AnonymBruker Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Skal en uke til sydligere strøk. Leier leilighet så vi må beregne litt gåing til strand, by etc. Har en (akkurat) 4 åring som for lengst har sluttet med vogn, men som ikke går veldig lange strekker før han begynner å klage. Ville dere tatt med en trille i tilfelle? Vi andre liker godt å gå turer og sightseeing. Syns egentlig han er for stor for vogn, men vil ikke at radiusen vår skal være veldig begrenset heller. Anonymkode: e667d...00d
AnonymBruker Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai Ja det var veldig greit å ta med, om ikke for annet enn at det var fantastisk "bæreredskap" mens barnet gikk selv. Anonymkode: 4e279...5a9 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai Kan ta en lur i den og om det blir heftig med bading og sol og dere vil spise sein middag Anonymkode: 8f6a3...d8d 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai Jeg ville tatt med trille. Rutinene blir fort forskjøvet på ferie og det kan være veldig praktisk og ha med en hvilestasjon for fireåringen. Anonymkode: 92490...ae0 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai Ingen her har egentlig brukt trille etter ca 2,5 år til vanlig, men akkurat på sånne turer ville jeg tatt med allikevel. Om barnet går, så er det nydelig å kunne stable alt av strandting og diverse oppi trilla og slippe bæringen. Samt at barnet kan ta seg en hvil om det blir lange dager. Kjør på sier jeg Anonymkode: 7a4fe...adb 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Takk for gode råd, vi tar med trille! Godt poeng med å slippe å bære alt utstyr og stæsj også. Anonymkode: e667d...00d 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai Ja jeg ville hatt med vogn eller trille. Vi hadde med vogn i dyreparken sommeren før han ble 5, den ble godt brukt til sekker, bamser, klær, og gutten min syntes det var godt å hvile beina litt. Anonymkode: 68b7d...e07 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai Bruker fremdeles trille til 4-åringen en gang iblant. Noen ganger trenger man å gå lengre enn de små bena orker eller ønsker å gå i voksentempo. Jenta er likevel en aktiv og sterk jente, god motorisk, kan gå langt på tur. Hvis man ugleser andre fordi de har barn man mener er for store i trille på ferie, i fornøyelsespark eller i hverdagen så må man skjerpe seg. Man aner ikke hva som ligger bak, for alt man vet er barnet skadet eller har en funksjonsnedsettelse. Det er også digg for voksne å ha trille man kan slenge skiftetøy og ting og tang i, slippe å bære alt Anonymkode: c3cf7...870 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai #11 Skrevet 17. mai Hadde definitivt tatt med vogn eller trille ja 😊 Anonymkode: 343de...998 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #12 Skrevet 17. mai Hadde ikke falt meg inn å ta med vogn til en så stor unge. Anonymkode: d6173...b7f 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai #13 Skrevet 17. mai Aldri, men kanskje et lite skateboard å stå på mens dere holder han i hånda. Virker skremmende hvor lite dere har gått med gutten om det lett klages for litt gåing. Anonymkode: 236d7...a4a 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #14 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Aldri, men kanskje et lite skateboard å stå på mens dere holder han i hånda. Virker skremmende hvor lite dere har gått med gutten om det lett klages for litt gåing. Anonymkode: 236d7...a4a Det er så tåpelig å si. Ofte er det vel de som går mest som faktisk ser behovet for en trille i lengre tid. Jeg ville definitivt tatt med en trille. Anonymkode: 0e6e8...5e0 9
frenchygirl Skrevet 17. mai #15 Skrevet 17. mai Hvis dere tar fly ned (vi pleier alltid kjøre bil), så hadde jeg forsøkt å se om det finnes mulighet for å leie trille på stedet dere skal, så dere slipper å ta den med på flyet. Men ville absolutt hatt trille til en 4 åring i syden ja. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #16 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er så tåpelig å si. Ofte er det vel de som går mest som faktisk ser behovet for en trille i lengre tid. Jeg ville definitivt tatt med en trille. Anonymkode: 0e6e8...5e0 Det tror jeg ikke, de som går minst derimot tar nok med vogn Anonymkode: e6e0a...cb2 2 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai #17 Skrevet 17. mai Vi tok med vogn til nesten 3 åringen, på 2 ukers syden ferie. Den ble ikke brukt en eneste gang. Og vi gikk en del. Anonymkode: 5bdfe...216
AnonymBruker Skrevet 17. mai #18 Skrevet 17. mai Nei, aldri i verden til en så stor unge. Anonymkode: 852f7...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #19 Skrevet 17. mai Ja,helt ok. Jeg tenker at dersom ferien ikke er tilpasset småbarn 24/7, så må man ta hensyn til barnet. Ikke noe galt i å dra på sightseeing og gå en del til og fra steder. Opplevelsene begrenser seg om man kun kan være i nærområdet, og det feks er litt utfordrende med transport. Vil heller gå med vogn enn å ta taxi usikret eller i dårlige seter (vil unngå å ta med eget sete, da det byr på praktiske utfordringer med mye bagasje). Har også erfaring med at mindre barn kan bli trøtt og ha behov for en liten dupp i løpet av dagen. Da er vogn gull. Ellers er det praktisk å kunne oppbevare ble under vognen, og kunne henge et nett over til ting man evt kjøper osv. Vi har en billig brukt vogn. Går ikke som håndbagasje da, men er litt mer praktisk og tåler litt vekt. Sender uten beskyttelse, har godt fint så langt. Uansett er det en svært billig vogn fra finn. Ikke bry deg om hva andre kan tenke. Mange bruker vogn på ferie, også mange andre nasjonaliteter (sett mye øst europeere og Sør europeere). Anonymkode: e55a5...a67 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #20 Skrevet 17. mai JA sier jeg!! Vi var på ferie med vår 4-åring for et par år siden. Jeg sa til mannen på forhånd at vi burde ha med vogna. Han protesterte, det var unødvendig, ungen var så stor. Den som måtte gå og bære på ungen i fjorten dager, det var meg 😑 Mannen hadde jo dårlig rygg, så han kunne ikke... I år er barn nr 2 fire år, og vogna SKAL med, om vi så må dra tilhenger for å få plass til den 😂 Anonymkode: a3930...a1a 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå