er årsaken til nedbemanningen eller noe annet. Med tanke på alle nedskjæringene som skjer i kommunene for tiden så er det nesten større sannsynlighet for det.

At noe sammenfaller i tid betyr ikke at det er en årsakssammenheng.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg jobber som renholder på en skole. Jeg er opptatt av at når jeg er på jobb, så jobber jeg. Har bestandig noe som kan gjøres. Men noen av mine kollegaer er ikke enig. De jobber veldig fort om morgenen og så tar de lange pauser og sitter litt her og der resten av dagen. Jeg har prøvd å forklare de at de bør fordele arbeidet utover dagen og gjøre skikkelig. . Det blir lagt merke til at vi har " god" tid. De står også påkledd og klar til å dra hjem før arbeidsdagen er over .Men de hører ikke. 

Så har vi fått beskjed at vi skal nedbemannes når ei går av med pensjon til høsten. Og da ble det uro blant flere. Hvordan skal de klare det? De har jo så mye å vaske hver dag 

Jeg sa bare at dere kan takke dere selv. Det forstod de selvfølgelig ikke. Jeg klarer meg fint. Jeg er vant å jobbe hele dagen og er pensjonist om 2 år. 

Noen som har vært gjennom noe lignende?

Men da må du fikse ny jobb nå da?

AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (9 minutter siden):

Det står vel ikke det? Den som slutter blir ikke erstattet står det.

Anonymkode: cf9dc...7bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Joda, det være en årsak selvsagt. Når de kan ta lange pauser utover dagen og stå klar til å gå hjem før tiden, er det jo ikke nødvendig med 4 renholdere. Da er det lett for arbeidsgiver å bruke det som argument, nå som det er dårlig økonomi jevnt over.

Hadde dere hatt fullt opp, og alle jobbet jevnt og trutt gjennom dagen, hadde det vært vanskeligere for arbeidsgiver å argumentere for å nedbemanne.

Anonymkode: 37395...c41

• Liker 5
Skrevet

Pågått i mange år her. Elevene har kostet og gått over med spray og langkost i klasserommet,kun ordentlig vask en dag i uka i hvertfall de siste15 år. 

Vi kostet klasserommet ved behov,men alt av toaletter,korridorer og klasserom var gullende rent hver morgen da jeg gikk på grunnskolen på 80 tallet. Samme var det på VGS på 90 tallet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det står vel ikke det? Den som slutter blir ikke erstattet står det.

Hun har igjen to år før pensjonsalder. Lurte da på om hun nå må søke på andre jobber? Hun skriver at hun klarer seg, betyr det at hun skal førtidspensjonere seg

AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (2 minutter siden):

Hun har igjen to år før pensjonsalder. Lurte da på om hun nå må søke på andre jobber? Hun skriver at hun klarer seg, betyr det at hun skal førtidspensjonere seg

Hvorfor må hun det? Hun mister jo ikke jobben.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (14 minutter siden):

Hun klarer den ekstra jobben det blir siden de er en mindre, i to år før hun pensjonerer seg. 

Anonymkode: 3d727...cbb

AnonymBruker
Skrevet

Vel, kollegene dine har åpenbart ledig kapasitet, så du får be dem jobbe hardere. 
Dette er dessverre helt vanlig i det offentlige. Folk som slutter blir ikke erstattet. Det er sånn på min jobb. 

Anonymkode: 1c724...02e

AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (1 time siden):

Nei. Jeg skal jobbe i 2 år til og gå av med pensjon. Jeg er vant å jobbe mye, så for meg blir det ikke mye forandring. Men de andre kommer til å klage over at det blir mer å gjøre nå 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Beerbellygirl skrev (50 minutter siden):

Pågått i mange år her. Elevene har kostet og gått over med spray og langkost i klasserommet,kun ordentlig vask en dag i uka i hvertfall de siste15 år. 

Vi kostet klasserommet ved behov,men alt av toaletter,korridorer og klasserom var gullende rent hver morgen da jeg gikk på grunnskolen på 80 tallet. Samme var det på VGS på 90 tallet.

Jeg jobber på en vgs. Tviler på at elevene klarer å vaske klasserommene. Mange av de klarer ikke å rydde etter seg når de har spist engang 

• Liker 1
Skrevet

Ja tviler ikke,finnes mange sulliker rundt om kring. Både ansatte og elever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...