Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #1 Del Skrevet 27. november 2002 http://www.dagbladet.no/kultur/2002/11/27/354885.html Ikke det at jeg kjenner denne saken bedre enn det som står i denne artikkelen, men er det ikke helt normalt at man slutter ved kontrakttidens utløp når man er ansatt på kontrakt? Skjønner liksom ikke hvordan disse bertene skal få medhold i en evt rettsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 27. november 2002 #2 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg trodde også at om du var på midlertidig kontrakt og denne etter utløpt tid ble vurdert unødvendig var du ute. Jeg har selv jobba på midlertidig kontrakt, og selv om jeg fikk fast etter 6 mnd var det flere som jobba sammen med meg som røyk ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #3 Del Skrevet 27. november 2002 Midlertidig ansettelse er normalt tillatt bare dersom det er en god grunn til at ansettelsen er midlertidig. En ok grunn kan være at det er tale om arbeid med et bestemt prosjekt eller vikariat for en person som er i permisjon. (Øverste leder i en bedrift kan ansettes for en bestemt periode (åremål). Værdamer kan ikke ansettes på åremål). Dersom de to værdamene er ulovlig ansatt midlertidig, skal de anses som fast ansatte. De har rett til å fortsette med de samme betingelsene som de har hatt inntil nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 28. november 2002 #4 Del Skrevet 28. november 2002 De har vært ulovlig ansatt *inside information* hehe De har hatt kontrakter pr mnd/noen få mnder. Sier seg selv at det ikke er lov å "fast" ansette noen med midlertidige kontrakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå